Jelentés az internetgazdaságról: vállalatok az interneten
A felmérés szerint a hazai, legalább 5 főt foglalkoztató cégek 32%-ának (az internetcsatlakozással rendelkező cégek 45%-ának) van saját céges honlapja. A kisvállalkozások (10-49 fő) körében a honlappenetráció átlagosnak mondható, az 5-9 fős mikrovállalkozások körében ugyanakkor átlag alatti (39%), míg a közép- és nagyvállalatoknál átlag feletti (58% és 80%) a weboldalak elterjedtsége.
Az átlagosnál kedvezőbb a cégek helyzete a honlappal való ellátottság szempontjából a vendéglátás és szálláshely-szolgáltatás; a pénzügyi tevékenység; az ingatlanügyletek, gazdasági szolgáltatás; valamint a feldolgozóipar, villamos energia, gáz-, gőz-, vízellátás szektorokban. A mezőgazdaság és halászat ágazatban, az építőiparban, a szállítás, raktározás, posta, távközlés területén, illetve az oktatás, egészségügy és egyéb szolgáltatások területén viszont e tekintetben lemaradás tapasztalható.
Honlapok fejlettségi szintje
A honlapok jelentős többsége (70%) viszonylag alacsony fejlettségi szinten áll: kizárólag a vállalat és a termékek, szolgáltatások bemutatására szorítkozik. Az érintett cégek egyötöde (21%) rendelkezik olyan honlappal, amely lehetőséget biztosít az ügyfelek számára az interakcióra (mint pl. keresés katalógusokban, adatbázisokban stb.). Az ennél magasabb fejlettségi szintet képviselő honlapok aránya összességében 8%: ebből 6% kereskedelmi tranzakciók, vásárlások, rendelések lebonyolítására is alkalmas, 2% pedig emellett integrálva van a gyártástervezési, a raktár- vagy a készletgazdálkodási vállalati szoftverrel is.
Az építőipari és a mezőgazdasági cégek, valamint a vendéglátás és szálláshely-szolgáltatás, illetve a szállítás, raktározás, posta, távközlés szektorban dolgozó cégek honlapjai még az átlagosnál is jellemzőbben szorítkoznak kizárólag a vállalat termékeinek, szolgáltatásainak bemutatására. A pénzügyi és a kereskedelmi szektor cégeinél már gyakrabban találunk ennél magasabb fejlettségi szinten lévő honlapokat.
Idegen nyelvű honlapok
A saját céges honlappal bíró cégek site-jainak fele (49%) kizárólag magyar nyelven érhető el, kétötödük (39%) viszont a magyar mellett angol nyelven is olvasható. Magyar és német nyelvű honlappal az érintett vállalkozások egytizede (9%) rendelkezik. (A cégek 2%-ának a magyar mellett valamilyen egyéb idegen nyelven érhető el a weboldala.)
A felmérés 2003. decemberében zajlott a vállalatok telefonos megkeresésével. A felmérés célcsoportja a legalább 5 alkalmazottat foglalkoztató vállalkozások voltak. A felmérés kiterjedt egész Magyarországra és érintette az összes gazdasági szektort. A kutatás 2000 db vállalat válaszain alapul.
Kapcsolódó cikkek
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
- Sun díjak a hazai partnervállalatoknak
- Sun: Környezettudatos-e a hazai informatika?
- Továbbra is dinamikusan emelkedik a mobilbanki szerződéssel rendelkezők száma
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
- Továbbra is dinamukisan nő a mobilbanki szerződéssel rendelkezők száma
- Bankügyletek - nőtt internetes ügyfelek száma
- Egyre többen használják a mobilbankot
- Szerverhasználat a vállalatoknál
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Már most nézőrekordot állított fel a Hogyan tudnék élni nélküled?
Még messze a december 12-ei premier, de az érdeklődés folyamatosan nő az év lejobban várt magyar filmjének ígérkező Hogyan tudnék élni nélküled? iránt. A Demjén Ferenc slágereire felfűzött zenés romantikus vígjáték első előzetese egy hónap alatt elérte az 1 millió megtekintést, ami azért kiemelkedő, mert ezt eddig idén sem hazai, sem külföldi film nem tudta utána csinálni. Sőt erre az eredményre az elmúlt évtizedben egyetlen magyar film sem volt képes.
Utazási konferencia az Angyalok városában
Egy új tévé színt visz a mindennapokba
Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.