A SAS piaci lehetőséget lát az RFID-adatok elemzésében
forrás Prim Online, 2004. június 28. 14:23
A SAS, az üzleti intelligencia piac vezető vállalata egyedülálló
megoldásokat kínál a vállalatoknak a rádiófrekvenciás azonosítási
(RFID) adatok és más külső vagy belső forrásból származó adatok
rendszerezésére, kezelésére, elemzésére és értelmezésére. A SAS Forum
International 2004 rendezvényen a SAS bejelentette, hogy összes
megoldása konfigurálható RFID-adatok kezelésére, elemzésére és
kiaknázására.
A SAS megoldásai az adatkezelési és analitikai technológiákat ötvöző szilárd keretrendszeren, többek között a SAS9 technológiai platformon alapulnak, és tetszőleges méretű adatbázishoz alkalmazhatók, még a várhatóan óriási mennyiségű RFID-adatokra felkészített adatbázisokhoz is.
Az RFID-adatok feldolgozásának problémája
Az egyelőre még kevés helyen üzemelő RFID-rendszerek nagy lehetőségeket jelentenek a kiskereskedők, gyártók, külső logisztikai szolgáltatók és más szervezetek számára. Ezek a szervezetek az RFID-adatok elemzésével pontosabban készletezhetnek, növelhetik beszállítói láncuk hatékonyságát, jobban kihasználhatják a vállalati erőforrásokat, javíthatják vevőszolgálatukat és átfogóbb, részletesebb képet alkothatnak belső működésükről.
Mindez azonban nem érinti az alapproblémát. Az RFID-rendszerekben óriási mennyiségű adat keletkezik. Az RFID-technológiát egyre szélesebb körben alkalmazó vállalatoknak meg kell oldaniuk a rádiófrekvenciás azonosítási adatok óriási mennyiségének centralizálását és kezelését. Képeseknek kell lenniük arra, hogy óriási adatbázisokban megkülönböztessék a lényeges adatokat a nagy mennyiségű "zajtól".
A SAS adatkinyerést, -átalakítást és -betöltést (extraction, transformation and load, azaz ETLQ), valamint az adatminőséget biztosító adatkezelési megoldásaival a vállalatok centralizálhatják, rendezhetik és megtisztíthatják rádiófrekvenciás azonosítási és egyéb adataikat. Ezt követően a vállalatok a SAS nagy hatékonyságú prediktív analitikai eszközeivel szétválaszthatják a fontos és a lényegtelen adatokat, felismerhetik a jellegzetességeket és a trendeket, valamint meghatározhatják, mely területeken kell javulást elérniük. Végül a SAS megoldásainak széles kínálata segítségével a szervezetek az RFID-adatok elemzését beépíthetik teljesítménykezelési tevékenységeikbe.
Kiskereskedelmi adatelemzési megoldások és a rádiófrekvenciás azonosítási adatok
Az egyik RFID-kompatibilis megoldás a SAS Retail Intelligence Solutions kiskereskedelmi adatelemző csomag, amelynek integrált összetevői megoldást kínálnak a kiskereskedők legégetőbb problémáira. A közelmúltban egy brüsszeli ECR konferencián bejelentett SAS Retail Intelligence Solutions segítségével a kiskereskedők jobban megérthetik és megjósolhatják ügyfeleik viselkedését, árucikkeik nettó jövedelmezőségét és több csatornán folytatott akcióik hatékonyságát. Ezen információk alapján a kiskereskedők átfogó és következetes üzleti stratégiákat és teljesítménymérést dolgozhatnak ki és valósíthatnak meg, javíthatják vevőszolgálatukat és maximális jövedelmezőséget érhetnek el.
A SAS Retail Intelligence Solutions megoldáscsomag négy összetevője - a kiskereskedelmi ügyfélelemzést végző SAS Customer Insight for Retail, a kiskereskedelmi költségkezelést nyújtó SAS Supply Chain Costing for Retail, a kiskereskedelmi marketingkampányok hatékonyságát fokozó SAS Promotional Effectiveness for Retail és a SAS Strategic Performance Management for Retail kiskereskedelmi teljesítménykezelő megoldás - a SAS adatkezelési és prediktív analitikai szakértelmén és három évtizedes kiskereskedelmi tapasztalatán és sikerein alapul.
A teljes megoldáscsalád lelke a SAS Retail Intelligence Architecture, egy "out of the box" összvállalati adatmodell, mely tartalmazza az ügyfelek, a kiskereskedelmi egységek, a beszállítói lánc és a tranzakciók adatait (egészen a raktári cikkszámok szintjéig). A SAS architektúrája csökkenti a bevezetési időt és a projekt kockázatát, és ezáltal gyorsítja a megtérülést.
