Microsoft-Linux boxmeccs - támad a Microsoft
forrás Prim Online, 2004. január 7. 14:57
A globális hirdetési kampány, amely a leglátogatottabb USA
médiumokon (mint pl.: Computer World, Information World, Network World és a
CNET Networks) indult, azt kívánja elérni, hogy a cégvezetők - úgymond - "előbb
ismerjék meg a tényeket a Linuxról", mielőtt bármi olyant akarnának venni, ami
nem Windows.
A hirdetésben az olvasót a "Get the facts on Windows and
Linux" nevű webhelyre irányítják, ahol a számítások azt igyekeznek bizonyítani,
anyagilag mennyivel jobban jár a Windowsos szerver vásárlója, mint az, aki
Linuxosat vesz. A kampányt arra a feltételezésre alapozzák, hogy az emberek
jócskán érzelmi alapú döntéseket hoztak eddig, például olyan alapon, hogy "nem
szeretem a Microsoftot". A Microsoft állítása szerint, bár a Linux-szerver
beszerzési költsége kisebb, a nagyobb oktatási, szoftverkövetési és
rendszerintegrációs kiadások hosszú távon a Windowst teszik előnyösebbé.
A 18 hónapos kampány költségeiről nem esik szó a közleményben,
de a Microsoft csökkenő szerverpiaci részesedése azt mutatja, hogy nem babra
megy a játék.
Hűvös Imre
Kapcsolódó cikkek
- Kritikus fontosságú Windows-, Office-, Excel-javítások érkeznek
- Június 30-ig még olcsóbbak a Microsoft magyar nyelvű termékei
- 15 rést javít a Microsoft 6 biztonsági frissítése
- Négy kritikus javítás kiadására készül a Microsoft
- Több előzetes részlet a Microsoft-frissítésekről
- A Microsoft mondja a Linux-tábornak, hogy nagyfejű...
- Csak a Linux-kernel 42 Microsoft-szabadalmat sért
- A Windows-frissítőt használják ki hackerek
- Dollármilliárdos Microsoft-Lenovo szoftverüzlet
- 5 Microsoft biztonsági frissítés kedden