HP kiskereskedelmi értékesítés: egyre népszerűbb az elektronikus vásárlás
forrás Prim Online, 2005. február 24. 12:40
2005-ben a tavaly ősz óta felerősödő negatív trendek miatt a kiskereskedelmi forgalom csökkenését vagy legalábbis stagnálását várja a HP.
Az elmúlt időszak makrogazdasági változásai éreztetik hatásukat a fogyasztási elektronikai termékek értékesítésében: a Sulinet Expressz programban bekövetkezett változások, a reálkeresetek csökkenése, valamint az egyre növekvő lakossági hitelállomány kedvezőtlen hatással van a vásárlási kedvre. Ennek ellenére a HP Magyarország kiskereskedelmi értékesítési partnerei sikeres üzleti évet zártak, az internetes kereskedelem előretörése figyelemre méltó. 2005-ben azonban a tavaly ősz óta felerősödő negatív trendek miatt a kiskereskedelmi forgalom csökkenését vagy legalábbis stagnálását várja a HP.
A HP Magyarország által forgalmazott termékek és szolgáltatások egyik meghatározó értékesítési csatornája a kiskereskedelem, amely többéves, rendkívül dinamikus fejlődés után konszolidációs szakaszba érkezett a 2004-es naptári évben.
2004-ben a piac dinamikáját tekintve alapvetően három makrogazdasági trend határozta meg döntő módon a számítástechnikai fogyasztási termékek, ezen belül a HP termékek értékesítésnek alakulását. Ezek a piaci tendenciák várhatóan éreztetik hatásukat a 2005-ös évben is.
Az egyik legmeghatározóbb befolyásoló tényező a Sulinet Expressz program, amely a tavalyi rekordeladási eredmények után, a program feltételeinek változásával lényegesen kevesebb forgalmat generál a számítástechnikai fogyasztási cikkek értékesítését tekintve, valamint jelentősen csökkent a termékek átlagos eladási ára. Bár a program idén - és várhatóan jövőre is - folytatódik, a megváltozott feltételeknek megfelelően a HP Magyarország elsősorban a számítógép konfigurációk és az egyes komponensek érétkesítésében látja az üzleti potenciált, a tavalyi év hatalmas mértékű periféria felfutása nem várható.
További meghatározó piaci tendenciaként említhető a reálkeresetek csökkenése. A KSH adatai szerint a 2004-es év egészében folyamatosan csökkent a reálkeresetek növekedési üteme, és valamikor kora ősz folyamán ténylegesen csökkenésbe csapott át. Az év egészére vetített reálkereset csökkenés szintén befolyásolja az általános lakossági fogyasztást.
Ezen kívül meghatározó a szerepe a lakosság egyre nagyobb eladósodásának. Az elmúlt évek során a kedvező hitellehetőségek következtében egyre nőtt a lakossági hitelek, elsősorban a lakáshitelek állománya, ami jelentős vásárlóerőt köt le a lakossági szegmensben, és ez kihatással van minden fogyasztási-cikk kategória vásárlására.
A HP Magyarország kiskereskedelmi értékesítési partnerein keresztül a lehető legnagyobb földrajzi lefedettséget biztosítja az országban, termékei elérhetők a kiskereskedelmi láncokban, az informatikai eszközökre szakosodott forgalmazóknál, valamint egyre több internetes áruházban, többek között a hpshop.hu-n.
A HP fogyasztási cikknek minősülő termékeinek jelentős részét, többek között az asztali nyomtatókat, digitális fényképezőgépeket és a lapolvasókat elsősorban multinacionális és hazai kiskereskedelmi láncok értékesítik: többek között a Media Markt, a Metro, az Elektroworld, a Photo Hall, a Tesco, a Cora és az Auchan áruházak a HP legnagyobb kiskereskedelmi partnerei. Az egyes kiskereskedelmi láncok HP értékesítésnek alakulása vegyes képet mutat, óriási növekedést produkált például a Photo Hall lánc, ahol az IT eszközök egyre intenzívebb jelenléte jelentős növekedést hozott, míg más részről stagnálás, sőt csökkenés volt tapasztalható néhány elektronikai-cikk láncnál és hipermarketnél - elsősorban a piac szűkülése miatt.
A hagyományos kiskereskedelmi forgalmazók piaci helyzete ennél kedvezőbben alakult az elmúlt időszakban: a mintegy másfél ezer partner cég HP eszközökön elért forgalma dinamikusan növekedett. Ennek oka egyrészt, hogy ebben a szegmensben gyakran keveredik lakossági és a vállalati vásárlás, az utóbbi növekedése pedig kompenzálta a lakossági rész stagnálását. Az ezt a csatornát kiszolgáló több nagy viszonteladó, mint például a Ramiris, a Juventus, a Demand, a Copy-Depot vagy a Hardvercomp összességében jelentős növekedést ért el a 2004-es évben és várhatóan hasonlóan alakul számukra a 2005-ös év is.
A legdinamikusabb növekedést az elektronikus kereskedelmi csatornák produkálták az elmúlt időszakban. Ennek fontos része a partneri elektronikus érétkesítés, ahol a tavaly év végén megszűnt Fotexnet kiesése ellenére is két számjegyű növekedés tapasztalható a forgalomban. Emellett hasonlóan sikeres a hpshop.hu, a HP Magyarország partneri együttműködés keretében működtetett internetes áruháza, ahol a Sulinet Expressz programból származó szerényebb értékesítés ellenére 20 százalékos forgalom növekedés volt tapasztalható. A HP tervei szerint ez a növekedési ütem a jövőben csak gyorsulni fog.
