Nyilvános ipari elemzések az Industry Week oldalain
Egyre kaotikusabb környezet
A GD2010 kódjelű OMRON tanulmány címoldalán látható jelszavak: globalizáció, érzékelés és szabályozás, információs technológia - mutatja azt a kaotikus környeztet, amelyben ma egy régi, vagy új ipari szereplőnek mozognia kell. A tanulmány tartalmára vonatkozólag, további tájékoztatást nyújt az OMRON fő profiljára történő olyan utalás, hogy a (táv)érzékelés és (táv)vezérlés terén érzi magát vezető ipari szereplőnek. Az elemzés kódjelében található 2010 egyértelműen arra utal, hogy 2010-ig szóló előrejelzéssel próbálkozik (ez manapság elég merészen hosszú időtávnak mondható!). A szöveget Yoshio Tateisi, OMRON főnök, jegyzi a bevezetőben.
A SINIC elv: optimalizálási és autonóm társadalmak
A SINIC rövidítésű elmélet képezi az elemzés kiinduló pontját. Sok cég elkezdte már keresni az egyre kaotikusabb 21. századi viszonyok közt követendő stratégiájához szükséges háttér információkat. Ezzel kapcsolatban az OMRON munkatársa, Kazuma Tateisi, dolgozta ki a SINIC (Seed-Innovation to Need Impetus Cyclic Evolution - fordítsa le, akit mélyebben érdekel!) elméletet, az OMRON összegyűjtött információi alapján. Ez az elmélet az évezredváltást radikális társadalmi váltásként fogja fel. Míg a 19. század a gépesítés, a 20. század pedig az automatizálás korszaka volt, a végén az információs társadalmi szintig fejlődve, addig a 21. század, a SINIC elv szerint, az optimalizálási társadalom korszakával indul úgy 2005. körül, és vagy két évtizeden át tart, hogy azután az autonóm társadalmi korszakba nőjön át. Az új korszakokban felvetődő problémákat az elemzés az OMRON 90-es években megvalósított stratégiájához viszonyítja. A részletek a letölthető, ábrákkal és tényadatokkal jól felszerelt, 28-oldalas tanulmányban olvashatók.
További friss elemzések foglalkoznak a lízing problémakörével, az osztott tevékenységi és más gyártási stratégiákkal, minőség problémákkal.
Kapcsolódó cikkek
- Sun: Környezettudatos-e a hazai informatika?
- Magyarországi kutatás a száznál több pc-vel rendelkező szervezetek adattárolásáról és adatmentéséről
- Oktatási fejlesztések és a magánfelhasználói kereslet tartják fenn a PC piac növekedését
- A rendszeres játék nem mossa össze a valós és a virtuális világ határait
- Technológiai cégek: magas iparág iránti bizalom, lassuló növekedés
- Felmérés készül az infokommunikációs szállítói piacról
- A világ előrehaladása az információs társadalom terén 2005-ben
- Központi technológiai kutatóintézet felállítását szorgalmazza az EU
- A nagy riválisok növekvő ereje a középvállalatok növekedését lelassíthatja
- Szerelmet a férfiak fogadtak
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.