Partnering 2004: konferencia az ügyfélkapcsolatról

A jó ügyfélszolgálat közérdek

forrás Prim Online, 2004. február 23. 11:10
Február 20-án, a kora délutáni órákban ért véget a Partnering 2004 konferencia. A rendezvény szervezője a Humán Erőforrás Alapítvány volt, az esemény színvonalát többek között a Westel, Pannon GSM és az AVAYA neve fémjelezte. Az ügyfélkapcsolati szakma tanácskozásán olyan kérdések kerültek napirendre, mint a fejlődés lehetséges irányai, a jelen helyzet, az ügyfélszolgálati szakképzési rendszer elindulása, vagy a különböző ügyfélkapcsolati technikák és szemléletek. Jelen volt továbbá az ügyfélkapcsolati megoldások minden jelentős technikai beszállítója és szolgáltatója, például az LNX, az ORACLE, vagy a TCT, a Sennheiser, hogy csak néhányat említsünk.

Érdekes volt dr. Csányi Vilmos etológus professzor rendhagyó előadása, amelyben rámutatott, az ember több szempontból még mindig az a "csordaállat", amelyik több tízezer évvel ezelőtt volt. Mint minden jól szerveződött közös csoportra, ezért rá is jellemzőek azok a hiedelmek, közös akciók, és közös konstrukciók, melyek a csoporthoz tartozás érzését biztosítják, és amelyekért cserébe az egyed képes és hajlandó saját pillanatnyi érdekeit a csoportérdekek alá rendelni. A modern idők nagy problémája - Csányi professzor szerint - hogy természetes csoportszerkezet ritkán alakul ki, nagy a versengés a csoportok között, és gyengék a kötőerők.

Ezeket az etológiai jellemzőket fel lehet használni a különböző ügyfélszolgálati megoldások célkitűzéseiben, irányelveiben is. Hiszen az ügyfél, ha egy szolgáltatóval kapcsolatba kerül, ha nem is tudatosan, de csatlakozni szeretne a szolgáltató "csoportjához". Keresi szokat a bíztató jeleket, melyek a befogadás rítusát jelentik számára. Ha a kiszolgálás merev, szigorúan a szabályokhoz ragaszkodó, az ügyfél elbizonytalanodik, talán el is fordul (hisz annyi versengő csoport van), hátha máshol kedvesebben fogadják. Ezért éreztetni kell vele, hogy itt befogadták, része a csoportnak, segítségére vannak, kiváltságokat kap, de ugyanakkor számítanak is rá.

A konferencia első napjának plenáris ülésén természetesen inkább szakmai előadások hangoztak el. Felszólalt többek között Kőnig Róbert a Pannon, Hantzmann Ferenc a Westel, Arany Ferenc a Gold Invest, Füzes Péter az ORACLE, és Forrai Péter az OTP képviseletében. A második nap a szekcióülések jegyében telt, délelőtt hat, délután öt különböző tematikus ülésen vettek részt mindazok, akik az ügyfélszolgálati szakmához ma valamilyen módon kapcsolódnak Magyarországon. Külön szekcióban tanácskoztak a távközlés, a pénzintézetek, a közszféra képviselői, saját szekciója volt a közműszolgáltatóknak.

Az ügyfélközpontú szervezeti kultúra elterjesztése nemcsak a versenyszférában, de az államigazgatási szektorban is alapvető igény. A szolgáltató állam szekcióban többek között az okmányirodákról, az elektronikus adóbevallásról, angliai önkormányzati esettanulmányról is szó volt. Arról is tárgyaltak, hogyan lehet a versenyszférában már kipróbált és hasznosított technikákat, módszereket a közszférában is alkalmazni.

Pénteken került sor a szimpóziumokra, workshopokra és bemutatókra, a gyakorlati megvalósítás jegyében. A háromnapos rendezvényt olyan események színesítették, mint Szekendi Tamás orgonaművész templomi koncertje, vagy a csütörtök esti borkóstoló. Több résztvevő és kiállító elmondása szerint az esemény felülmúlta elvárásaikat, és szakmai szempontból építő és eredményes volt. Mindezek fényében várható, hogy a Partnering konferencia hagyománnyá, hosszú távon is az ügyfélszolgálati szakma meghatározó rendezvényévé válik.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01