Drogmegelőzési Tudásbázis a Grepton informatikai rendszerével

forrás Prim Online, 2004. június 23. 12:30
Összességében több ezer szakembert, kutatót, prevenciós intézetet, kezelőhelyet, drogambulanciát érint az a holland mintán alapuló informatikai projekt, amelyet a Nemzeti Drogmegelőzési Intézet (NDI), a Grepton Informatikai Rt. közreműködésével indított el a közelmúltban. Az interneten keresztül elérhető Tudásközpont kialakításának kezdeményezése egyedülálló hazánkban, mert segítségével bárki hozzáférhet az érintett szervezetek adataihoz, és megismerheti szakmai tevékenységüket.
A portál célja tágabban, hogy a drogügyekben érintett intézményeket "országos hálózatba" kapcsolja, ahol a szervezetek naprakész információkhoz juthatnak, megismerhetik a kutatási eredményeket, valamint maguk is aktívan rámutathatnak az intézményi, szakmai ellátottságban fellehető esetleges hiányokra.

A projekt célja olyan, interneten elérhető információs portál (dinamikus szakmai adatbázis) létrehozása, amelyen a drogügyekkel foglalkozó szervezetek (többek között: GYISM, NDI, Kábítószer Egyeztető Fórumok, civil szervezetek, szakemberek, szakmai műhelyek, stb.), azok alapadatai, publikációi, különböző programok megtalálhatóak, kereshetőek és a szervezetek által karbantarthatóak. A rendszer áttekinthetővé teszi a legális és az illegális drogok fogyasztására irányuló erőfeszítéseket, elérhetővé teszi a témában folytatott kutatások eredményeit, elősegíti a szakemberek közötti kommunikációt, és információt szolgáltat a döntéshozók számára. A Grepton Rt. által kifejlesztett portál ezen túl az aktív kapcsolattartást is támogatni kívánja fórumok, hírlevelek segítségével. A projekt célkitűzése a fenti funkciókat kiszolgáló keretrendszer kialakítása.

Az NDI a megoldásra egy 2003-as Phare-program keretében szervezett holland tanulmányúton figyelt fel, ahol a hollandok a rendszert ún. networkingtool-ként (hálózatépítési eszközként) alkalmazzák, azzal a céllal, hogy összekösse és egymás számára elérhetővé tegye a szakmai szervezeteket. Itthon régóta problémát jelent, hogy az intézmények egymástól olykor elszigetelten működnek, nincs közöttük aktív kommunikáció és a szakemberektől "távol" vannak az intézmények. A laikus pedig sokszor információ hiányában nem tudja, hova fordulhatna.

A Tudásközpont informatikai része HelpDesk-en működik, kiépítését pedig a hazai informatikai piac egyik meghatározó szereplője, a Grepton Informatikai Rt. végzi. A rendszer kialakítására az NDI a Greptont öt szolgáltató cég közül meghívásos tenderen választotta ki, ahol a cég a szolgáltatásra adott ár-érték arány alapján bizonyult a legsikeresebbnek. A bevezetési munkálatok május végén indultak el, a tervezési szakasz már lezárult, jelenleg az alkalmazás fejlesztése/kódolása történik. A 10 millió forint értékű projekt a határidők szerint halad és augusztus végén zárul le, az adatok feltöltése szeptemberben várható, és a rendszer az ősz folyamán indul el élesben.

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Egy új tévé színt visz a mindennapokba

Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.

2024. április 28. 22:16

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14