A Toyota Motorsport Itanium 2-alapú szerverfürttel segíti a Forma-1-es autófejlesztéseit
Az Intel-alapú szerverek gyorsabb és pontosabb szimulációkat, illetve tervezési számításokat tettek lehetővé a versenyautók aerodinamikájának kifejlesztéséhez. A virtuális tesztek végrehajtása jelentős mértékben felgyorsult az RISC-alapú platformokhoz képest, illetve észrevehetően csökkent a fejlesztésre szánt idő. A tapadási szint növeléséért, illetve a légellenállás minimalizálásáért 160 darab, kétutas Intel Itanium 2 processzorra-alapuló szerverből álló fürtön tudták futtatni a modellezési teszteket, amelyek által egy sor új, grafikailag tervezett tulajdonságot ellenőriztek, így segítve a járművek légellenállásának javítását.
Az Intel Itanium 2 processzor-alapú szerverek, a CFD (Computational Fluid Dynamics) szoftvert futtatva, lehetővé teszik a Toyota Motorsport számára a légellenállási tesztek szimulációját, illetve az aerodinamikai kivitelezés elemzését, elsősorban a teljesítmény optimalizációja érdekében. Így optimalizálhatják a csapatok a véges forrásaikat, mint például az 50%-os szélcsatorna. Az összetett kivitelezési módosításokat már egy éjszaka alatt letesztelhetik - a korábbi rendszerek által igényelt több nap helyett. Az autók teljesítményinformációit a tesztek és a futamok során az Intel Centrino mobil technológiára épített számítógépek segítségével gyűjtik, illetve vezeték nélküli technológia segítségével továbbítják a valós idejű elemzésekhez a németországi Kölnben található központba, ahol a tervezéstől, a kivitelezésig minden egy helyen történik.
Az új megoldás megvalósítása érdekében a Toyota Motorsport az Intel Solutions Serviceshez, az Intel professzionális szolgáltatási szervezetéhez fordult, mely nyomon követte, értékelte, optimalizálta, illetve telepítette a fürtöt, 2004 márciusáig. A Toyota tervei szerint további 100 Itanium 2-alapú szerverrel bővül majd a megoldás, a fejlesztési időszak felgyorsításáért, a sebesség, hatékonyság és a kivitelezés pontosságának növeléséért.
A Toyota Motorsport emellett Intel architektúrát telepített a vállalati infrastruktúrájában, a korábban RISC-alapú architektúrán futó üzletileg fontos vállalati alkalmazások támogatásához. Az régi platformokat SAP R/3 és Oracle 9i-t futtató Intel Xeon processzorokkal cserélték el, amely által a Toyota megnövekedett feldolgozási teljesítményhez jut, illetve olyan nyílt szabványokra épülő platformhoz, mely biztosítja azt a skálázhatóságot, amely fontos a Toyota Motorsport növekedéséhez.
Kapcsolódó cikkek
- Az Intel 10 millió dollárt fektet RFID-be
- Az Intel felfedte a Larrabee teraflop processzor néhány részletét
- Egymillió eladott négymagos Intel CPU
- "Reflexekkel" bíró autókon dolgozik az IBM
- Új belépőszintű processzorok az Inteltől
- Intel 2 TFLOPS teljesítményű processzor
- Az Intel G31 és P31 három régi lapkakészletet helyettesít
- Apple fedélzeti számítógépek a Mercedes autóiban
- Google-Intel zöld kezdeményezés
- Nem lesz 45 nm-es Itanium
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.