A SAS® Retail Intelligence Solutions (http://www.sas.com/industry/retail/ris.html) négy összetevője közül kettő különösen fontos az RFID-adatok szempontjából:
A SAS® Supply Chain Costing for Retail korszerű adatkezelést és kifejezetten a kiskereskedelmi igényekhez kifejlesztett költségkezelési módszereket kínál. A kiskereskedők így tiszta pénzügyi képet kapnak beszállítói láncukról, mivel a késztermékek útját a forgalmazó központokon keresztül az üzletekig és a pénztártakig követve egységes módon mérhetik és elemezhetik a beszállítói lánc valódi költségeit és az egyes termékek nettó jövedelmezőségét. Ezzel a megoldással és az RFID-adatok segítségével a kiskereskedők modellezhetik a különböző üzleti helyzeteket, és átláthatják a kereskedelmi és a beszállítói (például készletezési és eszközgazdálkodási) döntések pénzügyi kihatásait. A SAS® Supply Chain Costing for Retail segítségével a kiskereskedők tényadatok alapján dönthetnek a termékválasztékról, az új termékek bevezetéséről, az akciókról és eseményekről, valamint a beszállítói láncukban végzett változtatásokról.
Mi az RFID?
A rádiófrekvenciás azonosító adat a vonalkód alternatívája. Az RFID előnye az, hogy az azonosításhoz nem szükséges közvetlen kapcsolat vagy vizuális rálátás. Az RFID-rendszernek három összetevője van: egy antenna, egy adóvevő (e kettő gyakran egyetlen leolvasóban van megvalósítva) és egy transzponder (a címke). A transzpondert az antenna rádiófrekvenciás jele aktiválja. Az aktivált címke adatokat küld vissza az antennának. Az adatok műveletet váltanak ki egy programozható logikai vezérlőben. A művelet lehet egyszerű, például egy kapu kinyitása, de lehet összetett is, például összekapcsolódás egy adatbázissal egy pénzügyi tranzakció végrehajtásához.
Az RFID-adatok feldolgozásának problémája
Az egyelőre még kevés helyen üzemelő RFID-rendszerek nagy lehetőségeket jelentenek a kiskereskedők, gyártók, külső logisztikai szolgáltatók és más szervezetek számára. Ezek a szervezetek az RFID-adatok elemzésével pontosabban készletezhetnek, növelhetik beszállítói láncuk hatékonyságát, jobban kihasználhatják a vállalati erőforrásokat, javíthatják vevőszolgálatukat és átfogóbb, részletesebb képet alkothatnak belső működésükről.
Mindez azonban nem érinti az alapproblémát. Az RFID-rendszerekben óriási mennyiségű adat keletkezik. Az RFID-technológiát egyre szélesebb körben alkalmazó vállalatoknak meg kell oldaniuk a rádiófrekvenciás azonosítási adatok óriási mennyiségének centralizálását és kezelését. Képeseknek kell lenniük arra, hogy óriási adatbázisokban megkülönböztessék a lényeges adatokat a nagy mennyiségű "zajtól".
A SAS adatkinyerést, -átalakítást és -betöltést (extraction, transformation and load, azaz ETLQ), valamint az adatminőséget biztosító adatkezelési megoldásaival a vállalatok centralizálhatják, rendezhetik és megtisztíthatják rádiófrekvenciás azonosítási és egyéb adataikat. Ezt követően a vállalatok a SAS nagy hatékonyságú prediktív analitikai eszközeivel szétválaszthatják a fontos és a lényegtelen adatokat, felismerhetik a jellegzetességeket és a trendeket, valamint meghatározhatják, mely területeken kell javulást elérniük. Végül a SAS megoldásainak széles kínálata segítségével a szervezetek az RFID-adatok elemzését beépíthetik teljesítménykezelési tevékenységeikbe.
Kiskereskedelmi adatelemzési megoldások és a rádiófrekvenciás azonosítási adatok
Az egyik RFID-kompatibilis megoldás a SAS Retail Intelligence Solutions kiskereskedelmi adatelemző csomag, amelynek integrált összetevői megoldást kínálnak a kiskereskedők legégetőbb problémáira. A közelmúltban egy brüsszeli ECR konferencián bejelentett SAS Retail Intelligence Solutions segítségével a kiskereskedők jobban megérthetik és megjósolhatják ügyfeleik viselkedését, árucikkeik nettó jövedelmezőségét és több csatornán folytatott akcióik hatékonyságát. Ezen információk alapján a kiskereskedők átfogó és következetes üzleti stratégiákat és teljesítménymérést dolgozhatnak ki és valósíthatnak meg, javíthatják vevőszolgálatukat és maximális jövedelmezőséget érhetnek el.
