Elkészült az MBS Navision Költségvetési Kiegészítő Megoldás
A tizenkét képesség
Az elemzésre alapozott részletes tervezőmunkát követően a SZÁMALK Informatika Rt. tanácsadói és fejlesztő csapata munkájának eredményeként 2004 tavaszára készült el az MBS Navision Költségvetési Kiegészítő Megoldás (KKM), melynek validálására egy azóta végrehajtott sikeres kísérleti bevezetési projekt keretében került sor. A fejlesztésre a Microsoft Magyarország Kft. minőségbiztosítása mellett került sor.
A Főkönyv, a Beszerzés, az Értékesítés, a Készletkezelés valamint a Tárgyi eszköz modulokat érintő módosításoknak és kiegészítéseknek köszönhetően az új megoldást a következő képességek jellemzik.
1. A KKM alkalmas a költségvetési szervek általános főkönyvi számlakeretének befogadására és a három főkönyvi számlatípus - előirányzati, teljesítési és állományi számlák - megfelelő kezelésére.
2. A KKM a jogosultsági rendszeren keresztül lehetővé teszi az egyes számlatípusokhoz kapcsolódó feladatok felhasználók közötti elosztását, azaz annak biztosítását, hogy az egyes felhasználók a számukra beállított jogosultságok révén vagy csak az előirányzati, vagy csak a teljesítési számlák módosításait hajthassák végre.
3. A KKM-ben az előirányzati számlák módosítására jogosult felhasználók rögzíthetik az adott előirányzati számlákhoz kapcsolódó kötelezettség vállalásokat. Munkájukat segíti, hogy bármikor megtekinthetik a megfelelő teljesítési számlákon az adott időpontig lekönyvelt tételek összesített adatait.
4. A KKM-ben a teljesítési számlák módosítására jogosult felhasználók munkáját segíti, hogy bármikor megtekinthetik a megfelelő előirányzati számlák aktuális jóváhagyott, illetőleg szabad (még felhasználható) előirányzati összegeit.
5. A KKM lehetővé teszi, hogy a kötelezettség vállalások mellé a későbbi feladatokat megkönnyítő, tájékoztató jellegű adatok (pl. költséghely, gyakoriság) is rögzítésre kerüljenek.
6. A KKM a beszerzések könyvelésekor lehetővé teszi, hogy a megfelelő kötelezettség-vállalási összeg automatikusan csökkentésre kerüljön az adott beszerzési összeggel.
7. A KKM a teljesítési számlákra történő pénzforgalmi könyvelések során, tranzakciónkén lehetővé teszi a megfelelő KTK (Kincstári Tranzakciós Kód) megadását.
8. A KKM képes fogadni a központi bérszámfejtési rendszer által az adott intézményre vonatkozóan szolgáltatott bérszámfejtési adatokat és biztosítja azok főkönyvi feladását
9. A KKM számos új, beépített lekérdezési lehetőséget tartalmaz mindhárom számlatípus információinak rugalmas eléréséhez.
10. A KKM biztosítja a funkcionális és a közgazdasági könyvelés lehetőségét.
11. A KKM alkalmas a költségvetési szervek számára jogszabályban előírt tartalmi és formai követelményeket kielégítő főkönyvi kivonatok elkészítésére és nyomtatására.
12. A KKM a Főkönyvvel integrált módon támogatja a rendszert alkalmazó költségvetési szerv beszerzési, értékesítési, készletkezelési és tárgyi eszköz nyilvántartási feladatait is. Ennek megfelelően egyebek mellett alkalmas a tárgyi eszközök értékcsökkenések automatikus könyvelésére is.
Kapcsolódó cikkek
- Az Accenture-t építi a Vodafone integrált vállalatirányítási rendszerét
- Termelésirányítás Pályázati forrásból
- 6 ország, 90 cég: XAPT szerződés Microsoft Dynamics AX-re
- Számadó újdonságok: virtuális könyvelő és menedzsmentrendszerek
- Az Oracle megkezdi az Oracle E-Business Suite 12. verziójának forgalmazását
- Kereskedelmi banki ügyvitel Microsoft Dynamics AX-en
- Tízmilliós LIBRA Szoftver támogatás a Gödöllői Királyi Kastélynak
- RIS: az első JD Edwards outsourcing szolgáltató Magyarországon
- Oracle: központban az üzletmenet globális kezelése
- IV. SZÁMADÓ Nap: A menedzsment támogatása információval és informatikával
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.