Cisco konferencia: internetes technológiák a felsőoktatásban
A rendezvény előadói között olyan neves szakemberek szerepelnek, mint dr. Andy DiPaolo, a kaliforniai Stanford Egyetem szakmai továbbképző központjának igazgatója és a műszaki kar dékánhelyettese, Shirley Alexander, a Sidney Műszaki Egyetem oktatási technológiákkal foglalkozó professzora, valamint Richard Staub, az IBM oktatási megoldásokért felelős igazgatója. Emellett a Cisco több kiemelkedő oktatási és technológiai szakértője szólal fel a konferencián.
„A Cisco kapcsolata a felsőoktatással igen régre nyúlik vissza. A vállalatot húsz évvel ezelőtt alapította a Stanford Egyetem tudósainak egy csoportja. A technológia és az internet jelentős kiegyenlítő szerepet tölt be azáltal, hogy szélesebb körben teszi elérhetővé a színvonalas oktatást, a tér és idő korlátainak legyőzésével lehetővé teszi a „oktatást mindenkinek” elv megvalósulását.” - mondta Budafoki Róbert, a Cisco Systems Magyarország ügyvezető igazgatója. „Az oktatási konferencia jó lehetőség arra, hogy a szakma jeles képviselői közösen gondolják át a jelen kihívásait és a gazdasági-társadalmi fejlődést biztosító gyakorlati módszereket. Külön öröm számomra, hogy a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, a győri Széchenyi István Egyetem, valamint a Cisco Systems Magyarország közös kezdeményezésére az idei évben a konferenciának Magyarország adhat otthont. ”
Hogyan segítheti a modern technológia az oktatást? Egyrészt az e-oktatással, mivel a digitális tananyag csökkenti a tanárok adminisztratív terheit, a diákokat életszerűbb feladatokkal bízhatják meg, és a tanulók jóval önállóbban dönthetik el, hogyan és mikor tanuljanak. Az e-tanulás a felnőttoktatásban is megfelelő megoldás lehet arra, hogy a munkavállalók megszerezzék a munkaerő-piaci igényeket kielégítő korszerű szaktudást.
Egy másik fontos terület a távoktatás: az internet intelligens felhasználása lehetővé teszi, hogy a diákok az online konferencia, az e-mail és más hasonló eszközök révén közvetlen környezetükön kívül külsős tanárokkal és diáktársakkal működjenek együtt. Az elérhető multimédiás prezentációs módszerek jól kiegészíthetik a hagyományos oktatást. A szabadegyetemek interaktív tanulási lehetőségeket biztosítanak a távoktatásban résztvevő diákok számára. A távoktatással megszüntethető a vidéki és városi iskolák közötti különbség is.
Szintén hatékony megoldás a vezeték nélküli oktatóközpont és a vezeték nélküli osztályterem, amelyek lehetővé teszik, hogy az oktatási intézmények egyszerűen és költségkímélően, kábelezés nélkül biztosítsák az internetes hozzáférést az osztálytermekben. A diákok szakmai feladatokat kaphatnak professzoraiktól, virtuális konzultáción vehetnek részt, e-mailezhetnek egymásnak és tanáraiknak, hozzáférhetnek a kutatási segédanyagokhoz, fájljaikat egy központi szerveren helyezhetik el, függetlenül attól, hogy éppen a könyvtárban, a menzán, vagy az épület előtti parkban tartózkodnak-e.
Az IP technológiának köszönhetően az intézmények számos ponton telefonokat helyezhetnek el, amelyeket terminálként is használhatnak például a jelenlévők regisztrálására, a diákok és tanárok azonnali elérésére, vagy akár e-mail küldésre.
A Cisco a tudományos kutatást nagysebességű kommunikációs kapcsolatok kiépítésével is segíti. A nagysebességű IP-hálózatokkal megszűnnek a tanulást és eszmecserét akadályozó térbeli és időbeli korlátok. A Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Iroda által, a Cisco segítségével kiépített magyar országos kutatási hálózat nagysebességű csatlakozást biztosít az ország közel 700 különböző intézménye - egyetemek, főiskolák, múzeumok, közgyűjtemények és könyvtárak - részére.
A Cisco - a Cisco Hálózati Akadémia program keretében - díjmentesen szolgáltat webes tananyagokat a hálózati technológiát oktató egyetemeknek, iskoláknak és más oktatási intézményeknek. A Cisco Hálózati Akadémia program olyan e-oktatási modell, amely webes oktatóanyagokat, online teszteket, a hallgatók teljesítményének nyilvántartását, oktatóképzést és a tanárok támogatását, valamint a gyakorlati tevékenységeket szolgáló rendszereket és laboratóriumokat biztosít. A tananyagot a nonprofit intézmények - iskolák, főiskolák, egyetemek, átképző központok, javítóintézetek - díjmentesen kapják meg. A Cisco Hálózati Akadémia programban jelenleg 74 magyar középiskola és egyetem több mint 2300 diákja vesz részt. Ez az oktatási modell ma már elismerten a magyar szakképzési rendszer részét képezi.
Kapcsolódó cikkek
- Új kurzusokkal bővül a Cisco Hálózati Akadémia képzési portfóliója
- Cisco Broadband Barométer: internet felhasználás terén még nagyok az elmaradásaink
- Helyi hálózatok fejlesztési lehetőségei az oktatási intézményekben
- Segítség a női álláskeresőknek technológiai készségek elsajátításához
- Cisco: rekord a Cisco Expón, EMEA-szervizközpont Szombathelyen
- Kilencedik Cisco Expo
- A Cisco, mint a humán hálózat előfutára
- Cisco Hálózati Akadémia: növekvő létszám, bővülő tananyag
- Virtualizáció és grid technológia az IDC tároló témájú konferenciáján
- Cisco Systems a Networkshop 2006 konferencián
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.