Dinamikusan fejlődik az európai mobiljátékpiac

Kollár Csaba, 2003. október 16. 20:46

A Frost & Sullivan legutóbb nyilvánosságra hozott felmérése szerint az elkövetkező 3 évben a mobiljátékokból származó bevételek dinamikusan növekednek, és 2006-ban elérhetik átszámítva a 7 milliárd USD-t.
A felmérést végző vállalat arra (is) alapozza állításait, hogy a mobiltelefonok egyre inkább személyre szabhatóak, ami az általános mobilkultúra fejlődéséhez csakúgy hozzájárul, mint a mobiljátékok elterjedéséhez és gyakorlati használatához. A fejlődés ütemét két szám jelzi; 2002-ben a játékokból származó bevételek közel 800 millió USD-t tettek ki, míg ez a szám 2006-ban elérheti a 7 milliárdot.

Jan ten Sythoff, a Frost & Sullivan vállalati elemzője szerint „a bevételek növekedése két okra vezethető vissza: 1. egyre többen játszanak mobiltelefonjukkal, illetve 2. egyre jobb minőségű, színes kijelzős készülékek jelennek meg."

Ha a játékosokat vizsgáljuk – olvasható a tanulmányban – akkor három alapkategóriát különböztethetünk meg: 1. hardcore játékosok, 2. valódi játékfanatikusok, 3. hátköznapi, átlagos játékosok. Ezen utóbbiak rendszerint utazás vagy várakozás közben játszanak. A hard-core játékosok viszont naponta több órát töltenek mobiljátékokkal. Ők viszonylag (már most) sokat költenek szenvedélyükre. Marketing szempontból a sikeres stratégia az lesz, ha a különböző csoportok számára életvitelükhöz és szokásaikhoz kapcsolódó játékokkal, illetve hozzá kapcsolódó szolgáltatásokkal jelennek meg.
Kulcsszavak: mobilszolg játék

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59