Drágák az internetes honlapok Ausztriában
Különösen szembeszökő az árkülönbség Ausztriát és Németországot összehasonlítva: egy .de kiterjesztésű honlap az első évben 5 euróba kerül, egy .at végződésű viszont 30 és 60 euró közötti összegbe. A következő években egy .de domain nagyjából 3 euróba kerül, míg egy .at végződésű cím 15-30 eurót emészt föl.
Az .at domainokat Ausztriában a nic.at Internet Verwaltungs- und Betriebsges.mbH osztja ki, felügyeletüket pedig az Admin GmbH látja el. Mindkét cég százszázalékos leányvállalata az Internet Privatstiftung Austriának, ennek társtulajdonosai a bécsi egyetem és az osztrák internetes szolgáltatók egyesülete (ISPA). E két jogi személy milliós nyereségre tesz szert minden évben, miközben jelentős pénzügyi tartalékokat halmoznak fel - panaszkodott Marburg.
Mint rámutatott, a nic.at 2001 végén 384 ezer euró mérleg szerinti nyereséget könyvelt el, míg az Admin GmbH nyeresége 2002 június végén 1,32 millió eurót tett ki.
Marburg becslése szerint a honlapokból származó bevételek üzleti forgalma évi hatmillió euróra rúghat. "Ez a pénz az osztrákok zsebéből került ki, akiknek nincs más választásuk, mint hogy túl magasra szabott árakon a nic.at cégnél vásároljanak" - így Marburg, aki szerint a monopóliummal rendelkező vállalat a nyereségére való tekintettel akár 33 százalékos tarifacsökkentést hajthatna végre anélkül, hogy hozzá kellene nyúlnia felhalmozott készpénzvagyonához.
A Domainfactory összesen 75 ezer ausztriai és németországi internetcímet felügyel; tavaly húsz alkalmazottjával 2,2 millió eurós üzleti forgalmat ért el.
Kapcsolódó cikkek
- Elindult a T-Mobile Kapcsolat koncert honlapja
- 122 millió európai az interneten
- Növekvő net-populáció egész Európában
- Internetes adóadatbázist nyitott az Európai Bizottság
- Egy év alatt 2,5 millió .eu domain
- Közös európai meteorológiai riasztórendszer
- Irodaház-honlapok - leglátogatottabb a Duna Tower
- 100 új weboldalt tervez a Yahoo
- A Rossman online áruházat nyitott
- A Sanoma üzemelteti tovább a PDAMánia internetes oldalait
Közvetlenül összehasonlíthatóvá teszi termékei fenntarthatósági adatait a Siemens
Új minősítési kategóriát hozott létre a Siemens az EcoTech megjelöléssel, amivel az iparban, az energiaelosztásban használatos termékeinek fenntarthatósági jellemzőiről ad átfogó képet. Segítségével a vásárlók könnyen megtalálják a számukra egyszerre előnyös és környezetbarát megoldásokat.
A Rakuten Viber itthon is bevezeti a hívószám azonosítást Android felhasználói számára
A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hangalapú kommunikáció globális vezetője bemutatja új hívóazonosító funkcióját, amely nemcsak megvédi a felhasználókat a spamektől, de segítségével a felhasználók maguk dönthetik el, hogy mikor válaszolnak ismeretlen hívásokra. A hívószám-azonosító funkció mostantól Magyarországon is elérhető az Android-felhasználók számára, így ők is élvezhetik az ezzel járó hatékony spam-védelem előnyeit. A hívószám-azonosító funkciónak köszönhetően a Viber-felhasználók egy figyelmeztető üzenetet kapnak a Vibertől, amikor ismeretlen számról érkezik a hívás, amit a rendszer „biztonságosnak” vagy „potenciálisan spamnek” jelöl.
Három hónapig díjmentesen használhatják az Apple Music alkalmazást az LG okostévék tulajdonosai
Izgalmas újdonságot mutat be okostévéin a zenestreaminget kedvelő felhasználók számára az LG Electronics (LG). A gyártó OLED modelljei és Dolby Atmos funkcióval* ellátott QNED készülékei az első olyan okostelevíziók, amelyek támogatják az Apple Music Dolby Atmos-szal kiegészített térhatású hangzását (Spatial Audio with Dolby Atmos). A Magyarországon is e héttől elérhető, úttörő technológia lenyűgöző zenei élménnyel, a hangzásminőség új szintjével kecsegteti a hallgatókat.
Új jelölés lesz a fenntarthatóság ismérve
Új minősítési kategóriát hozott létre a Siemens az EcoTech megjelöléssel, amivel az iparban, az energiaelosztásban használatos termékeinek fenntarthatósági jellemzőiről ad átfogó képet. Segítségével a vásárlók könnyen megtalálják a számukra egyszerre előnyös és környezetbarát megoldásokat.
Lehet egyszerre mobil és otthoni az internet?
A mobiltelefon ma már szinte mindenki zsebében ott lapul, de a mobilozást lehetővé tévő technológia új értelmet ad az eddig vezetékkel elért otthoni internetezésnek is. Még nem szoktunk hozzá teljesen, de érdemes: nemcsak kábelen lehet otthon netezni, hanem mobilinterneten is, méghozzá úgy, hogy teljes értékű otthoni internetszolgáltatáshoz jutunk. Ez nemcsak azokon a helyeken jelent alternatívát, ahol a vezetékes internet nem elérhető, hanem önmagában is jár előnyökkel, főleg, ha 5G-mobilhálózatról van szó.