70%-kal nőtt tavaly a lakossági mobilbank-ügyfélszám
forrás Prim Online, 2004. július 7. 13:50
I. Összefoglaló
§ 2003 folyamán az internetes alkalmazások jövőjére vonatkozó pénzintézeti várakozásokat mutató GKI - T-Mobile e-Pénzügyi Index stagnált, majd 2004 első negyedévének végére kismértékű csökkenés után a 14,8-as értéket vette fel.
§ 2004 első negyedévének végén 364 ezer lakossági és 57 ezer vállalati ügyfél rendelkezett internetbanki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel a hazai hitelintézeteknél.
§ A lakossági internetbanking ügyfelek száma 2003 első negyedévéhez képest 37%-kal, míg a vállalati internetbanking ügyfeleké 31%-kal emelkedett.
§ 2004 folyamán továbbra is dinamikusan nőhet az internetbanking ügyfelek száma: 30-35%-kal a lakossági és 20-22%-kal a vállalati piacon.
§ Mobiltelefonos banki szolgáltatásokra szóló szerződéssel 2004. március 31-én kb. 490 ezer lakossági és 55 ezer vállalati ügyfél rendelkezett. A megelőző három hónap során a lakossági ügyfelek száma 11%-kal, egy év alatt pedig 70%-kal növekedett.
II. A felmérés eredményei
A pénzügyi szolgáltatók internet-használati indexének, a GKI - T-Mobile e-Pénzügyi Index értékének 2003-ban tapasztalt stagnálása után 2004 első negyedévében kismértékben 14,8-ra csökkent a -100 +100-as skálán.
Az internetes értékesítéshez fűződő várakozásokban továbbra is a bankok pozitívabb, valamint a biztosítók mérsékeltebb várakozása jelenik meg.
GKI - T-Mobile e-pénzügyi index
-100 [teljes pesszimizmus] és a +100 [teljes optimizmus] skálán
Internetes banki ügyfelek
2004 első negyedévének végén az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező hitelintézetek kb. 364 ezer internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 37%-kal több mint egy évvel korábban.
Az internetbanki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban 57 ezer volt, ami 31%-os éves növekedést takar.
Internetbanki lakossági ügyfelek száma az internetes bankoknál*
* 2003. március 31-től az internetes pénzügyi szolgáltatást nyújtó takarékszövetkezetekkel együtt
2004 első negyedévének végén az internetbanki szolgáltatásokat az internetes bankok lakossági ügyfeleinek kb. 8%-a, míg vállalati ügyfeleinek 12%-a használta.
A hitelintézetek várakozásai és a GKI becslése szerint 2004 végén több mint 450 ezer lakossági, illetve csaknem 68 ezer vállalati ügyfél fog internetes banki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel rendelkezni. Ez azt jelenti, hogy 2004 egészében a lakossági internetbanking ügyfelek száma 36%-kal nőhet, míg a vállalati online ügyfelkör ennél valamivel kisebb mértékben, 21%-kal bővülhet.
Mobilbank
Mobiltelefonos banki szolgáltatásokra szóló szerződéssel 2004. március 31-én kb. 490 ezer lakossági és 55 ezer vállalati ügyfél rendelkezett. A megelőző három hónap során a lakossági ügyfelek száma 11%-kal, egy év alatt pedig 70%-kal növekedett.
A mobilbanki szolgáltatással rendelkező bankoknál az ilyen szerződéssel rendelkező lakossági ügyfelek aránya 9,4% volt az első negyedév végén, míg a vállalati ügyfelek 9,5%-a használta a mobiltelefont banki szolgáltatások igénybevételére.
Mobiltelefonos szerződéssel rendelkező lakossági ügyfelek száma
A lakossági ügyfelek számának változása az előző negyedévhez képest csak kismértékben emelkedett, 2004. első negyedévében 11%-ot ért el, ami 48 ezerrel több ügyfelet jelent. A vállalati ügyfelek száma az előző negyedévhez képest 2,5%-kal bővült, szemben a negyedévvel korábbi, csaknem 17%-os változással.
§ 2003 folyamán az internetes alkalmazások jövőjére vonatkozó pénzintézeti várakozásokat mutató GKI - T-Mobile e-Pénzügyi Index stagnált, majd 2004 első negyedévének végére kismértékű csökkenés után a 14,8-as értéket vette fel.
