Visa: 48,7%-os növekedés a hitelkártyák és egyéb készpénz nélküli fizetőkártyák terén
forrás Prim Online, 2004. január 2. 20:25
A Visa CEMEA régiója nyilvánosságra hozta harmadik negyedéves
eredményeit. A statisztikai adatok szerint a hitelkártyákkal végzett
vásárlások száma 48,7%-kal (122 millió dollárra), az eladások száma
pedig 23,6%-kal emelkedett az előző év hasonló időszakához képest. Ezek
a számok azt mutatják, hogy a magyar vásárlók egyre gyakrabban és egyre
nagyobb összegű vásárlásokhoz használják kártyáikat.
A Visa hitelkártyáival végrehajtott tranzakciók száma 21%-kal nőtt, melyek 91%-át a POS terminálokon végrehajtott tranzakciók (összesen 2,4 millió tranzakció) tették ki. A POS terminálok használatakor a vásárlók a bank pénzét használják, valódi pénzmozgás nélkül. E fizetési mód segítségével kiküszöbölhető a pénzkiadó automatából való pénzfelvétel, így a bankoknak több pénz áll rendelkezésre üzleti hitelek nyújtására. Ezek a hitelek hozzájárulnak a gazdasági növekedés fenntartásához. A hitelek a kiskereskedelmi egységekben jelentkező fogyasztáshoz is további forrásokat biztosítanak, jelentősen növelve ezzel a költségvetés bevételeit. Ez a ciklus jól illusztrálja, hogy a fizetőkártyák használata nem csak a vásárlók és kereskedők, hanem az egész gazdaság javát szolgálja.
Az előző év hasonló időszakához képest (2003 szeptemberéig tartó 12 hónap alatt) a forgalomban lévő hitelkártyák száma 12%-kal nőtt, és a következő években is stabil növekedés várható e területen. Noha a hitelkártyákat automatából való pénzfelvételre is lehet használni (melyért a bank szolgáltatási díjat számít fel), elsődleges, egyre terjedő felhasználási módja azonban mégis a kártyás vásárlás, melyért a kártyatulajdonosnak nem kell külön fizetnie. A legnagyobb magyar lakossági hitelintézet, az OTP Bank 2003 októberében bocsátotta ki első klasszikus Visa kártyáját, a többi bank pedig készen áll a példa követésére a közeljövőben.
A hitelkártyák kibocsátása egyre fontosabb szerepet tölt be a magyar bankok tevékenységében, noha a terheléses kártyákkal végrehajtott vásárlások továbbra is a gazdaság és a banki szektor lényeges elemét képezik. Minél többen vásárolnak terheléses kártyával, annál nagyobb pénzügyi erőforrásokat használhatnak a bankok, kereskedők és vásárlók egyéb célokra.
A fentiek figyelembe vételével bizakodásra ad okot, hogy a 2003 szeptemberéig tartó 12 hónap alatt a 2,15 millió forgalomban lévő Visa kártyával (terheléses és hitelkártyák) 57%-kal több pénzt, összesen 799 millió dollárt költöttek az előző év hasonló időszakához képest. A nyári időszakban ez a tendencia még erőteljesebben jelentkezett, amikor a Magyarországra látogató külföldiek által Visa kártyákkal elköltött 101,1 millió dollárból 54,3 millió dollár jutott a kiskereskedelmi üzletekre. Ez az összeg 19%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
Az előző év hasonló időszakához képest (2003 szeptemberéig tartó 12 hónap alatt) a forgalomban lévő hitelkártyák száma 12%-kal nőtt, és a következő években is stabil növekedés várható e területen. Noha a hitelkártyákat automatából való pénzfelvételre is lehet használni (melyért a bank szolgáltatási díjat számít fel), elsődleges, egyre terjedő felhasználási módja azonban mégis a kártyás vásárlás, melyért a kártyatulajdonosnak nem kell külön fizetnie. A legnagyobb magyar lakossági hitelintézet, az OTP Bank 2003 októberében bocsátotta ki első klasszikus Visa kártyáját, a többi bank pedig készen áll a példa követésére a közeljövőben.
A hitelkártyák kibocsátása egyre fontosabb szerepet tölt be a magyar bankok tevékenységében, noha a terheléses kártyákkal végrehajtott vásárlások továbbra is a gazdaság és a banki szektor lényeges elemét képezik. Minél többen vásárolnak terheléses kártyával, annál nagyobb pénzügyi erőforrásokat használhatnak a bankok, kereskedők és vásárlók egyéb célokra.
A fentiek figyelembe vételével bizakodásra ad okot, hogy a 2003 szeptemberéig tartó 12 hónap alatt a 2,15 millió forgalomban lévő Visa kártyával (terheléses és hitelkártyák) 57%-kal több pénzt, összesen 799 millió dollárt költöttek az előző év hasonló időszakához képest. A nyári időszakban ez a tendencia még erőteljesebben jelentkezett, amikor a Magyarországra látogató külföldiek által Visa kártyákkal elköltött 101,1 millió dollárból 54,3 millió dollár jutott a kiskereskedelmi üzletekre. Ez az összeg 19%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
Kapcsolódó cikkek
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
- Pénzügyi bűncselekményeket kiszűrő automata rendszer Linz szövetkezeti adatbankjánál
- A kereskedelmi bankok nem felelnek meg saját elvárásaiknak
- Nagy-Britanniában bevezetik az érintőkártyás fizetést
- Aktív trójai elleni védelem bankoknak
- Továbbra is dinamikusan emelkedik a mobilbanki szerződéssel rendelkezők száma
- Távolsági pénzátutalás mobiltelefonon
- Microsoft alapú back-office rendszer a Groupamánál
- Kereskedelmi banki ügyvitel Microsoft Dynamics AX-en
- Minden idők legnagyobb online bankrablása
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.
2024. november 24. 10:24