A HP Magyarország által forgalmazott termékek és szolgáltatások egyik meghatározó értékesítési csatornája a kiskereskedelem, amely többéves, rendkívül dinamikus fejlődés után konszolidációs szakaszba érkezett a 2004-es naptári évben.
2004-ben a piac dinamikáját tekintve alapvetően három makrogazdasági trend határozta meg döntő módon a számítástechnikai fogyasztási termékek, ezen belül a HP termékek értékesítésnek alakulását. Ezek a piaci tendenciák várhatóan éreztetik hatásukat a 2005-ös évben is.
Az egyik legmeghatározóbb befolyásoló tényező a Sulinet Expressz program, amely a tavalyi rekordeladási eredmények után, a program feltételeinek változásával lényegesen kevesebb forgalmat generál a számítástechnikai fogyasztási cikkek értékesítését tekintve, valamint jelentősen csökkent a termékek átlagos eladási ára. Bár a program idén - és várhatóan jövőre is - folytatódik, a megváltozott feltételeknek megfelelően a HP Magyarország elsősorban a számítógép konfigurációk és az egyes komponensek érétkesítésében látja az üzleti potenciált, a tavalyi év hatalmas mértékű periféria felfutása nem várható.
További meghatározó piaci tendenciaként említhető a reálkeresetek csökkenése. A KSH adatai szerint a 2004-es év egészében folyamatosan csökkent a reálkeresetek növekedési üteme, és valamikor kora ősz folyamán ténylegesen csökkenésbe csapott át. Az év egészére vetített reálkereset csökkenés szintén befolyásolja az általános lakossági fogyasztást.
Ezen kívül meghatározó a szerepe a lakosság egyre nagyobb eladósodásának. Az elmúlt évek során a kedvező hitellehetőségek következtében egyre nőtt a lakossági hitelek, elsősorban a lakáshitelek állománya, ami jelentős vásárlóerőt köt le a lakossági szegmensben, és ez kihatással van minden fogyasztási-cikk kategória vásárlására.
A HP Magyarország kiskereskedelmi értékesítési partnerein keresztül a lehető legnagyobb földrajzi lefedettséget biztosítja az országban, termékei elérhetők a kiskereskedelmi láncokban, az informatikai eszközökre szakosodott forgalmazóknál, valamint egyre több internetes áruházban, többek között a hpshop.hu-n.
A HP fogyasztási cikknek minősülő termékeinek jelentős részét, többek között az asztali nyomtatókat, digitális fényképezőgépeket és a lapolvasókat elsősorban multinacionális és hazai kiskereskedelmi láncok értékesítik: többek között a Media Markt, a Metro, az Elektroworld, a Photo Hall, a Tesco, a Cora és az Auchan áruházak a HP legnagyobb kiskereskedelmi partnerei. Az egyes kiskereskedelmi láncok HP értékesítésnek alakulása vegyes képet mutat, óriási növekedést produkált például a Photo Hall lánc, ahol az IT eszközök egyre intenzívebb jelenléte jelentős növekedést hozott, míg más részről stagnálás, sőt csökkenés volt tapasztalható néhány elektronikai-cikk láncnál és hipermarketnél - elsősorban a piac szűkülése miatt.
A hagyományos kiskereskedelmi forgalmazók piaci helyzete ennél kedvezőbben alakult az elmúlt időszakban: a mintegy másfél ezer partner cég HP eszközökön elért forgalma dinamikusan növekedett. Ennek oka egyrészt, hogy ebben a szegmensben gyakran keveredik lakossági és a vállalati vásárlás, az utóbbi növekedése pedig kompenzálta a lakossági rész stagnálását. Az ezt a csatornát kiszolgáló több nagy viszonteladó, mint például a Ramiris, a Juventus, a Demand, a Copy-Depot vagy a Hardvercomp összességében jelentős növekedést ért el a 2004-es évben és várhatóan hasonlóan alakul számukra a 2005-ös év is.
A legdinamikusabb növekedést az elektronikus kereskedelmi csatornák produkálták az elmúlt időszakban. Ennek fontos része a partneri elektronikus érétkesítés, ahol a tavaly év végén megszűnt Fotexnet kiesése ellenére is két számjegyű növekedés tapasztalható a forgalomban. Emellett hasonlóan sikeres a hpshop.hu, a HP Magyarország partneri együttműködés keretében működtetett internetes áruháza, ahol a Sulinet Expressz programból származó szerényebb értékesítés ellenére 20 százalékos forgalom növekedés volt tapasztalható. A HP tervei szerint ez a növekedési ütem a jövőben csak gyorsulni fog.
Kulcsszavak: HP-hu
Kapcsolódó cikkek
- Új HR vezetők a HP-nál
- Új műszaki tanácsadó a HP ProCurve Networking Üzletágnál
- Bemutatkozott a HP Magyarország ProCurve Networking üzletága
- Hegedüs Gábor a HP Magyarország új vezetője
- HP - nyomtatás, képalkotás: erősebb piaci pozíció, stagnáló bevétel
- HP viszonteladói évértékelő
- Új üzletágvezető a Hewlett-Packardnál
- Új indirekt értékesítési igazgató a HP-nál
- GVH: kartellezett a HP, a Montana és a Synergon
- Új vezető a HP Magyarország személyi számítógépek üzletágában