Elégedetlenebbek lettek az Amazon és eBay vevői
A michigeni egyetem piackutatóinak a munkáját az egész amerikai gazdaságban igen komolyan szokták venni, úgyhogy az évenként kiadott ACSI változásait a vevői viselkedés fontos barométerének tekintik. Beleértve az online piac mérőszámait is.
Online piac 2004-ben: 4,8 százalék esés
Az online piac mutatóját 2000-ben vették föl az indexbe. Azóta először tapasztalták a csökkenését. Ráadásul a négy legnagyobb esés egyikeként. Élen járt a csökkenés „megtermelésében” az Amazon és az eBay. Az Amazonnak az ACSI 10-éves történetében legmagasabb, 88-as indexe 4,5 százalékkal, 84-re csökkent. Az eBay 84-es indexe pedig 4,7 százalékkal, 80-ra csökkent.
ForeSee Results
A kutatásokat támogató ForeSee Results szerint az e-kereskedelmi cégek fókuszváltásával kapcsolatos lehet a vevői elégedettség csökkenése. Azt hitték, hogy a váltást a vevők nem fogják észre venni, de tévedtek.
Ross School of Business
Az egyetem üzleti iskolájának a kutatói, akik az index mérését a kezükben tartják, az online adatokat az erre szakosodott ForeSee Results-el együttműködve készítik. Ők dolgozták ki azt a képletet, ami mérni tudja a weboldalak vendégeinek a viselkedését. Milyen faktorok hatnak rájuk?
Larry Freed, a ForeSee Results elemzője, úgy véli, hogy az Amazon túl nagyot váltott, amikor a könyvkereskedelemről egyszer csak áttért arra, hogy minden tücsköt-bogarat árulni kezdett. Nemhogy újabb vevőket vonzott volna, hanem a régebbieket is elijesztette.
Dettó, az eBay esetében. Ami szintén hirtelen kezdte bővíteni az üzleti modelljét.
A világhálón még kevésbé szeretik a nagyáruházakat?
Az eddig mondottakból az lehet leszűrni, hogy a neten a vevők a szűk termékkörre specializált e-üzleteket kedvelik. Lehet, hogy talán ez a baj Magyarországon is? Kevés a jól fókuszált e-áruház?
e-kereskedelem = kártyával, telefonnal stb. lehet fizetni a neten?
Bár a magyar online közönség, a cikkíró gyanúja szerint, még mindig nagyon fél a netes fizetésektől, rettegve a csalásoktól, azért a netes kártyahasználat, valamint az online bankok használata, egyre jelentősebb. Csakhogy, ez még nem egyenlő az online kereskedelemmel. A helyzeten azért valamit lendíthet a Fizetek.hu online pénzügyi klíring szolgáltatás megjelenése. Hogy ez sem fogja futótűzként megoldani a hazai terjedést, arra jellemző, hogy a cikkíró már két hónapja készül valami saját példa összefabrikálására a saját honlapjain, de mindeddig nem volt lelkiereje megtenni. Talán mások is hasonló attitűddel küszködnek.
B2B, CRM vagy mi a fejlődési irány?
További kérdés, hogy vajon a nagyközönséget (CRM) vagy az üzleti partnereket (B2B) kell megcélozni. Az utóbbi látszik könnyebb esetnek. Talán tényleg ezzel kellene beindulni. Aztán evés közben megjöhet az étvágy.
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.