Gyakrabban interneteznek a tanárok, mint a diákok
Országos középiskolai felmérés pedagógusok körében
A Felvételi Információs Szolgálat középiskolás diákok körében végzett korábbi felméréséből már kiderült, hogy a felvételire készülők 88 százaléka hozzáfér a világhálóhoz. A pedagógusok körében végzett kutatás eredménye most azt mutatja, hogy a középiskolai tanárok a diákjaiknál nagyobb arányban használják az internetet: mintegy 94 százalékuk.
Az országos középiskolai kutatások szerint a diákok 62 százaléka viszonylag rendszeresen látogat legalább egy oktatási portált, míg a pedagógusok 75 százaléka teszi ugyanezt. A www.felvetelizo.hu internetes oldalról, amelyen május 5-éig Országos On-line Próbaérettségi és Próbafelvételi Verseny zajlik történelem, illetve irodalom tantárgyból, a pedagógusok 65 százaléka hallott. Oktatással kapcsolatos hírleveleket azonban csak kisebbik hányaduk kap: 13 százalékuk a Sulinet hírlevelét, 10 százalékuk a FISZ Országos Oktatási Hírlevelét, 2 százalékuk az OFI hírlevelét.
A tanárok 88 százaléka az iskolában, 46 százaléka az otthonában (is), 6 százaléka pedig egyéb módon (ismerősnél, kávézóban) szörfözik a neten. A válaszadók egytizede mondta azt, hogy egyáltalán nem szokott internetezni, és 3 százalék volt azoknak az aránya, akik nem válaszoltak a kérdésre. Örvendetes, hogy az eredmények az internet információs esélyegyenlőségben betöltött szerepét támasztják alá, hiszen semmilyen különbség nincs a különböző nagyságú településeken tanítók internetezési gyakoriságában. Ugyanakkor a pedagógusok közül a férfiak lényegesen gyakrabban interneteznek, mint a nők.
A naponta internetezők átlagosan napi 1,6 órát
töltenek el a világhálón, a hetente netezők átlagosan heti 2,8 órát, a havi
gyakorisággal használók pedig átlagosan havi 2,4 órát. Arra a kérdésre, hogy
"Mire használja rendszeresen az internetet?", a tanárok 83 százaléka válaszolt,
és átlagosan 3,3 célt jelölt meg a kérdőíven. Legtöbben az e-mail és a keresők
használatát említették, e tekintetben tehát szokásaik nem térnek el az átlagos
internetezőkétől. Ugyanakkor szórakozásra, kikapcsolódásra és letöltésre
ritkábban használják a világháló lehetőségeit, mint az átlagos felhasználók.
Mire használják a pedagógusok az internetet?
e-mail 64%
keresők 60%
internetes újságok, hírek olvasása 49%
keresés adatbázisokban 40%
termékinformációk gyűjtése 10%
képek letöltése, nézegetése 9%
fórumok 8%
zenék letöltése 7%
kapcsolattartás a bankkal 6%
online vásárlás 4%
online játékok 3%
chat 3%
videók letöltése 2%
távmunka 2%
online rádióhallgatás 1%
online tévénézés 1%
egyéb 6%
Kapcsolódó cikkek
- Supernova 2007 konferencia: az internet és a fekete lyuk
- 122 millió európai az interneten
- Sun: Környezettudatos-e a hazai informatika?
- A britek neteznek a legtöbbet
- Cyberbullying: Az új típusú támadás főként a tizenéveseket célozza
- Megduplázódott a rosszindulatú kódok száma
- Nincs megállás: folytatódik a világháló gyors növekedése
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
- MySpace-virágzás és a pornóoldalak hanyatlása
- A vártnál gyorsabban nő az online reklámpiac