A SAS Retail Intelligence Solutions megoldáscsomag négy összetevője - a kiskereskedelmi ügyfélelemzést végző SAS Customer Insight for Retail, a kiskereskedelmi költségkezelést nyújtó SAS Supply Chain Costing for Retail, a kiskereskedelmi marketingkampányok hatékonyságát fokozó SAS Promotional Effectiveness for Retail és a SAS Strategic Performance Management for Retail kiskereskedelmi teljesítménykezelő megoldás - a SAS adatkezelési és prediktív analitikai szakértelmén és három évtizedes kiskereskedelmi tapasztalatán és sikerein alapul.
A teljes megoldáscsalád lelke a SAS Retail Intelligence Architecture, egy "out of the box" összvállalati adatmodell, mely tartalmazza az ügyfelek, a kiskereskedelmi egységek, a beszállítói lánc és a tranzakciók adatait (egészen a raktári cikkszámok szintjéig). A SAS architektúrája csökkenti a bevezetési időt és a projekt kockázatát, és ezáltal gyorsítja a megtérülést.
A SAS® Retail Intelligence Solutions (http://www.sas.com/industry/retail/ris.html) négy összetevője közül kettő különösen fontos az RFID-adatok szempontjából:
A SAS® Supply Chain Costing for Retail korszerű adatkezelést és kifejezetten a kiskereskedelmi igényekhez kifejlesztett költségkezelési módszereket kínál. A kiskereskedők így tiszta pénzügyi képet kapnak beszállítói láncukról, mivel a késztermékek útját a forgalmazó központokon keresztül az üzletekig és a pénztártakig követve egységes módon mérhetik és elemezhetik a beszállítói lánc valódi költségeit és az egyes termékek nettó jövedelmezőségét. Ezzel a megoldással és az RFID-adatok segítségével a kiskereskedők modellezhetik a különböző üzleti helyzeteket, és átláthatják a kereskedelmi és a beszállítói (például készletezési és eszközgazdálkodási) döntések pénzügyi kihatásait. A SAS® Supply Chain Costing for Retail segítségével a kiskereskedők tényadatok alapján dönthetnek a termékválasztékról, az új termékek bevezetéséről, az akciókról és eseményekről, valamint a beszállítói láncukban végzett változtatásokról.
Mi az RFID?
A rádiófrekvenciás azonosító adat a vonalkód alternatívája. Az RFID előnye az, hogy az azonosításhoz nem szükséges közvetlen kapcsolat vagy vizuális rálátás. Az RFID-rendszernek három összetevője van: egy antenna, egy adóvevő (e kettő gyakran egyetlen leolvasóban van megvalósítva) és egy transzponder (a címke). A transzpondert az antenna rádiófrekvenciás jele aktiválja. Az aktivált címke adatokat küld vissza az antennának. Az adatok műveletet váltanak ki egy programozható logikai vezérlőben. A művelet lehet egyszerű, például egy kapu kinyitása, de lehet összetett is, például összekapcsolódás egy adatbázissal egy pénzügyi tranzakció végrehajtásához.
Kapcsolódó cikkek
- Aktuális trendek a kockázatkezelési piacon
- A távközlési és pénzügyi szektorra fókuszál hazánkban a Teradata
- Hurrikán-előrejelzés SAS-szoftverrel
- Üzleti intelligencia mindenkinek, Microsoft eszközökkel
- Új világrekordot állított fel a SAS
- SAS szoftver üzlethelyiség-választáshoz
- HP: új adattárház-platform és BI szolgáltatások
- Az Accenture és a SAS közösen erősíti BI képességeit
- SAS: rekordárbevétellel ünnepelt
- Az Oracle 3,3 milliárd dollárért felvásárolta a Hyperiont
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az AI segítségével teszi hatékonyabbá az energetikai rendszerek felügyeletét a Ganz
Új, mesterséges intelligencia alapú szakértői megoldást fejlesztett ki a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. A Ganz Intelligent Solutions Expert System a villamosenergia-ipari eszközök, különösen teljesítmény transzformátorok, motorok és generátorok állapotfelméréséhez, diagnosztikájához és karbantartás ütemezéséhez nyújt digitális megoldást.
2024. november 5. 10:18
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
2024. november 4. 11:39