Hamarosan indul Magyarország legnagyobb online kutatása
Összefogás az online reklámtorta növeléséért
Az NRC Piackutató Kft. (NRC) az elmúlt években végzett online kutatásaival eddig is segítette az ügynökségek munkáját, és az elkövetkező három évben - az OMD-vel, a Kirowskival és a MindShare Digitallal kötött stratégiai együttműködés keretei között - a TNS-sel karöltve tovább folytatja az internetezők szokásainak kutatását.
"Célunk, hogy az online médiapiacot közösen építsük, és elérjük, hogy egyre többen hirdessenek az interneten. Reméljük, hogy a VMR online médiakutatás csak az első lépést jelenti, és az elkövetkező években további online kutatási szolgáltatások bevezetésében tudunk majd együtt dolgozni" - mondta Klenovszki János, az NRC ügyvezetője.
Taktika mellett stratégia
A hirdetők már nem csupán taktikai médiatervezőként tekintenek az ügynökségek online divízióira, hanem egyre inkább stratégiai tanácsadó partnerként kezelik őket.
"Egyre gyakoribb az igény éves online kommunikációs stratégia kidolgozására, illetve egyre kifinomultabb megoldásokat várnak el tőlünk a hirdetők, s ez egyaránt igaz az online médiára és az online kreatívra. Mind a stratégiai, mind a taktikai médiatervezésben kiemelten támaszkodni fogunk a VMR 2005 kutatás eredményeire" - mondta Fekete Márton, az MindShare digitális üzletágának vezetője, aki szerint az online piac töretlen fejlődésének szerves része a VMR, amely segítségével 2005-ben - a kétszeri adatfelvételnek köszönhetően - a gyorsan változó penetráció összetételéről még pontosabb kép nyerhető.
A szintén stratégiai partnerségre voksoló OMD Digital nemzetközi hálózatával összhangban Magyarországon is kiemelt figyelmet fordít az online piac mélyebb megismerésére irányuló kutatások elősegítésére. Az OMD-n belül külön üzletágat alkotó digitális divízió a projekt indulásakor, már 2002-ben a kutatás egyik finanszírozója és felhasználója volt, és az évek során folyamatosan segítette a kérdőív finomítását és teljesebbé válását. Az adatbázis mind az éves stratégiai tervezéseknél, mind a szorosan vett kampánytervezéseknél hasznos segítségnek bizonyult.
"Leggyakrabban a célcsoportok médiahasználati szokásait, internethasználati jellemzőit elemeztük - összefüggésben a honlap-látogatási adatokkal -, de hasznosnak bizonyultak az életstílus és fogyasztói szokásokat vizsgáló kérdések is. Gyakran értékeltünk önmagában is különböző portálokat - elsősorban demográfiai szempontból." - említ példákat a VMR által nyújtott információk kiaknázási lehetőségeire Weisz Attila, az OMD Digital senior médiatervezője.
Az elmúlt években tapasztalható médiafogyasztási szokások megváltozásának leginkább az internet a nyertese.
"A hirdetők internetről alkotott véleménye pozitív irányba tolódott el, amelyben a VMR kutatás kulcsszerepet játszik, hiszen tiszta, világos képet kaphatunk arról, hogy kiket érhetünk el az interneten, illetve hol és hogyan érdemes hirdetni" - mondta Novák Péter, a Kirowski üzletág igazgatója, aki a stratégiai partnerként szintén hozzájárul ahhoz, hogy a hirdetői igényeknek maximálisan megfelelő kutatás készüljön el.
Fontos a részvétel
A hagyományos kutatással megalapozott online média kutatás során a honlapok üzemeltetői is hiteles képet kapnak az internetezők látogatási szokásairól, online reklám attitűdjéről, médiahasználati szokásairól, státusáról, online vásárlási szokásairól, számítástechnikai jártasságáról, internethasználatáról és érdeklődési köréről, valamint demográfiai jellemzőiről.
A tavalyi évben több mint 90 honlap neve jelent meg a kérdőívben, 2005-re pedig az előző évi résztvevők közel 90% jelezte, hogy újra részt kíván venni a VMR látogatói médiakutatásban. A VMR 2005 első adatfelvétele 2005 februárjában, míg a második 2005 szeptemberében indul, a friss tanulmányok és adatbázisok 2005. március, illetve október végén válnak elérhetővé.
Kapcsolódó cikkek
- Reklámszakmai képzés indul októberben
- Az Onlinemarketing.hu Kft. Etarget Partner lett
- A Microsoft készen áll a reklámpiaci szerepre
- Etarget: 28 százalékkal nő az internetes hirdetési piac
- Amerikai befektető vásárolja meg a Webreklám.hu-t
- 68000 fős az NRC piackutatási panelje
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
- A Google rádiós reklámokat is értékesít
- A vártnál gyorsabban nő az online reklámpiac
- Termékelhelyezés a digitális technikák segítségével
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Már most nézőrekordot állított fel a Hogyan tudnék élni nélküled?
Még messze a december 12-ei premier, de az érdeklődés folyamatosan nő az év lejobban várt magyar filmjének ígérkező Hogyan tudnék élni nélküled? iránt. A Demjén Ferenc slágereire felfűzött zenés romantikus vígjáték első előzetese egy hónap alatt elérte az 1 millió megtekintést, ami azért kiemelkedő, mert ezt eddig idén sem hazai, sem külföldi film nem tudta utána csinálni. Sőt erre az eredményre az elmúlt évtizedben egyetlen magyar film sem volt képes.
Utazási konferencia az Angyalok városában
Egy új tévé színt visz a mindennapokba
Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.