Ismét magyarok nyerték a huszonnégy órás programozóversenyt a BME-n
A
negyedik alkalommal megrendezett verseny célja, hogy "a hazai és a
külföldi informatikus hallgatóknak, valamint az iparban dolgozó profiknak
lehetőséget nyújtson képességeik és önmaguk határainak megismerésére extrém
körülmények között" - tartalmazza a szervezők tájékoztatója.
Az
internetes előválogatóra 250 csapat jelentkezett 4 kontinens 39 országából,
melyből 30 jutott a döntőbe, ahol 12 magyar, 7 lengyel, 3 román, 2 svéd, 2
litván és 1-1 argentin, orosz, ukrán és iráni csapat méri össze tudását.
A
háromtagú csapatok a verseny ideje alatt tetszőleges eszközöket és
segédanyagokat használhattak, amennyiben azokat a verseny helyszínére
szállították a feladat kihirdetése előtt. Ezután azonban külső segítséget,
internetet vagy mobiltelefont nem lehetett igénybe venni. A verseny szombaton
9.00 órától másnap 9.00 óráig tartott, eseményei
az interneten folyamatosan nyomon követhetőek voltak.
Idén a feladat legnagyobb részét egy terepjáró virtuális környezetben való
irányítása tette ki - számol be az eseményről a www.prog.hu. Az autóiparban
manapság kulcsfontosságú kérdés az autómatikus navigciós rendszerek
fejlesztése. A csapatoknak meg kellett oldani az előre generált hegyvidéki
környezetben az autónavigálást a megadott pontok között, az úttartást és egyes
különleges feladatok megoldását. Minden csapatnak egy videót is
kellett készítenie a járművük legemlékezetesebb mutatványaiból, amelyet a többi
versenyző közösen értékelt a délelőtt folyamán.
A második problémát, egy zenét játszó robotkar irányítását mindössze egy csapatnak sikerült megoldania! A többi feladatot a tíz tagú szakmai zsűri bírálta el. A díjakat vasárnap délután az első 15 csapat között osztották ki a rendezők, összesen 10.000 € értékben. A nyereményeket a támogatók képviselői adták át. A legjobb videók készítői különdíjban részesültek!
Az első helyet, csakúgy mint tavaly, a neting csapat (Blahut György, Kovács Gábor, Szabó Balázs) szerezte meg 5490 ponttal (a megszerezhető 9000-ből). A tavalyi második, a Trial Version (Tringel Mihály, Nagy Gáspár, Ugron Balázs) is megőrizte pozícióját, 4326 ponttal; harmadik a svéd Jon Far Bestamma (Kreitz Gunnar, Larsson Jon, Bennedich, Max), 4229 ponttal.
A legjobb tízbe öt külföldi csapat került be. A részletes eredmények, a rendezvény alatt készült képek, videók, beszámolók a verseny honlapján érhetők el.
Kapcsolódó cikkek
- Digitális örökség, információ-felügyelet és-tárolás, tartalomkezelés
- A hazai cybervilág legszebb leányzói
- Rendhagyó beszámoló egy tehetségkutató programozóversenyről
- Letölthető az Adobe AIR (Apollo) béta
- Emberközpontú üzleti rendszerek dinamikus informatikai környezetben
- SharePoint portál az ELTE-n
- Webfejlesztői verseny Microsoft platformon
- myWebDb: Üzleti alkalmazás-fejlesztés informatikai tudás nélkül
- Imagine Cup 2007 – Megvan a legjobb magyar csapat!
- Svéd siker a 24 órás programozó-versenyen