SAP: átfogó megoldás a szellemi tulajdont megtestesítő termékek kezelésére
Az SAP for Media portfólióban központi szerepet játszó IPM az egyre bonyolultabb szállítási láncok jellegzetességeit figyelembe véve ésszerűsíti a szellemi tulajdon létrehozásának, gyártásának és forgalmazásának folyamatát. Az új IPM-képesség segítségével a különféle ágazatok vállalatai - köztük pl. az EM-TV nemzetközi médiatársaság - eredményesebben kezelhetik szerződéseiket és azok betartását, elszámolhatják és jelentésbe foglalhatják a kifizetett és beérkező jogdíjakat, hatékonyan nyomon követhetik a szellemi tulajdonból felhalmozott készletek alakulását, és növelhetik tevékenységük nyereségességét.
Az SAP átfogó, végponttól végpontig terjedő IPM-megoldást bocsát a médiatársaságok, a kiadóvállalatok és a többi szórakoztatóipari szereplő rendelkezésére. Az online kiadványok, a digitális műsorszórás, az internetről letölthető anyagok és az igény szerinti gyártás elterjedése nyomán ez a terület is gyors és radikális változások időszakát éli. Az SAP IPM-megoldása más ágazatoknak - pl. a vegyipar, a gyógyszer- és a gépkocsigyártás, valamint a hi-tech ágazat és a szoftverfejlesztés – is értékes előnyöket ígér, hiszen lehetővé teszi a cégek számára szellemi tulajdonuk (szabadalmaik és szerzői jogvédelmet élvező termékeik) hatékonyabb kezelését és nyereségesebb hasznosítását.
Az SAP IPM-megoldásával a médiatársaságok fokozatosan kiválthatják drága, különálló rendszereiket, teljes körűen hasznosíthatják szellemitulajdon-készleteiket, növelhetik árbevétel-prognózisaik pontosságát és készpénzgazdálkodásuk eredményességét, és a jövőbeni növekedés érdekében feltérképezhetik az előállított tartalom "csomagolásának" és "átcsomagolásának" lehetőségeit. Az eszközök és a szellemi tulajdonjogok globális szintű hasznosításának optimalizálása, valamint a beérkező jogdíjak gyorsabb nyomon követése révén az IPM-mel ésszerűsíthető a jogdíjelszámolás, csökkenthető a megvásárolt redundáns tartalom mennyisége, lefaraghatók a szerződésadminisztráció költségei, és gyorsan rendezhetők a jogbirtokosok esetleges reklamációi.
Az SAP számos médiatársaságot segít hozzá a televíziózás és az értékesítés gyorsan növekvő piacán a sikeres szerepléshez. Ezek egyike a licencdíjas műsorokhoz fűződő szerzői jogok nemzetközi szintű forgalmazására szakosodott, müncheni székhelyű EM.TV médiakonszern. A társaság elmúlt években létrehozott, világszerte egyedülálló ifjúsági és gyermekműsortárából 115 ország médiapiaci szereplői vásárolnak. Az EM.TV azzal a szándékkal vezette be gazdálkodásában az SAP-megoldását, hogy segítségével maximálja a rendezvényszervezési, televíziós, programkészítési és marketingjogokból álló, nagy értékű portfólió licenceladásaiból származó árbevételt.
Az SAP és egyik médiapiaci partnere által szoros együttműködésben kifejlesztett IPM a média minden ágát képes kiszolgálni, és jól integrálható az SAP for Media csomag funkcióival és megoldásaival. Ily módon lehetővé teszi az érintett cégek számára üzleti alapfolyamataik teljes adminisztrációjának javítását. A mySAP CRM-mel teljes körűen integrált SAP for Media felhasználói magas szinten kezelhetik a jog- és licencbirtokosokkal, a licencvásárlókkal és a szellemi tulajdont megtestesítő termékek alkotóival fennálló kapcsolataikat. A mySAP CRM a jogok, licencek és termékek teljes életciklusát képes kezelni – a marketingtől az értékesítésen át az értéknövelt szolgáltatásokig. Az ügyfélkiszolgálás fejlesztése, valamint az elvándorlás mérséklése érdekében a megoldás összehangolja az ügyféloldali tevékenységeket – függetlenül attól, hogy telefonon, az interneten vagy személyesen került sor a kapcsolatteremtésre.
Az IPM az SAP NetWeaver technológiai platform előnyeit hasznosítva támogatja a nyílt szabványokat, és jól illeszkedik a vállalatok meglévő rendszerkörnyezetébe. Ebből eredően megbízhatósága és feldolgozási teljesítménye minden igényt kielégít. Visszaszorítja a manuális adatfeldolgozást és csökkenti az ehhez kapcsolódó hibák előfordulási gyakoriságát. A megoldás portálján valamennyi arra felhatalmazott, érintett cég megtekintheti a szerződéses adatokat - így a szerződések karbantartása és érvényesítése is hatékonyabbá válik.
Kapcsolódó cikkek
- Supernova 2007 konferencia: az internet és a fekete lyuk
- Az internetes cenzúra terjedésére figyelmeztet az Amnesty International
- Következő generációs CRM a felsőoktatásnak
- Új internetes hírportál indult Békésben
- SAP-Novell: Közös Linux-támogatás
- Internetes szerzőijog-védelmi szolgáltatást vesz igénybe az AP hírügynökség
- Oracle: új világrekord négymagos és nyolcmagos platformokon
- Novell-SAP LinuxLab közös fejlesztés
- Növekvő netcenzúra világszerte
- Mobil tévézésben még elsők lehetünk
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.