Az e-Europa sikere a befektetéseken múlik
MTI Sajtóadatbank, 2004. június 10. 09:10
A Hírközlés 2004 című, az IBC Hungary és a Világgazdaság által rendezett konferencián az igazgató kifejtette, hogy a befektetéseket alapvetően befolyásolja a távközlési piac reformja, e terület liberalizációja. Példaként elmondta, hogy amikor az európai uniós piacokon a 90-es évek végén végrehajtották a távközlés nagy reformját, akkor nemcsak a piac nőtt gyorsan, hanem egy-két év alatt megduplázódott a hálózati szolgáltatók száma, s például a nemzetközi szegmensben két év alatt 40 százalékkal csökkentek a távközlési árak.
Bárányné Sülle Gabriella elmondta, hogy a távközlési piacon a növekedést a szabályozás mellett hosszú távon a műszaki fejlesztés teszi lehetővé: így például az, hogy minél nagyobb sebességű legyen az adatátvitel.
Az igazgató a távközlés egyik szegmenséről, az internetről elmondta, hogy az elektronikus kereskedelem akkor tud fejlődni, ha megvalósulnak azok a reformok, amelyek lehetővé teszik a hitelesebb és biztonságosabb használatot, valamint kellően szabályozzák a szolgáltatói adatkezelést, illetve a magánélet védelmét. Hozzátette: a probléma jelentősségét mutatja, hogy ma már az elektronikus üzenetek kétharmada kéretlenül érkezik meg egy-egy címre, és ez lassan már-már befolyásolja az internetes üzletmenetet is.
Bárányné Sülle Gabriella úgy vélte, hogy az internet terjedését alapvetően generálják a társadalmi és kommunikációs igények. A nemzetközi tapasztalatok ugyanis azt mutatják, hogy az emberek minden esetben a mobilitást választják akkor, ha ezt megtehetik, azért, mert például a mobiltelefonok használata sokkal könnyebbé teszi a mindennapi életben a kapcsolattartást.
Az igazgató az előfizetők magatartásával kapcsolatban elmondta azt is, hogy a felhasználók nagyon költségérzékenyek. Ennek alátámasztására elmondta, hogy amikor Ausztriában 1999-ben reformot hajtottak végre a távközlési piacon, akkor a felhasználók minden esetben kihasználták költségcsökkentési lehetőségeiket. Így két év alatt összesen 3 millió eurót takarítottak meg. Kifejtette: az osztrákok ezt úgy élték meg, mintha egy nagyobb adóreformot valósítottak volna meg az országban.
Bárányné Sülle Gabriella elmondta, hogy a távközlési piacon a növekedést a szabályozás mellett hosszú távon a műszaki fejlesztés teszi lehetővé: így például az, hogy minél nagyobb sebességű legyen az adatátvitel.
Az igazgató a távközlés egyik szegmenséről, az internetről elmondta, hogy az elektronikus kereskedelem akkor tud fejlődni, ha megvalósulnak azok a reformok, amelyek lehetővé teszik a hitelesebb és biztonságosabb használatot, valamint kellően szabályozzák a szolgáltatói adatkezelést, illetve a magánélet védelmét. Hozzátette: a probléma jelentősségét mutatja, hogy ma már az elektronikus üzenetek kétharmada kéretlenül érkezik meg egy-egy címre, és ez lassan már-már befolyásolja az internetes üzletmenetet is.
Bárányné Sülle Gabriella úgy vélte, hogy az internet terjedését alapvetően generálják a társadalmi és kommunikációs igények. A nemzetközi tapasztalatok ugyanis azt mutatják, hogy az emberek minden esetben a mobilitást választják akkor, ha ezt megtehetik, azért, mert például a mobiltelefonok használata sokkal könnyebbé teszi a mindennapi életben a kapcsolattartást.
Az igazgató az előfizetők magatartásával kapcsolatban elmondta azt is, hogy a felhasználók nagyon költségérzékenyek. Ennek alátámasztására elmondta, hogy amikor Ausztriában 1999-ben reformot hajtottak végre a távközlési piacon, akkor a felhasználók minden esetben kihasználták költségcsökkentési lehetőségeiket. Így két év alatt összesen 3 millió eurót takarítottak meg. Kifejtette: az osztrákok ezt úgy élték meg, mintha egy nagyobb adóreformot valósítottak volna meg az országban.
Kapcsolódó cikkek
- Mobil vagy egymillió font?
- A szélessávú internethasználat javíthatja az EU-versenyképességét
- 122 millió európai az interneten
- Növekvő net-populáció egész Európában
- Folytatja az EU a német távközlési törvény miatt jogsértési eljárást
- Gyorsul Európa digitális forradalma
- NETWORKSHOP 2007 - Informatikai konferencia
- Brüsszel szerint fogyasztói szemmel javul a távközlési helyzet az EU-ban
- Az európaiak hetente 11 órát interneteznek
- EU, Lisszabon és a nemzeti akcióprogram
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
2024. december 21. 13:49