Novell személyazonosság-kezelési megoldás a Cathay Pacific Airways légitársaságnál

forrás Prim Online, 2004. október 30. 08:12
A nemzetközi légitársaság egy személyazonosság-kezelési megoldás bevezetését tartotta szükségesnek a felhasználókkal kapcsolatos adminisztrációs idő és költségek csökkentésére. A társaság egy webes portált is létre kívánt hozni, amely biztonságos, távoli hozzáférést nyújt a mobil alkalmazottak - például a pilóták és a légi utaskísérők - részére az elektronikus levelekhez és más alkalmazásokhoz és erőforrásokhoz, egy szabványos böngésző használatával.
A Cathay Pacific a Novell Worldwide Services együttműködésével vezette be a Novell Nsure megoldást, amely biztos alapot nyújt a felhasználók személyazonosságainak kezeléséhez, és skálázhatósága révén együtt növekszik a légitársaság üzleti folyamataival. A személyazonosság-kezelési infrastruktúra és a Novell ZENworks integrációjával a légitársaság kiválthatta a felhasználók személyazonosságainak kezelésével, illetve a számos különböző helyen levő munkaállomás felügyeletével járó kézi tevékenység nagy részét, így egy kis központi csapat is hatékonyan elláthatja a teljes vállalat menedzselését. Emellett a társaság 14 600 alkalmazottja mostantól biztonságos, egypontos bejelentkezéssel férhet hozzá e-mailjeihez és egyéb alkalmazásokhoz a vállalati portálon keresztül, így a mobil felhasználók is bárhonnan képesek hatékony munkát végezni.

A Novell eDirectory a felhasználói személyazonossági információk központi tárhelye a vállalatnál, így a felhasználók egyetlen azonosító és jelszó használatával férhetnek hozzá az egyes alkalmazásokhoz. A Novell Nsure Identity Manager automatikusan szinkronizálja a digitális személyazonosságokat a belső webes alkalmazások között, feleslegessé téve ezzel az információk kézi frissítését és biztosítva a felhasználói információk pontosságának fenntartását. A Cathay Pacific így jelentősen csökkenthette a felhasználói azonosítók kezeléséhez szükséges manuális munkát, az új munkatársak pedig napok helyett néhány óra alatt munkába állhatnak. A vállalat összes telephelyén megjelenő digitális személyazonosságokat a központi informatikai csapat felügyeli, ugyanolyan hozzáférést biztosítva a távoli felhasználók számára az egyes erőforrásokhoz, mintha a központi irodában ülnének.

Az alkalmazásokhoz történő gyorsabb és egyszerűbb távoli hozzáférés érdekében a légitársaság létrehozott egy e-mailt és egyéb alkalmazásokat integráló portált, a felhasználói oldal biztonságát és a felhasználók hitelesítését pedig a Novell iChain termékkel biztosítja. Az alkalmazottak mostantól egypontos bejelentkezéssel érhetik el a portált és más webes
erőforrásokat. A GroupWise Web Access portálba építésével a Cathay Pacific lehetővé tette mobil munkatársai számára, hogy e-mailjeiket bármikor bármilyen webre csatlakozó eszközzel elérhessék, így nincs szükség laptop használatára, kliensszoftver telepítésére, vagy egy kirendeltség felkeresésére.

A Novell ZENworks Desktop Management használatával a légitársaság hatékonyabban képes eszközeit menedzselni a felhasználók személyazonossága tekintetében. A Cathay Pacific egységesítette munkaállomásai konfigurációját és olyan házirendeket hozott létre, amelyek megakadályozzák, hogy a felhasználók engedély nélkül telepítsenek szoftvereket, vagy megváltoztassák a környezetet. A ZENworks révén az informatikai csapat központilag
felügyelheti a globális vállalat rendszerét, jelentősen csökkentve a fenntartás idejét és költségét, valamint lehetővé téve a vírusvédelmi frissítések és javítások alkalmazását napok helyett órák alatt.
Kulcsszavak: repülőgép Novell

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01