A jövő repülőtere - az IBM és az Amadeus együttműködésével
Az IBM által kifejlesztett PaxFlow az Amadeus rendszerből nyert általános helyfoglalási adatokat az IBM zürichi kutatólaboratóriumában kidolgozott algoritmusokkal feldolgozva lehetővé teszi, hogy a repülőterek már egyhetes időtávlatban előre tervezzék az érkező és induló utasok számát, a nap bármely időszakára vonatkozóan.
A reptéri menedzsment a légikikötő adott pontjain, adott időszakban várható utasok számának részletes elemzése alapján kellő időben fel tud készülni arra, hogy az egyes zónákban megfelelő számú személyzet végezze a kiszolgálást, tehát lerövidüljön a várakozási idő. Hasznos információval szolgál a rendszer a különböző repülőtéri szolgáltatások, például üzletek, éttermek számára is, mivel az így nyert adatok alapján kínálatukat mindenkor az aktuális desztinációkról érkezők igényeihez tudják igazítani.
A rendszer a járatok helyfoglalási adatait, az egyes repülőterek helyszínrajzát, valamint a repülőtéri szolgálatok személyzetének munkaidő-beosztását dolgozza fel és mindezt összeveti azzal az információval, hogy hány ellenőrzési ponton, illetve folyamaton kell minden egyes utasnak keresztül mennie. Az így feldolgozott adatok alapján profilokat készít, amelyek megmutatják a reptér várható utasterhelését és kiszámítja az annak kezeléséhez szükséges személyzet létszámát a különböző pontokon.
A dinamikus, rugalmas szimulációs modell az IBM széles körű, évtizedes tapasztalataira épül. Alapos tesztelés után már számos repülőtéren, pályaudvaron és témaparkban bizonyította alkalmasságát.
"Az Amadeus rendszer helyfoglalási adatainak, valamint az IBM technológiai és légiközlekedési szakértelmének ötvözésével olyan paraméter-vezérelt rendszert sikerült létrehozni, amely minden egyes repülőtérnek testre szabott segítséget tud nyújtani a lehető legpontosabb előrejelzéshez" - közölte Hans Jorgensen, az Amadeus légitársasági és partneri stratégiai programjainak elnökhelyettese. "A repülőterek most már proaktív módon, előre meg tudják határozni a túlzsúfolt pontokat, és nem csak akkor, amikor már túl késő."
Az információ biztonságos Internet kapcsolaton keresztül jut el a reptér vezetőihez. A jelentéseket a rendszer automatikusan generálja és naponta frissíti. A szimulációk eredményéről a szokásos formájú riportok készülnek, melyek grafikonokkal ábrázolják a várható utasszámot és annak eloszlását a repülőtéren. Az egyes utasok személyes adatai és a jegyvásárlásra vonatkozó információk azonban továbbra is bizalmasak.
A mindenkori igények függvényében számos különböző profil hozható létre, a fedélzeti ellátástól az útlevélkezelésig. A rendszerbe betáplálhatók a múltbeli időjárási adatok is, így az a havazás vagy vihar miatt bekövetkező esetleges késések előzetes kiszámítására is felhasználható.
A PaxFlow az IBM és az Amadeus közelmúltban bejelentett stratégiai együttműködéséből származó új, közösen megalkotott termék, amely az informatikai infrastruktúrájukat és üzleti folyamataikat korszerűsíteni kívánó légitársaságok, repülőterek és közlekedési vállalatok igényeihez alkalmazkodva készült.
Kapcsolódó cikkek
- Aktuális trendek a kockázatkezelési piacon
- "Reflexekkel" bíró autókon dolgozik az IBM
- Szabad a mobilozás az európai légtérben
- Nyomtatórendszerekre szakosodott az IBM és a Ricoh közös vállalata
- Az Accenture-t építi a Vodafone integrált vállalatirányítási rendszerét
- IBM: SOA témájú nemzetközi konferencia Budapesten
- NEON: pénzügyi irányítási szoftvercsomag a CODA-tól
- IBM pengeszerverek kisvállalkozásoknak
- Az IBM és a HP uralja a szerverpiacot
- IBM, Samsung, Chartered, Freescale, Infineon együttműködés a csipfejlesztésben
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.