Sulinet-Microsoft pályázat: innovatív oktatás infokommunikációs eszközökkel
A jelenlegi pályázat nem példa nélküli a Microsoft Magyarország történetében, hiszen 1995-tól kezdődően több alkalommal indított útjára hasonló kezdeményezést az Oktatási Minisztériummal együttműködésben. A téma a technológia fejlettségi szintjének megfelelően évről évre változott, de a cél mindig azonos maradt: a hazai oktatás segítése és fejlesztése a legkorszerűbb technológiák segítségével. A jelenlegi "Verseny 2004" nevet viselő pályázat "Az innovatív oktatás versenye" alcímet kapta, mai hűen tükrözi a végső célt.
A 2004-es pályázaton indulni kívánó fiataloknak két tanórára vonatkozóan digitális tananyagot kell készíteniük egy szabadon választott témában úgy, hogy az IKT palettáján szereplő eszközök (számítógép, kamera, digitális fényképezőgép, interaktív tábla, projektor, kollaborációs eszközök...) minél szélesebb skáláját használják fel. A versenyre 4-5 diákból és 1-2 tanárból álló, 6 fős csapatok jelentkezését várják.
A "Verseny 2004"-re április 22-ig kell jelentkezniük a csapatoknak, a http://www.sulinet.hu/verseny2004 honlapon. A regisztrált csapatok képviselői számára a Sulinet Programiroda és a Microsoft Magyarország közös konferenciát szervez, ahol pontosan ismertetik a pályaanyagok elkészítésének és megvalósításának módját, valamint bemutatják a felhasználható eszközök körét. A szükséges kellékekkel nem rendelkező csapatok számára a versenybizottság térítésmentes bérlési lehetőséget biztosít a verseny időtartamára.
A verseny első fordulójában a regisztrált csapatoknak tervet kell készíteniük az általuk választott téma alapján. A jelentkezők három kategóriában nevezhetnek: matematika, természettudomány és humán területek. A beérkezett tématervek alapján a zsűri 50 csapatot fog felkérni pályázata megvalósítására, a konkrét tananyag elkészítésére, és a tanóra megtartására. A középdöntőbe bejutott csapatoknak tehát a terveket, az elkészült tananyagokat, az óravázlatokat és az órai munkát bemutató videót kell benyújtaniuk 2004. október 15-ig. A döntőben már csak két-két csapat fog részt venni minden kategóriából. Feladatuk az lesz, hogy az általuk elkészített témát beillesszék a Sulinet Digitális Tudásbázisba.
A verseny díjazása:
Fődíj: Egy városnézéssel egybekötött 3 napos út Londonba, Európa legnagyobb oktatási kiállítására, a BETT Show-ra (http://www.bettshow.co.uk/).
További nyeremények: szoftver és hardvereszközök
Kapcsolódó cikkek
- Nemzetközi díjat kapott a Csodafa és Sulinet Digitális Tudásbázis
- Kiemelkedően jó Grepton eredmények a Microsoft támogatási pályázatán
- GTS-Datanet pályázat a jövőről, diákoknak
- A NetAcademiával képezteti leendő tanácsadóit a Microsoft
- Webfejlesztői verseny Microsoft platformon
- MS: IT-vakáció a Balatonon diákoknak
- Microsoft-program a frissdiplomások elhelyezkedésének megkönnyítésére
- Microsoft: Korlátlan lehetőségek Magyarországon is
- Projekttámogatási segédlet esettanulmányokkal
- A Microsoft és a Szegedi Tudományegyetem felavatták a "Jövő Tantermét"
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.