CRM bevezetés - üzleti tapasztalatokkal
A rEVOLUTION Software Kft. 2002. év elején - a hazai piacon elsőként - jelent meg a kis- és középvállalatok számára készült CRM szoftverével, amelynek még abban az évben elkészítette a mikrovállalatok igényeire szabott "dobozos" verzióját is. A forgalmazás során tapasztaltak alapozták meg azt a döntést, hogy a cég 2003. májusában piacra dobta a CRM Partnerkezelő szoftver SQL technológiára épülő változatát is. Ennek a fejlesztési folyamatnak az újabb lépéseként kezdte meg a rEVOLUTION a Microsoft CRM-rendszerének forgalmazását is, amely még több felhasználó kezelésére képes és nagyobb vállalati igények kielégítésére is alkalmas.
A rEVOLUTION a MS CRM esetében is fontosnak tartja hangsúlyozni, hogy a CRM rendszerek bevezetése olyan speciális szakértelmet igényel, amely nem egyezik meg az installációs és technikai szakértelemmel, hanem vele párhuzamosan alkalmas a cég üzleti folyamatainak racionalizálására, illetve a CRM szoftver és a folyamatok harmonizálására.
Mindezt a rEVOLUTION az elmúlt években több mint 120 CRM bevezetés során szerzett tapasztalata támasztja alá, amelynek több mint 90%-a az ügyfélfelmérések szerint is sikeres projektként zárult - a szoftver és az üzleti folyamatok helyes feltérképezésének és összehangolásának köszönhetően. Ugyanakkor azon CRM-bevezetések során, ahol az ügyfél elegendőnek gondolta a CRM-szoftver szállító általi installálását és/vagy a saját informatikai tudását, ott a rendszer használata kevésbé bizonyult sikeresnek.
"Egy CRM-rendszer bevezetése nem csak telepítésből és esetlegesen paraméterezésből áll. A nem helyesen felmért üzleti folyamatok esetén a rendszer használata eltér a megszokott rutintól, ezért a felhasználók számára folyamatos problémákat és frusztrációt okoz, amely rövidesen elhajlásokhoz vezet. Egy átgondolt CRM-projekthez a technikai ismereteken kívül első lépésben az üzleti folyamatok felmérésére és megismerésére, majd a CRM-rendszer és a folyamatok összehangolására van szükség" - mondta Juhász Zsolt, a rEVOLUTION Integrált Rendszerek Üzletágának igazgatója.
Ezt követi az információigény felmérése, vagyis azoknak az adatoknak az összegyűjtése, rendszerezése, optimalizálása, amelyeket végül a felhasználó a szoftverből szeretne kinyerni. A CRM-rendszerek rövid távú előnyein (pl. a "cetlik" eltűnése, ügyfél-információkhoz való gyorsabb hozzájutás, stb.) túlmutató, pénzügyileg mérhető, hatékonyságot növelő eredményei középtávon jelentkeznek, így különös jelentősséggel bír a rendszeres és pontos adatrögzítés, a következetes használat.
Eladási vagy vevőstatisztikai adatok kinyerése akkor lehetséges, ha a rendszer használatának elején sikerül rögzíteni azokat a szempontokat, amelyek alapján a jövőbeli információkat lekérjük. Mit sem ér a pontosan vezetett CRM-rendszer, ha például nem képes egy nagykereskedelmi hálózatban megmutatni a tevékenységeinket, területi elosztásban vagy termékcsaládonként. Mindezek az adatok egy év múlva, utólagosan már nem, vagy csak igen fáradságosan rögzíthetők. Az adatrögzítés során a kisebb egyszerűsítések, pontatlanságok végül a rendszerből származó adatok hitelességét kérdőjelezik meg, és előbb-utóbb a rendszer használatának megszüntetéséhez vagy hasznosságának jelentős csökkenéséhez vezetnek.
A információigény felmérése alapján már sor kerülhet a paraméterezésre, a rendszer beüzemelésére és a betanításra. Az ISO-minősítéssel is rendelkező cégeknek pedig ezen kívül számolniuk kell az új folyamatok és eljárások minősítés szerinti működésükbe való beillesztésével.
- A rEVOLUTION saját ügyfélkörében 2003-ban végzett felmérés szerint azok a cégek, amelyek megismerik a CRM-szoftvert, igen magas, 40%-os arányban a bevezetés mellett döntenek. A rEVOLUTION ügyfélkörét alkotó, CRM szoftvert használó cégek 68%-a mikrovállalkozás, míg 32%-uk a kis- és középvállalati (kkv) kategóriába tartozik. A mikrovállalatok 54%-a az alapszoftvert, 46%-a pedig valamilyen egyéb funkcióval bővített megoldást használ. Ugyanez az arány kkv-k esetében 38, illetve 62%, tehát mindkét szegmensben a cégek jelentős része már nem csak "kipróbálni" szeretné a legegyszerűbb változatot, hanem a funkciók tudatában annak bővített változatait használja. A kkv kategóriában a vállalatok közel egyharmada tíznél több felhasználót kiszolgáló rendszert használ, tehát az ügyfélkezelésre jelentős emberi erőforrásokat is fordít.
Kapcsolódó cikkek
- Sikeres Microsoft ERP-partner a rEVOLUTION
- rEVOL Express: modulokból összeállítható dobozos ügyviteli programcsalád
- A rEVOLUTION Iroda ++ 7.1 az e-adóbevallást is támogatja
- A rEVOLUTION Iroda ++ 7.1 az e-adóbevallást is támogatja
- Következő generációs CRM a felsőoktatásnak
- Microsoft Gold Certified Partner lett a rEVOLUTION
- Termelésirányítás Pályázati forrásból
- Hódít az SAP a kkv-szektorban
- A rEVOLUTION építőipari megoldását vezette be a Narva cégcsoport
- Új verzióval jelent meg az Oracle Enterprise Manager
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
Az AI segítségével teszi hatékonyabbá az energetikai rendszerek felügyeletét a Ganz
Új, mesterséges intelligencia alapú szakértői megoldást fejlesztett ki a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. A Ganz Intelligent Solutions Expert System a villamosenergia-ipari eszközök, különösen teljesítmény transzformátorok, motorok és generátorok állapotfelméréséhez, diagnosztikájához és karbantartás ütemezéséhez nyújt digitális megoldást.