A Synergon kórház-informatikai rendszert telepít a Nyírő Gyula Kórházban
Az orvosi és gazdasági integrált rendszer felöleli a gazdasági, a laboratóriumi, a gyógyszerezési, a digitális radiológiai képfeldolgozási és archiválási, a logisztikai, a bér- és munkaügyi feladatok és munkafolyamatok támogatásához szükséges információtechnológiai megoldásokat. A rendszer lehetőséget nyújt az adatok, vizsgálatok, laborleletek online azonnali elérésére és biztosítja gyógyszerezés logisztikáját (akár a páciensszintű gyógyszerezéssel), továbbá a nővéri folyamatokat az osztályos élelmezés támogatásával. A szakmai munka magas színvonalú adminisztrációja és adatkezelése mellett a kórházvezetés részére percre pontos és online gazdasági és költségadatokat szolgáltat a klinikai és kontrolling rendszeren keresztül, mellyel megvalósítja a költséghatékony működéshez szükséges menedzsmenti felügyeletet.
A hat évre szóló projekt összetettségében és szakmai kihívásaiban egyedülálló, teljes körű informatikai megoldást nyújt a hardverszállítástól a rendszerintegráción keresztül az üzemeltetésig. A legkorszerűbb Oracle alapú integrált klinikai és gazdasági rendszer valósul meg 220 HP személyi számítógép és a hozzájuk tartozó helyi és hálózati lézernyomtató, 6 HP szerver, hálózat, orvosszakmai alrendszer és gazdálkodási alrendszer kiépítésével. Az új rendszer bevezetésének alapfeltétele, hogy a kezelőszemélyzet elsajátítsa a bevezetésre kerülő alkalmazásokat, valamint a Windows 2000 operációs rendszer alapszintű működtetését, melyben a Synergon szakemberei segíteni fogják a kórház dolgozóit.
Az integrált informatikai rendszer bevezetése kiterjed az összes klinikai, gazdasági, labor-, gyógyszer-, élelmezési, munkaügyi, adattárolási, levelező-, vírusvédelmi, intra/internet-alrendszerekre, valamint a helyi és hálózati operációs rendszerekre. A beruházás során kialakítják minden épület helyi hálózatát, a helyi hálózatokat összekötő optikai gerinchálózatot a kórházak területén belül. A teljes leszállított rendszer üzemeltetését magas szintű támogatási szolgáltatás keretében biztosítja a Synergon 6 éves időtartamban.
Kapcsolódó cikkek
- Hiteles elektronikus ügyintézés az egészségügyben
- Modernizálta informatikai rendszerét a Dunaferr
- Eladja a Synergon a horvát leánycégét
- Több százezer diák, szülő és munkatárs biztonságos személyazonosság-kezelése egy Novell rendszerben
- A Synergon nyerte az MFB üzemeltetéstámogatási pályázatát
- Új informatikai rendszer a Bethesda Kórházban
- Saját részvényt vásárolt a Synergon
- Egészséget, életminőséget segítő ambiens rendszerek
- Új írható Verbatim CD és DVD lemezek az egészségügynek
- Forráskódot tett közzé a Microsoft
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.