50 új termék a Flextronics kutató-fejlesztő központjából
Jurasits
János fejlesztési igazgató az MTI-nek elmondta: annak idején 120 millió forinttal
járult hozzá a gazdasági minisztérium a kutatóbázis megteremtéséhez. A zömmel
fiatal mérnökgárda jóvoltából fokozatosan nőtt és jelenleg meghaladja a 30
százalékot a hozzáadott érték aránya a termékekben. A folyton változó piaci
igények és éles versenyhelyzet közepette a világ 10-12 nagycégének szállít a
társaság mobiltelefonokat, tv- és háztartási eszköz alaplapokat, illetve
számítógép, nyomtató és telekommunikációs részegységeket, ami "állandó
innovációs kihívást jelent."
Az
új, hatékony gyártástechnológiai eljárások kidolgozása és a partnerek meglévő
termékeinek helyi ötletekkel párosuló adaptációja mellett a zalaegerszegi
mérnökcsapat közel 50 új részegységet, alkatrészt fejlesztett ki, a háztartási
digitális mérleg elektronikájától a vezérlő-programozó rendszerekig. A vevőik
igényei alapján jelenleg 10 fejlesztési projekten dolgoznak - közölte az FI vezető
szakembere.
Jurasits
János hangsúlyozta: nemcsak a gyártmányokra, hanem a környezetmegóvó
kutatásokra is fokozott figyelmet fordítanak. Ennek során nemrég bevezették,
2006-tól pedig a gyártási folyamat egészére kiterjesztik az ólommentes
forrasztást. Megkezdődött az elektronikai hulladékok, az elhasznált termékek
fogadását-feldolgozását biztosító eljárások kimunkálása is; a szükséges
technológiai átalakítás 2 éven belül megtörténik.
A
Flextronics két zalaegerszegi üzeme immár 7.000 embert foglalkoztat és mind a
műszaki irányításban, mind a kutatás területén újabb szakemberekre lesz szükség
- mondta a legnagyobb zalai munkaadó fejlesztési igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- EU: 3 milliárd eurós program a nanoelektronikára
- Megnyílt a Magyar Telekom k+f laborja, a Kitchen Budapest
- KÜRT: új biztonsági K+F intézet magyar központtal
- Közös Microsoft-Lenovo kutatólaboratórium Kínában
- Xerox: nyolcezernél is több aktív szabadalom
- A beruházások támogatásának menetrendje
- Szándéknyilatkozat járműinformatikai központ létrehozásáról
- EU- az idén 1,2 milliárd eurót fordítanak kutatásra
- Innovációs Nap az Eötvös Loránd Tudományegyetemen
- A World Wide Web konzorcium tagja lett a Műegyetem
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.