A Microsoft bejelentette az Office 2003 szoftvercsomagot
Tóth Kristóf, 2003. október 24. 09:25
A Microsoft bejelentette az Office irodai csomag új verzióját, melyben már spamszűrés és számtalan egyéb, napjainkban fontossá vált képesség van.
"A több mint egy évtizeddel ezelőtt megjelent Office szoftver a mostani 11. verzióra már egy komplex és az üzleti életben szinte nélkülözhetetlen alkalmazáscsomaggá vált" - mondta Bill Gates, a Microsoft elnöke. "Nem tagadom, hogy az első változat alig volt több egy technológiai álomnál, de meghallgattuk a vásárlói véleményeket és változtattunk a szoftveren" - mondta az újságirók és üzleti partnerek előtt megtartott bejelentésen.
Az önbizalommal teli bemutató ellenére az elemzők korántsem ennyire bizakodóak; Kurt Schlegel, a META Group szakértője szerint ugyan a csomag képességei büszkeségre adhatnak okot, de bonyolultsága miatt a vállalkozások valószínűleg nem fogják tömegesen bevezetni a következő Windows operációs rendszer térhódítása, azaz 2005-2006 előtt.
Az Office magját továbbra is a Word szövegszerkesztő, az Excel táblázatkezelő, a PowerPoint prezentációkészítő és az Outlook levelező- és határidőnapló programok képezik, melyek mellett persze megtalálható lesz az Access adatbázis-kezelő, a Publisher kiadványkészítő és az InfoPath formkészítő szoftver is. A Microsoft 500 millió dollárt fordít a bevezető reklámkampányra, melyből 150 milliót az újságokban, rádiókban és tévékben fognak elkölteni. Fő célpontnak az ezer főnél kevesebb embert foglalkoztató kis és közepes vállalkozások számítanak.
Az előző verziókból származó bevételek a cég jövedelmének majd egyharmadát, 9 milliárd dollárt tesznek ki. "A legnagyobb konkurenciának az Office korábbi változatai számítanak" - nyilatkozta Jeff Raikes, a vállalat Office csomagért felelős részlegének feje.
Az új változat előtérbe helyezi az XML (Extensible Markup Language) használatát, mellyel a számítógépen lévő dokumentumok a weben is közzétehető honlapokká formálhatók, és lehetővé teszi az alkalmazásoknak a háttérrendszerekkel, illetve webes szolgáltatásokkal való kommunikációt. Ted Schadler elemző szerint a váltás melletti legfőbb érvek az Office 2003 adatgyűjtési képessége és az, hogy hatékonyabbá teszi az emberek kommunikációját és együttműködését, ami az egész cég termelékenységét megnövelheti.
A rendszer komplexitása egyben hátránya is; a több mint 2000 programozó által fejlesztett mammutméretű alkalmazás bevezetése előtt sokan kivárnak, hogy megbizonyosodjanak stabilitásáról és hibamentességéről. Ezenkívül a Windows két-három év múlva megjelenő következő verziója is tartózkodásra ad okot, mivel az ismét egy új változatot tehet szükségessé.
A cég 399 dollárért fogja kínálni az Office 2003 Standard verzióját. A kibővített Professional csomag ára 499 dollár lesz, a tanulóknak, illetve tanároknak szánt változat pedig 149 dollárért vásárolható meg. A terméket 18 nyelven dobják piacra, a magyar verzió a lokalizálás után, várhatóan késő ősszel jelenik meg.
Az önbizalommal teli bemutató ellenére az elemzők korántsem ennyire bizakodóak; Kurt Schlegel, a META Group szakértője szerint ugyan a csomag képességei büszkeségre adhatnak okot, de bonyolultsága miatt a vállalkozások valószínűleg nem fogják tömegesen bevezetni a következő Windows operációs rendszer térhódítása, azaz 2005-2006 előtt.
Az Office magját továbbra is a Word szövegszerkesztő, az Excel táblázatkezelő, a PowerPoint prezentációkészítő és az Outlook levelező- és határidőnapló programok képezik, melyek mellett persze megtalálható lesz az Access adatbázis-kezelő, a Publisher kiadványkészítő és az InfoPath formkészítő szoftver is. A Microsoft 500 millió dollárt fordít a bevezető reklámkampányra, melyből 150 milliót az újságokban, rádiókban és tévékben fognak elkölteni. Fő célpontnak az ezer főnél kevesebb embert foglalkoztató kis és közepes vállalkozások számítanak.
Az előző verziókból származó bevételek a cég jövedelmének majd egyharmadát, 9 milliárd dollárt tesznek ki. "A legnagyobb konkurenciának az Office korábbi változatai számítanak" - nyilatkozta Jeff Raikes, a vállalat Office csomagért felelős részlegének feje.
Az új változat előtérbe helyezi az XML (Extensible Markup Language) használatát, mellyel a számítógépen lévő dokumentumok a weben is közzétehető honlapokká formálhatók, és lehetővé teszi az alkalmazásoknak a háttérrendszerekkel, illetve webes szolgáltatásokkal való kommunikációt. Ted Schadler elemző szerint a váltás melletti legfőbb érvek az Office 2003 adatgyűjtési képessége és az, hogy hatékonyabbá teszi az emberek kommunikációját és együttműködését, ami az egész cég termelékenységét megnövelheti.
A rendszer komplexitása egyben hátránya is; a több mint 2000 programozó által fejlesztett mammutméretű alkalmazás bevezetése előtt sokan kivárnak, hogy megbizonyosodjanak stabilitásáról és hibamentességéről. Ezenkívül a Windows két-három év múlva megjelenő következő verziója is tartózkodásra ad okot, mivel az ismét egy új változatot tehet szükségessé.
A cég 399 dollárért fogja kínálni az Office 2003 Standard verzióját. A kibővített Professional csomag ára 499 dollár lesz, a tanulóknak, illetve tanároknak szánt változat pedig 149 dollárért vásárolható meg. A terméket 18 nyelven dobják piacra, a magyar verzió a lokalizálás után, várhatóan késő ősszel jelenik meg.
Kapcsolódó cikkek
- Kritikus fontosságú Windows-, Office-, Excel-javítások érkeznek
- Open XML - A felhasználók döntenek dokumentumaik formátumáról
- Június 30-ig még olcsóbbak a Microsoft magyar nyelvű termékei
- Július 1.-től nincs több OEM Office 2003
- 15 rést javít a Microsoft 6 biztonsági frissítése
- Négy kritikus javítás kiadására készül a Microsoft
- Felzárkóztató frissítés az Office 2003-hoz, javítás a Windows Installerhez
- Több előzetes részlet a Microsoft-frissítésekről
- A Windows-frissítőt használják ki hackerek
- MOICE: Office 2007 szintű védelem az Office 2003-nak