Megatrend-megoldások az agrárium informatikai fejlesztéseire is
A Megatrend számos referenciával rendelkezik már az agráriumban, ügyfele többek között az Agroferm Rt., az Alföldi Gabona Rt., az Árpád Agrár Rt., a Szarvasi Agrár Rt. és a Szegedi Paprika Rt.
Magyarország uniós csatlakozásával még nagyobb szükség van a megfelelő informatikai infrastruktúrára az agráriumban, hiszen ezek hiányában az ágazatban működő cégek elesnek az EU további támogatásaitól, forrásaitól.
"Az EU gazdasági közösségéhez való csatlakozásunkkal együtt agrártermelőinknek is számot kell vetni nem csak vállalkozásaink szakmai színvonalával, hozamainkkal és a minőségi paraméterekkel, hanem az egyes termékpályák felső ágainak korszerűségével, amihez hozzátartozik egy versenyképes informatikai háttér is" - mondta Csikai Miklós, a Magyar Agrárkamara elnöke. "Ökológiai adottságainkat csak akkor tudjuk valódi versenyelőnnyé változtatni, ha technikai, technológiai és humán erőforrásaink megújításának szükségességét a mellérendelt anyagi forrásokkal, az új feltételeket megtanuló, befogadó és alkalmazni tudó képességünkkel kiteljesítjük" - tette hozzá az elnök.
Az Európai Unió Bizottsága 2004 júliusában hagyta jóvá hazánk Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Programját (AVOP), amelynek keretében 2006. december 31-ig mintegy 105 milliárd forint támogatás vehető igénybe agrár- és vidékfejlesztési célokra. Az AVOP két pályázata kínál lehetőséget arra, hogy informatikai, illetve vállalatirányítási rendszerek létesítésére, fejlesztésére fordítsák a pályázók az elnyert összeget. Ezek közül a Mezőgazdasági beruházások támogatására kiírt pályázat célul tűzi ki a termelési költségek csökkentését, a termelés hatékonyságának növelését, illetve a mezőgazdaság termelési szerkezetének korszerűsítését. A Mezőgazdasági termékek feldolgozásának és értékesítésének fejlesztésére meghirdetett pályázat pedig a szerkezetátalakítást szolgáló fejlesztések megvalósítását teszi lehetővé, ezen belül is a korszerűsítést és a termelési költségek csökkentését szolgáló fejlesztések, az új, magasabb feldolgozottságú, innovatív termékek előállítására irányuló fejlesztések, valamint a különböző értékesítési csatornákhoz való alkalmazkodást elősegítő fejlesztések.
Kapcsolódó cikkek
- Aktuális trendek a kockázatkezelési piacon
- Az Accenture-t építi a Vodafone integrált vállalatirányítási rendszerét
- NEON: pénzügyi irányítási szoftvercsomag a CODA-tól
- Megatrend: új Infosys-változat a láthatáron
- Termelésirányítás Pályázati forrásból
- 6 ország, 90 cég: XAPT szerződés Microsoft Dynamics AX-re
- Érintőképernyős IBM-kasszák egyedülálló szoftverrel a Praktikernél
- Megatrend: 20 százalékkal nő a biztonsági piac
- Ismét a CEBIT-en a Megatrend
- HostLogic: SAP-ban az élen
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.