Vállalkozásfejlesztés - workshop az e-businessről
Vadász
Márton elmondta: szerdán Budapesten rendezték meg a 4. eBSN workshopot, amelyen
mintegy 60 résztvevővel a kis- és középvállalkozások e-business terén történő
fejlesztéséről tárgyaltak. A rendezvényen elsősorban európai uniós tagországok
és a csatlakozó államok kis- és középvállalkozás-fejlesztéssel foglalkozó intézményei
vettek részt.
Az
Európai Bizottság Vállalkozási Főigazgatóságán (Enterprise DG) belül, a
Többéves Vállalat és Vállalkozási Program (MAP) keretében működik az
"Európai e-business támogató hálózat kis- és középvállalkozások
részére" (European e-Business Support Network for SMEs, eBSN) elnevezésű
projekt. A projekt fő célja, hogy kijelölje a szektort érintő e-business stratégiai
irányokat és prioritásokat.
A
tájékoztatás szerint Magyarországon 2002-ben az 500 millió forintnál kisebb
éves árbevétellel rendelkező cégek 66 százaléka rendelkezett
internet-hozzáféréssel és csupán 40 százalékának volt saját honlapja. Az 500
millió és 2 milliárd forint éves árbevételű társaságok 86 százaléka
csatlakozott az internethez és csaknem a cégek fele rendelkezett saját
internetes oldallal.
Tavaly
információ-technológiai eszközök piaca 16 százalékkal, a szoftvereké 13
százalékkal, míg a telekommunikációs piac 7 százalékkal nőtt az előző évhez
képest. Az internet-előfizetők száma pedig egy év alatt 70 százalékkal nőtt.
Kapcsolódó cikkek
- 122 millió európai az interneten
- Növekvő net-populáció egész Európában
- Az EU elégedetlen az e-vásárlás terjedésével
- E-kereskedelem: fogy a bizalom a csalások miatt
- EU, Lisszabon és a nemzeti akcióprogram
- Az európai uniós háztartások felében van internet
- Európa visszanyerte első helyét a befektetések terén
- Európai szintű szabályozást sürget Lévai Katalin az e-zenei kereskedelemre
- Véget ért a netes szex-éhség időszaka
- E-Commerce-díjban részesült Nagy Zsolt
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.