Bank of America: SAS-megoldás a pénzmosás elleni harcban
A Bank of America, mely mérlegfőösszege alapján az Egyesült Államok harmadik legnagyobb bankja, valamint az ország legnagyobb lakossági bankja, a SAS-t választotta partneréül pénzmosás elleni fellépésének erősítésére.
A Bank of America, amely 25 éve a SAS ügyfele, a SAS segítségével teljesíti majd előírásokat, melyet a kongresszus a 2001. szeptember 11-i támadásokat követően fogadott el. A törvény megköveteli az Egyesült Államokban számlával rendelkező pénzintézetektől, hogy alakítsák ki a „kellő gondosság” alapelveit és eljárásait annak érdekében, hogy képesek legyenek felderíteni és megakadályozni a pénzmosásra, illetve a terroristák finanszírozására irányuló esetleges lépéseket és ezekről képesek legyenek a megfelelő időben jelentést készíteni.
A Bank of America a SAS Anti-Money Laundering megoldás fejlesztésének már korai fázisában is partnerként működött közre és jelenleg is alkalmazza a megoldást gyanús pénzügy tevékenységek felderítésében és jelentésében. A SAS megoldása a banki tranzakciók átfogó felügyeletét és különféle elemzési eljárásokat biztosít. Finomítható felderítési mérőszámok és logikai modellek lehetővé teszik a Bank of America számára gyanús tevékenységekről készülő jelentések pontos elkészítését. A Bank a SAS előrejelzési modelljeit alkalmazza a potenciálisan gyanús pénzügyi tranzakciók struktúrájának és anomáliáinak megértéséhez és vizsgálatához. A Bank of America pénzmosás elleni fellépéséhez elengedhetetlen a szokatlan vagy gyanús magatartás nyomonkövetésének képessége.
A SAS az egész vállalatra kiterjedő megoldást kínál, amely lehetővé teszi, hogy a Bank of America átfogó képet kapjon a számos üzletágat átfogó pénzügyi tranzakciókról.
A Bank of America a SAS Anti-Money Laundering megoldását saját brókerei kereskedési tevékenységének megfigyelésére, valamint ügyfél megfelelési, viselkedési elemzésekre is alkalmazza. A pénzmosás és a terrorizmus finanszírozásának felderítése céljából végzett gyanús tevékenységek elemzésen túlmenően, az ügyfelek és a társaság érdekeinek védelmében a bank a brókerek viselkedését is elemzi, és jelentést készít a kockázatos helyzetekről.
„Ugyanazok az adatkezelési és elemző technológiák, amelyek a bankok számára segítséget nyújtanak jövedelmező ügyfeleik azonosításában és megszerzésükben, alkalmazhatóak az esetleges csalási vagy illegális tevékenységek felderítésére és előrejelzésére is” – mondta Jim Goodnight, a SAS elnök-vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Aktuális trendek a kockázatkezelési piacon
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
- Hurrikán-előrejelzés SAS-szoftverrel
- Pénzügyi bűncselekményeket kiszűrő automata rendszer Linz szövetkezeti adatbankjánál
- Az Innostart segíti az üzleti angyal típusú finanszírozás elterjesztését
- A kereskedelmi bankok nem felelnek meg saját elvárásaiknak
- Új világrekordot állított fel a SAS
- Az F-Secure új domainnel tenné biztonságossá a pénzügyi weblapokat
- Aktív trójai elleni védelem bankoknak
- SAS: rekordárbevétellel ünnepelt
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.