A HP rekordmennyiségű ProLiant szervert adott el 2003-ban
"A Yahoo! oldalait mintegy 245 millió látogató keresi fel havonta, így az IT-infrastruktúra megbízhatósága nálunk kulcsfontosságú sikertényező. Több mint 7000 iparági szabvány HP ProLiant szerver gondoskodik webhelyünk és háttéralkalmazásaink biztonságos és folyamatos működéséről" - mondta Kevin Timmons, a Yahoo! műszaki igazgatója.
"A Townsend Analytics gyors és megbízható tőzsdei adatszolgáltatásáról ismert" - nyilatkozta Mike Felix, a Townsend Analytics marketingigazgatója. "A piac élénkülésével roppant fontos, hogy RealTick kereskedési rendszerünkben folyamatos kapcsolatot tudjunk biztosítani ügyfeleinknek a világ tőzsdéi felé."
A HP ProLiant szerverek történetének főbb újításai és mérföldkövei:
- Az ágazat nagy szállítói közül elsőként a HP jelent meg a piacon blade-rendszerekkel (2001. december), és négyprocesszoros blade-szerverrel (2003. január).
- Az ágazatban elsőként a HP kínált felügyeleti eszközöket valamennyi iparági szabvány szerveréhez.
- A HP több mint 400 000 licencet értékesített a ProLiant Essentials felügyeleti szoftvercsaládhoz.
- A HP alkalmazta elsőként az egyedülállóan magas szintű memóriahiba-védelmet nyújtó, üzem közben aktiválható (hot-plug) RAID-memóriát.
- A HP részt vett a még nagyobb teljesítményt és sávszélességet nyújtó F8 lapkakészlet fejlesztésében.
- A HP Factory Express 6-10 napon belül, teljes körűen testre szabott és integrált, szállítás után azonnal üzemkész rack-megoldásokhoz juttatja az ügyfeleket.
Az International Data Corporation (IDC) legfrissebb, 2003. harmadik naptári negyedéves kutatása alapján tovább növelte részesedését az ipari szabványos kiszolgálók piacán. A vállalat az amerikai piacon visszaszerezte, míg a magyar, az EMEA, és a világpiacon megerősítette piacvezető pozícióját.
A HP 29,7%-ra növelte világpiaci részesedését a szerverpiacon, részesedése az Egyesült Államokban az előző negyedévhez képest 9,9%-kal, a tavalyi év hasonló időszakához képest 28,3%-kal nőtt, így most 26,6%-os piacrészesedést tudhat magának.
Az IDC adatai szerint a HP hasonlóan jó eredményeket ért el a teljes EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika) régióban is: a tavalyi év azonos időszakánál 13,1%-kal több, 142 349 kiszolgálót értékesített, majdnem háromszor annyit, mint a második helyezett. 40,6% százalékos részesedésével a HP az EMEA régióban is szilárdan őrzi piacvezető pozícióját.
Magyarországon a vállalat a negyedévben a tavalyi év hasonló időszakának forgalmánál 46,1 százalékkal több, összesen 1198 szervert értékesített. Így 47,5%-ra, a második helyezett eredményének majdnem háromszorosára növelte vezető piaci részesedését. A magyar vállalati felhasználók a harmadik negyedévben összesen 2523 ipari szabványos kiszolgálót vásároltak, tehát a szegmens 20,1%-ot bővült 2002 azonos időszakához képest.
Kapcsolódó cikkek
- Az IBM és a HP uralja a szerverpiacot
- Minden egyben tárolórendszer a HP-től
- HP: még egyszerűbb Unix-virtualizáció
- HP: az eddigi legnagyobb szerverportfólió-megújulás
- Hatékonyabb, gazdaságosabb működés a HP BladeSystem rendszereivel
- Itanium pengeszerverek a HP-tól
- HP szerverek kétmagos Opteron lapkákkal
- A piacon elsőként a HP lépte át az 1 milliós határt a Linux-szerverek értékesítésében
- A HP hamarosan befejezi az átállást az Itanium platformra
- Kisebb merevlemezes meghajtókat épít új szervereibe a HP
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.