Az Infosys mellett döntött a világbajnok Szentkirályi Ásványvíz forgalmazója is
A Vitapress 13 szállítótól kért ajánlatot a rendszer bevezetésére, majd öt pályázót hívott meg helyszíni konzultációra. Ezután született meg a döntés az alapár, a bevezetés költsége, a hardver igény, az ágazati referenciák, a cég nagysága, valamint annak figyelembevételével, hogy melyik országban fejlesztették a rendszert, mondta el a gazdasági igazgató.
A Megatrend erős pozícióval és számos referenciával rendelkezik az élelmiszeriparban. Ügyfelei közé tartozik többek között a Globus Csoport több cége, a Szegedi Paprika Rt. és az Univer Rt. is.
Az Infosys áruforgalom, készletgazdálkodás, termelés, pénzügy, főkönyv, kontrolling, tárgyi eszköz és humánerőforrás moduljai futnak ma a Vitapress-nél. A 2003-as szerződéskötés után ez év elején vezette be a Megatrend az integrált vállalatirányítási rendszert, amelyet mostanra már teljeskörűen, önállóan tudnak működtetni a cég munkatársai.
A Vitapress számára fontos követelmény volt a termelés és minőségbiztosítás területén a termelés heti tervezése, programozása, a napi termelésjelentés, az anyagnormák kialakítása és ellenőrzése, a késztermékek minősítése és az élelmiszeripari előírások szerinti nyomon követés biztosítása, mivel ezen területek informatikai lefedettsége korábban nem volt megfelelő.
A beszerzés és értékesítés területén korábban az árajánlatok, szerződések, megrendelések csak papíron készültek, így az azokkal kapcsolatos elemzések, ellenőrzések rengetek manuális munkát igényeltek. Az Infosys Áruforgalmi moduljának bevezetésével biztosítottá vált, hogy a beszerzések és értékesítések forgalmi bizonylatainak rögzítése automatikusan a szerződés szerinti áron történjen. Így a rendszerből az áruforgalommal kapcsolatos információs igények is könnyen lekérdezhetővé váltak.
A kereskedelemmel kapcsolatos további fontos követelmény volt a vevői bónuszok ellenőrzési lehetőségének biztosítása. Ezen igényeket speciális listák készítésével, fejlesztéssel oldotta meg a Megatrend.
Minden alrendszerrel szemben elvárás volt, hogy online, naprakész információt biztosítson a vezetők számára a mindennapi döntések meghozatalához. Ezen igényeknek az Infosys egyes moduljai alapvetően megfelelnek, azonban a Vitapressnek volt néhány olyan igénye, amelyek kielégítése érdekében a Megatrend egyedi riportokat fejlesztett. Ezek egy részét a projekt keretében oldotta meg, egy része pedig a cég informatikus szakembereinek feladata lett; ehhez a Megatrend képzést és konzultációs támogatást nyújtott.
Kapcsolódó cikkek
- Megatrend: új Infosys-változat a láthatáron
- Az Infosys üzleti éve: 53 százalékkal nőtt a profit
- Megatrend: 20 százalékkal nő a biztonsági piac
- Ismét a CEBIT-en a Megatrend
- 20 éves a Megatrend
- Axiál - regionális szerepvállalás Infosys támogatással
- IT-Business Leadership Award 2006 oklevelet kapott a Megatrend
- Távozik az indiai informatikai guru
- Az Infosys első negyedéve: 50,4 százalékkal nőtt a profit
- Megatrend-siker a Magyar Közút Kht-nál
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.