Mobiltelefon mint hitelkártya?
Milkovits Gábor, 2004. október 16. 19:01
A Motorola a Mastercard hitelkártyacéggel közösen olyan technológia
tesztelését tervezi, amely lehetővé teszi egyes mobiltelefonjainak
hitelkártya jellegű használatát.
A készülékek RFID rádiófrekvenciás csipeket és a Mastercard azokra szabott speciális PayPass technológiáját használják, amelynek lényege, hogy az információt hordozó eszközt nem kell a leolvasóhoz érinteni, elég csupán megfelelő közelségébe tartani ahhoz, hogy az adatátvitel megtörténhessen. A japán NTT DoCoMo mobiltelefonos szolgáltató már működtet ilyen jellegű szolgáltatást, amelyet a Sony Felica RFID csipjeivel rendelkező, helyi gyártók által forgalmazott készülékek tulajdonosai vehetnek igénybe. A Sony Felica technológiája egyébként nagyjából azonos elven működik, mint a PayPass. Japán kivételével azonban eddig még nem terjedt el a komoly távlatokkal kecsegtető alkalmazás, így a világszerte jelentős piaci pozíciókkal rendelkező Motorola bejelentése mindenképpen fontosnak tekinthető.
A Motorola hozzátette, hogy az új telefonok számos biztonsági alkalmazással lesznek ellátva a személyes és pénzügyi adatok, illetve tranzakciók védelme érdekében. A projektbe a gyártó két modelljét tervezik bevonni, ám azt, hogy melyik kettőt a cég egyelőre nem árulta el. A szolgáltatást a Motorola első körben mindenképpen Amerikában fogja beindítani, ugyanakkor tervével koránt sincs egyedül a globális piacon, mivel a közelmúltban a Nokia és a Samsung is jelezte már hasonló technológia alkalmazására irányuló szándékát.
A Motorola hozzátette, hogy az új telefonok számos biztonsági alkalmazással lesznek ellátva a személyes és pénzügyi adatok, illetve tranzakciók védelme érdekében. A projektbe a gyártó két modelljét tervezik bevonni, ám azt, hogy melyik kettőt a cég egyelőre nem árulta el. A szolgáltatást a Motorola első körben mindenképpen Amerikában fogja beindítani, ugyanakkor tervével koránt sincs egyedül a globális piacon, mivel a közelmúltban a Nokia és a Samsung is jelezte már hasonló technológia alkalmazására irányuló szándékát.
Kapcsolódó cikkek
- Casio-DoCoMo vegyes vállalat vezeték nélküli elektronikus fizetésre
- Motorola - cél a 15-20 százalékos részesedés megtartása
- "Új frontvonal": megújult a mobil MSN
- Telefonos hangfelismerés
- Mobiltelefonos zeneletöltő szolgáltatás indul Európában
- Fogyasztó bemérve!
- Üzleti Vezetékes szám opció a Vodafone-tól
- Mobiltelefonálás külföldre - roaming-díj nélkül
- Saját közösségi portált indít a Coca-Cola a MySpace ellen
- Egy hónap alatt 5 millió új GSM-előfizető Indiában