Lenovo ThinkPad-ek 5 évig még IBM márkajelzéssel
2. az Új Lenovóval” az IBM termék kínálatbővülést vár, az IBM márka nyit a fogyasztói piac, fogyasztói elektronika és a kiskereskedelmi hálózatok felé;
3. a majd nemzetközi multiként funkcionáló „Új Lenovo” központja New Yorkban lesz; 45% Lenovo,19% IBM érdekeltséggel és 36% nyilvános, tőzsdei részvénnyel;
4. a ThinkPad és ThinkCenter gépek öt évig továbbra is IBM márkajelzéssel jelennek majd meg;
5. öt évig semmi sem változik, ami az IBM Global Services PC-kel, notebookokkal kapcsolatos szervizt és támogatást illeti;
6. a PC-k, notebook gépek fejlesztői, tervezői, összeszerelői, értékesítői átmennek az „új Lenovo” vállalatba; a k+f és formatervező csapat is ugyanaz lesz
7. nem változik a PC-kre, notebook gépekre vonatkozó IBM Global Financing (IGF) konstrukció;
8. az IBM PC üzletág idei várható globális árbevétele 9 milliárd USDE, nyeresége 100 millió USD lesz;
9. a magyarországi PC üzletág átkerül az „Új Lenovo”-hoz
10. a szerződéskötéssel az érintett IBM szabadalmak, szabadalmi és tárgyalási, szerződéskötési jogok is átkerülnek a Lenovóhoz;
11. az új termékek összetétele az első 18 hónap során a szerződés alapján nem változik;
12. a megállapodás értelmében az IBM öt évig jótállási szolgáltatásokat és támogatást nyújt a Lenovo termékeihez; az IBM ThinkPad, ThinkCenter üzleti partnerei által nyújtott jótállási szolgáltatások változatlanul igénybe vehetők; a már megkötött szerződések, elkötelezettségek továbbra is érvényesek;
13. az IBM kötelezettséget vállalt, hogy öt évig kizárólag az „Új Lenovo” által gyártott PC-ket, notebook-okat forgalmaz; tehát továbbra is kínál ilyen kategóriájú gépeket;
14. a megállapodás semmilyen változást nem hoz az IBM szervergépeinek és más termékeinek előállítását, forgalmazását illetően.
Kapcsolódó cikkek
- A Dell világszerte forgalmazni akarja linuxos PC-it
- "Reflexekkel" bíró autókon dolgozik az IBM
- 500 GFLOPS teljesítményű Nvidia GPGPU
- Fujitsu Siemens: környezettudatosság felsőfokon
- Nyomtatórendszerekre szakosodott az IBM és a Ricoh közös vállalata
- Egymilliárd PC lesz 2008-ra
- A Sanyo osztozik a Lenovo-val az akku-visszahívás költségein
- 200 ezer Thinkpad akkut hívnak vissza
- 300 millió Lenovo részvényt adott el az IBM
- Számos újdonsággal jelentkezik a magyar piacon a Lenovo
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.