Az elektronikus piactéren 100 milliárd feletti forgalom
Az Axelero Internet Rt-hez tartozó Axelero
Marketline üzletág az elmúlt évben 23 milliárd forint forgalmat ért el, amit az
idén 40-50 milliárd forintra szeretnének növelni. Az elmúlt 3 évben ezer
elektronikus piactéri aukciót bonyolító üzletág piaci részesedése becslésük
szerint 40-50 százalékos. Az üzletágvezető elmondta, hogy Magyarországon egy
aukció során a szolgáltató - adott esetben az Axelero Marketline - 150-200 ezer
forintot keres. Az elektronikus piactér lényege, hogy a vevő interneten keresztül
kér ajánlatokat a licitálásra meghívott szállítóktól az adott termék vagy szolgáltatás
megvásárlására. A potenciális szállító cégek lefelé licitálva versenyeznek
egymással.
Tóth Levente szerint az elektronikus piactér jó
és hatékony lehetőség a költségek csökkentésére, itt valóban elérhető a legalacsonyabb
ár. Az Axelero Marketline ügyfelei a valós idejű licitálás során az árverseny
révén több mint 14 százalékos megtakarítást értek el átlagosan, ami több mint 6
milliárd forintot tesz ki. A megtakarítást az Axelero Marketline az aukciós
nyitó és záróár különbsége alapján számolja ki.
Az üzletágvezető elmondta: az elektronikus
piacterükön tipikusan a nagy vállalatok a TOP 200 cégei vásárolnak, de
véleménye szerint már közepes méretűeknek is előnyös itt beszerezniük a
termékeket és szolgáltatásokat. Hozzátette: nincs szignifikáns összefüggés a vásárolt
termék mennyisége és a megtakarítás között. A Marketline aukciós terén például
már kötöttek egy-két milliós, illetve milliárd forint feletti üzletet is.
Kérdésekre válaszolva Tóth Levente elmondta,
hogy a magyar elektronikus piac 30-35 százalékát külföldi szolgáltatók által magyar
cégeknek lebonyolított aukciók teszik ki. Kifejtette, a Marketline mellett több
magyar cég is működik a piacon, amelyek a forgalom 25-30 százalékát bonyolítják
le. Az Axelero Marketline az elmúlt években regionálissá vált, szlovák és
osztrák cégeknek is nyújt szolgáltatást. A Marketline 2003-ban több mint 500
aukciót bonyolított le az idén pedig legalább 800-at tervez. A Marketline eddig
összesen 43,8 milliárd forint forgalmat bonyolított, amiből az idén negyedévi
aukciók több mint 10,5 milliárd forintot tesznek ki.
Kapcsolódó cikkek
- Apple MacBook Pro-k tizedáron, tévedésből
- Beszerzés - nyíltan
- Az EBay-en árulják a Rednex svéd rockbandát
- Hol kezdődik az online vásárlás?
- Módosítanák az e-kereskedelemmel kapcsolatos törvényeket
- A Yahoo bezárja online aukciós oldalát
- Törvénymódosítás az e-kereskedelemről és a spamről
- Állítólag 5 millió e-mail tűnt el a Fehér Ház hivatalos levelezéséből
- Időjárásálló húsvétinyuszi-sírkő az eBay-en
- Hol a határ? - IV. Elektronikus Kereskedelem Konferencia
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.