A Toyota Motorsport Itanium 2-alapú szerverfürttel segíti a Forma-1-es autófejlesztéseit
forrás Prim Online, 2004. november 20. 12:56
A Toyota Motorsport, Intel Itanium 2 processzor-alapú szerverekből álló fürtre telepíti autóinak kivitelezési és tervezési rendszereit, a versenyteljesítmény növelése, illetve a Forma-1-es autók kifejlesztéséhez szükséges idő csökkentése érdekében.
Az új informatikai rendszerek lehetővé tették a Toyota számára a folyamatos és gyors fejlesztéseket a 2004-es szezon folyamán, így is megfelelve a csapat azon igényeinek, hogy az autók 15%-át újraalakíthassák a futamok közötti két hét alatt; illetve, hogy folyamatosan javítsák a sebességet, és az úttartási képességet.
Az Intel-alapú szerverek gyorsabb és pontosabb szimulációkat, illetve tervezési számításokat tettek lehetővé a versenyautók aerodinamikájának kifejlesztéséhez. A virtuális tesztek végrehajtása jelentős mértékben felgyorsult az RISC-alapú platformokhoz képest, illetve észrevehetően csökkent a fejlesztésre szánt idő. A tapadási szint növeléséért, illetve a légellenállás minimalizálásáért 160 darab, kétutas Intel Itanium 2 processzorra-alapuló szerverből álló fürtön tudták futtatni a modellezési teszteket, amelyek által egy sor új, grafikailag tervezett tulajdonságot ellenőriztek, így segítve a járművek légellenállásának javítását.
Az Intel Itanium 2 processzor-alapú szerverek, a CFD (Computational Fluid Dynamics) szoftvert futtatva, lehetővé teszik a Toyota Motorsport számára a légellenállási tesztek szimulációját, illetve az aerodinamikai kivitelezés elemzését, elsősorban a teljesítmény optimalizációja érdekében. Így optimalizálhatják a csapatok a véges forrásaikat, mint például az 50%-os szélcsatorna. Az összetett kivitelezési módosításokat már egy éjszaka alatt letesztelhetik - a korábbi rendszerek által igényelt több nap helyett. Az autók teljesítményinformációit a tesztek és a futamok során az Intel Centrino mobil technológiára épített számítógépek segítségével gyűjtik, illetve vezeték nélküli technológia segítségével továbbítják a valós idejű elemzésekhez a németországi Kölnben található központba, ahol a tervezéstől, a kivitelezésig minden egy helyen történik.
Az új megoldás megvalósítása érdekében a Toyota Motorsport az Intel Solutions Serviceshez, az Intel professzionális szolgáltatási szervezetéhez fordult, mely nyomon követte, értékelte, optimalizálta, illetve telepítette a fürtöt, 2004 márciusáig. A Toyota tervei szerint további 100 Itanium 2-alapú szerverrel bővül majd a megoldás, a fejlesztési időszak felgyorsításáért, a sebesség, hatékonyság és a kivitelezés pontosságának növeléséért.
A Toyota Motorsport emellett Intel architektúrát telepített a vállalati infrastruktúrájában, a korábban RISC-alapú architektúrán futó üzletileg fontos vállalati alkalmazások támogatásához. Az régi platformokat SAP R/3 és Oracle 9i-t futtató Intel Xeon processzorokkal cserélték el, amely által a Toyota megnövekedett feldolgozási teljesítményhez jut, illetve olyan nyílt szabványokra épülő platformhoz, mely biztosítja azt a skálázhatóságot, amely fontos a Toyota Motorsport növekedéséhez.
Az Intel-alapú szerverek gyorsabb és pontosabb szimulációkat, illetve tervezési számításokat tettek lehetővé a versenyautók aerodinamikájának kifejlesztéséhez. A virtuális tesztek végrehajtása jelentős mértékben felgyorsult az RISC-alapú platformokhoz képest, illetve észrevehetően csökkent a fejlesztésre szánt idő. A tapadási szint növeléséért, illetve a légellenállás minimalizálásáért 160 darab, kétutas Intel Itanium 2 processzorra-alapuló szerverből álló fürtön tudták futtatni a modellezési teszteket, amelyek által egy sor új, grafikailag tervezett tulajdonságot ellenőriztek, így segítve a járművek légellenállásának javítását.
Az Intel Itanium 2 processzor-alapú szerverek, a CFD (Computational Fluid Dynamics) szoftvert futtatva, lehetővé teszik a Toyota Motorsport számára a légellenállási tesztek szimulációját, illetve az aerodinamikai kivitelezés elemzését, elsősorban a teljesítmény optimalizációja érdekében. Így optimalizálhatják a csapatok a véges forrásaikat, mint például az 50%-os szélcsatorna. Az összetett kivitelezési módosításokat már egy éjszaka alatt letesztelhetik - a korábbi rendszerek által igényelt több nap helyett. Az autók teljesítményinformációit a tesztek és a futamok során az Intel Centrino mobil technológiára épített számítógépek segítségével gyűjtik, illetve vezeték nélküli technológia segítségével továbbítják a valós idejű elemzésekhez a németországi Kölnben található központba, ahol a tervezéstől, a kivitelezésig minden egy helyen történik.
Az új megoldás megvalósítása érdekében a Toyota Motorsport az Intel Solutions Serviceshez, az Intel professzionális szolgáltatási szervezetéhez fordult, mely nyomon követte, értékelte, optimalizálta, illetve telepítette a fürtöt, 2004 márciusáig. A Toyota tervei szerint további 100 Itanium 2-alapú szerverrel bővül majd a megoldás, a fejlesztési időszak felgyorsításáért, a sebesség, hatékonyság és a kivitelezés pontosságának növeléséért.
A Toyota Motorsport emellett Intel architektúrát telepített a vállalati infrastruktúrájában, a korábban RISC-alapú architektúrán futó üzletileg fontos vállalati alkalmazások támogatásához. Az régi platformokat SAP R/3 és Oracle 9i-t futtató Intel Xeon processzorokkal cserélték el, amely által a Toyota megnövekedett feldolgozási teljesítményhez jut, illetve olyan nyílt szabványokra épülő platformhoz, mely biztosítja azt a skálázhatóságot, amely fontos a Toyota Motorsport növekedéséhez.
Kapcsolódó cikkek
- Az Intel 10 millió dollárt fektet RFID-be
- Az Intel felfedte a Larrabee teraflop processzor néhány részletét
- Egymillió eladott négymagos Intel CPU
- "Reflexekkel" bíró autókon dolgozik az IBM
- Új belépőszintű processzorok az Inteltől
- Intel 2 TFLOPS teljesítményű processzor
- Az Intel G31 és P31 három régi lapkakészletet helyettesít
- Apple fedélzeti számítógépek a Mercedes autóiban
- Google-Intel zöld kezdeményezés
- Nem lesz 45 nm-es Itanium
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
2024. november 4. 11:39