§ 2004 első negyedévének végén 364 ezer lakossági és 57 ezer vállalati ügyfél rendelkezett internetbanki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel a hazai hitelintézeteknél.
§ A lakossági internetbanking ügyfelek száma 2003 első negyedévéhez képest 37%-kal, míg a vállalati internetbanking ügyfeleké 31%-kal emelkedett.
§ 2004 folyamán továbbra is dinamikusan nőhet az internetbanking ügyfelek száma: 30-35%-kal a lakossági és 20-22%-kal a vállalati piacon.
§ Mobiltelefonos banki szolgáltatásokra szóló szerződéssel 2004. március 31-én kb. 490 ezer lakossági és 55 ezer vállalati ügyfél rendelkezett. A megelőző három hónap során a lakossági ügyfelek száma 11%-kal, egy év alatt pedig 70%-kal növekedett.
II. A felmérés eredményei
A pénzügyi szolgáltatók internet-használati indexének, a GKI - T-Mobile e-Pénzügyi Index értékének 2003-ban tapasztalt stagnálása után 2004 első negyedévében kismértékben 14,8-ra csökkent a -100 +100-as skálán.
Az internetes értékesítéshez fűződő várakozásokban továbbra is a bankok pozitívabb, valamint a biztosítók mérsékeltebb várakozása jelenik meg.
GKI - T-Mobile e-pénzügyi index
-100 [teljes pesszimizmus] és a +100 [teljes optimizmus] skálán
Internetes banki ügyfelek
2004 első negyedévének végén az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező hitelintézetek kb. 364 ezer internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 37%-kal több mint egy évvel korábban.
Az internetbanki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban 57 ezer volt, ami 31%-os éves növekedést takar.
Internetbanki lakossági ügyfelek száma az internetes bankoknál*
* 2003. március 31-től az internetes pénzügyi szolgáltatást nyújtó takarékszövetkezetekkel együtt
2004 első negyedévének végén az internetbanki szolgáltatásokat az internetes bankok lakossági ügyfeleinek kb. 8%-a, míg vállalati ügyfeleinek 12%-a használta.
A hitelintézetek várakozásai és a GKI becslése szerint 2004 végén több mint 450 ezer lakossági, illetve csaknem 68 ezer vállalati ügyfél fog internetes banki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel rendelkezni. Ez azt jelenti, hogy 2004 egészében a lakossági internetbanking ügyfelek száma 36%-kal nőhet, míg a vállalati online ügyfelkör ennél valamivel kisebb mértékben, 21%-kal bővülhet.
Mobilbank
Mobiltelefonos banki szolgáltatásokra szóló szerződéssel 2004. március 31-én kb. 490 ezer lakossági és 55 ezer vállalati ügyfél rendelkezett. A megelőző három hónap során a lakossági ügyfelek száma 11%-kal, egy év alatt pedig 70%-kal növekedett.
A mobilbanki szolgáltatással rendelkező bankoknál az ilyen szerződéssel rendelkező lakossági ügyfelek aránya 9,4% volt az első negyedév végén, míg a vállalati ügyfelek 9,5%-a használta a mobiltelefont banki szolgáltatások igénybevételére.
Mobiltelefonos szerződéssel rendelkező lakossági ügyfelek száma
A lakossági ügyfelek számának változása az előző negyedévhez képest csak kismértékben emelkedett, 2004. első negyedévében 11%-ot ért el, ami 48 ezerrel több ügyfelet jelent. A vállalati ügyfelek száma az előző negyedévhez képest 2,5%-kal bővült, szemben a negyedévvel korábbi, csaknem 17%-os változással.
Kapcsolódó cikkek
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
- A kereskedelmi bankok nem felelnek meg saját elvárásaiknak
- Microsoft alapú back-office rendszer a Groupamánál
- Kereskedelmi banki ügyvitel Microsoft Dynamics AX-en
- 1,1 millió dolláros banki csalás
- Egyedi fejlesztésű banki szoftver – Montana módra
- Azonosítatlan ügyfélszükségletek gátolják a bankoknál a forgalomnövekedést
- Raiffeisen + HP: Magyarország legnagyobb AMD-alapú PC eszközparkja
- A pénzintézetek az adatminőséget a kockázatkezelés kulcskérdésének tekintik
- A bankok elavuló számítógépes alaprendszereik átalakítására készülődnek