Dinamikusan fejlődik az európai mobiljátékpiac
Kollár Csaba, 2003. október 16. 20:46
A Frost & Sullivan legutóbb nyilvánosságra hozott felmérése szerint az elkövetkező 3 évben a mobiljátékokból származó bevételek dinamikusan növekednek, és 2006-ban elérhetik átszámítva a 7 milliárd USD-t.
A felmérést végző vállalat arra (is) alapozza állításait, hogy a mobiltelefonok egyre inkább személyre szabhatóak, ami az általános mobilkultúra fejlődéséhez csakúgy hozzájárul, mint a mobiljátékok elterjedéséhez és gyakorlati használatához. A fejlődés ütemét két szám jelzi; 2002-ben a játékokból származó bevételek közel 800 millió USD-t tettek ki, míg ez a szám 2006-ban elérheti a 7 milliárdot.
Jan ten Sythoff, a Frost & Sullivan vállalati elemzője szerint „a bevételek növekedése két okra vezethető vissza: 1. egyre többen játszanak mobiltelefonjukkal, illetve 2. egyre jobb minőségű, színes kijelzős készülékek jelennek meg."
Ha a játékosokat vizsgáljuk – olvasható a tanulmányban – akkor három alapkategóriát különböztethetünk meg: 1. hardcore játékosok, 2. valódi játékfanatikusok, 3. hátköznapi, átlagos játékosok. Ezen utóbbiak rendszerint utazás vagy várakozás közben játszanak. A hard-core játékosok viszont naponta több órát töltenek mobiljátékokkal. Ők viszonylag (már most) sokat költenek szenvedélyükre. Marketing szempontból a sikeres stratégia az lesz, ha a különböző csoportok számára életvitelükhöz és szokásaikhoz kapcsolódó játékokkal, illetve hozzá kapcsolódó szolgáltatásokkal jelennek meg.
Jan ten Sythoff, a Frost & Sullivan vállalati elemzője szerint „a bevételek növekedése két okra vezethető vissza: 1. egyre többen játszanak mobiltelefonjukkal, illetve 2. egyre jobb minőségű, színes kijelzős készülékek jelennek meg."
Ha a játékosokat vizsgáljuk – olvasható a tanulmányban – akkor három alapkategóriát különböztethetünk meg: 1. hardcore játékosok, 2. valódi játékfanatikusok, 3. hátköznapi, átlagos játékosok. Ezen utóbbiak rendszerint utazás vagy várakozás közben játszanak. A hard-core játékosok viszont naponta több órát töltenek mobiljátékokkal. Ők viszonylag (már most) sokat költenek szenvedélyükre. Marketing szempontból a sikeres stratégia az lesz, ha a különböző csoportok számára életvitelükhöz és szokásaikhoz kapcsolódó játékokkal, illetve hozzá kapcsolódó szolgáltatásokkal jelennek meg.
Kapcsolódó cikkek
- I. Electronic Arts Játék Fesztivál az INFOmarket - Mobil Show-n
- 61%-kal több mobiljáték Amerikában 2006 végén
- Nokia-felmérés a mobiltelefonon játszók szokásairól
- WAP-on is hódít a Honfoglaló
- Hét Electronic Arts játék Nokia mobilokon
- Virágzó üzletág a mobil-szerencsejáték Amerikában
- Okos telefonokon is elérhető lesz a Nokia N-Gage játékplatformja
- Új PC/mobiltelefonos játéktechnológia a Yahoo-tól
- Nokia: ingyenesen letölthető a Worms World Party játékszoftver demo-ja
- Egyszerre százezrek játszanak mobilon a BBC új vetélkedőjében