Mikorra terjed el az e-commerce?

1999. augusztus 14. 14:47
Másodszor folytatta le 200 fős telefonos szakmai közvélemény-kutatását a Szignum Média a cégek és intézmények mértékadó informatikai szakembereinek körében. A 99/2-es Szignum Omnibusz kutatás ezúttal a távközlési és rendszerintegrátor cégek mellett az internetszolgáltatók ismertségére, valamint az elektronikus kereskedelem megítélésére is rákérdeztek.
Az internetszolgáltatók (Datanet, Elender, Euroweb, MatávNet) ismertségét először spontán válaszok alapján mérték. Az említésekből (három említés volt lehetséges) kiderült, hogy a MatávNet (85%), a Datanet (83%) és az Elender (73%) a legismertebb, rajtuk kívül az Euroweb (23%), a TvNet (2%), a Kerszöv (2%), a Pronet (2%) és az Intraware (1%) neve került említésre.

A fő súlypontot az a kérdésblokk képezte, melyben a kérdezők a név szerint említett - az előzőekben első négy helyen szereplő - cégekről tettek fel kérdéseket. A jól ismerem, illetve ügyfele vagyok kérdezési szempont a MatávNetnek 62,5%-ot, a Datanetnek 49,5%-ot, az Elendernek 38,5%-ot, míg az Eurowebnek 22,5%-ot hozott. Az ismerem a céget kérdésre ugyanebben a cégsorrendeben 33,5, 41,5, 51,5, valamint 29% volt az igenlő válaszok aránya, míg a csak a nevét, vagy azt sem megközelítés 4, 9, 10,5 és 48,5%-ot jelentett.

Újdonság a vizsgálatban az internetes elektronikus kereskedelem, az e-commerce várható hazai elterjedésével kapcsolatos kérdés. "Mi a véleménye: mikorra várható, hogy az Ön cége a készen kapható informatikai eszközöket túlnyomórészt az interneten keresztül vásárolja meg?" - kérdezték a Szignum munkatársai a minta tagjaitól.

A válaszolók egyharmada (34,5%) szerint ez 1-2 év múlva várható, de volt olyan válaszoló, aki szerint cégénél ez már ma is így van. Másik harmaduk szerint 3-5 év múlva várható ez az elterjedtség (33,5%), majdnem húsz százalék (18,5%) szerint több mint öt év múlva, sőt, ezen belül 4,5% szerint több mint tíz év múlva. "Sohasem"-mel válaszolt 8,5, míg 5 százalék nem tudott választ adni a kérdésre. A viszonylag gyors terjedésben bízók kétharmados, igen magas arányát részben magyarázhatja, hogy az első fél évben nagy erővel folyt az IBM e-commerce népszerűsítő kampánya, és a kérdezés idején kezdődött a Compaq szintén e-commerce témájú "Compaq Depo" akciója. Szekfű Balázs (Carnation Consulting) szerint az is elképzelhető, hogy a magyar hálózati gazdaság még ezekre a becslésekre is rácáfol, és a vártnál is rohamosabb gyorsasággal terjed.

Amint a Szignum Média szakemberei sajtótájékoztatójukon elmondták, a kutatás módszereit továbbfejlesztették az előző fél évhez képest. A szakértői minta kiválasztásában az eddiginél is nagyobb súlyt adtak a "Top 200" nagyvállalatnak és a pénzügyi szférának, valamint az IVSZ (Informatikai Vállalkozások Szövetsége) jelentősebb tagcégeinek.

Kulcsszavak: +fontos e-commerce ISP

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01