USA: A vállalatok nagy része átáll a 32/64 bites hibrid rendszerekre
Amellett, hogy a vállalatok nagy része tervezi 32/64 bites hibrid processzoros kiszolgálók beszerzését, a felmérés arra is rámutat, hogy a szerverekre szánt teljes keretnek átlagban 26%-át költik ilyen gépekre, és 10%-uk tervezi, hogy a teljes keret felénél is többet költ az ilyen kiszolgálókra.
A 32/64 bites hibrid szerverek értékesítése két évvel ezelőtt gyakorlatilag nulla volt. A platform gyors térhódítása mutatja, mennyire vonzó a felhasználóknak a 64 bites címtartomány kihasználásával elérhető fokozott teljesítmény és rugalmasság abban az esetben, ha a szoftverek átállítása a 32 bites utasításkészletről költséghatékony.
A tanulmány rávilágít arra, hogy a 32/64 bites szerverek iránti növekvő kereslet mögött a megnövelt teljesítmény (72%), könnyű migráció (49%), rugalmas adatközponti felhasználás és terheléselosztás (47%), hardverek és szoftverek visszamenőleges kompatibilitása (43%) és végül a biztonságosabb beruházás (32%) okok húzódnak meg.
A kutatás rávilágít, hogy az informatikai döntéshozók 2005-ben a hálózat átfogó biztonságának növelésére (82%), a vállalat növekedési célkitűzéseinek kiszolgálására (79%), az ügyfeleknek tervezett informatikai szolgáltatások biztosításra (54%), a cég dogozóinak, partnereinek tervezett belső informatikai szolgáltatások biztosításra (51%) helyezik a hangsúlyt.
Kapcsolódó cikkek
- Az energiaköltség növeli az informatikai kiadásokat
- Sun pengekiszolgáló a "nehézsúlyú" versenyzőknek
- Sun pengeszerverek Intel processzorokkal
- Jönnek a 65nm-es nagy teljesítményű szerver CPU-k
- Környezetbarát vékonykliens rendszer a Fővárosi Bíróságon
- Új Solaris és Sparc alapú kiszolgálók a piacon
- Nagy teljesítményű 8- és 16 magos Sun CPU-k
- Sun szerverek ismét Intel lapkákkal
- Sun szerverek Intel processzorokkal
- Díjnyertes Sun kiszolgálók
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.