Vállalkozásfejlesztés - workshop az e-businessről
Vadász
Márton elmondta: szerdán Budapesten rendezték meg a 4. eBSN workshopot, amelyen
mintegy 60 résztvevővel a kis- és középvállalkozások e-business terén történő
fejlesztéséről tárgyaltak. A rendezvényen elsősorban európai uniós tagországok
és a csatlakozó államok kis- és középvállalkozás-fejlesztéssel foglalkozó intézményei
vettek részt.
Az
Európai Bizottság Vállalkozási Főigazgatóságán (Enterprise DG) belül, a
Többéves Vállalat és Vállalkozási Program (MAP) keretében működik az
"Európai e-business támogató hálózat kis- és középvállalkozások
részére" (European e-Business Support Network for SMEs, eBSN) elnevezésű
projekt. A projekt fő célja, hogy kijelölje a szektort érintő e-business stratégiai
irányokat és prioritásokat.
A
tájékoztatás szerint Magyarországon 2002-ben az 500 millió forintnál kisebb
éves árbevétellel rendelkező cégek 66 százaléka rendelkezett
internet-hozzáféréssel és csupán 40 százalékának volt saját honlapja. Az 500
millió és 2 milliárd forint éves árbevételű társaságok 86 százaléka
csatlakozott az internethez és csaknem a cégek fele rendelkezett saját
internetes oldallal.
Tavaly
információ-technológiai eszközök piaca 16 százalékkal, a szoftvereké 13
százalékkal, míg a telekommunikációs piac 7 százalékkal nőtt az előző évhez
képest. Az internet-előfizetők száma pedig egy év alatt 70 százalékkal nőtt.
Kapcsolódó cikkek
- 122 millió európai az interneten
- Növekvő net-populáció egész Európában
- Az EU elégedetlen az e-vásárlás terjedésével
- E-kereskedelem: fogy a bizalom a csalások miatt
- EU, Lisszabon és a nemzeti akcióprogram
- Az európai uniós háztartások felében van internet
- Európa visszanyerte első helyét a befektetések terén
- Európai szintű szabályozást sürget Lévai Katalin az e-zenei kereskedelemre
- Véget ért a netes szex-éhség időszaka
- E-Commerce-díjban részesült Nagy Zsolt
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.