SAS Credit Risk Management: vezető nemzetközi pénzintézetek megoldása
A SAS hitelkockázat-kezelő megoldását többek között az Argenta Spaarbank, az AXA Bank, a Banif Banco, a BNbank, a Deltabank, az Erste Bank, a GMAC-RFC, a Handelsbanken Rahoitus, a HBOS, a Kookmin Bank, a National Australia Bank, a Samlink, a Sampo Bank és a SEB választotta.
A SAS a vállalati szintű kockázatkezelési megoldások vezető szállítójaként nemzetközi befektetési és kockázatkezelési módszerekkel támogatja ügyfeleit a Basel II előírások kielégítésében mind regionális, mind helyi szinten. A pénzügyi intézmények számára a hitelkockázat egyrészt a Basel II szabályozás miatt égető probléma, másrészt azért, mert javítani kívánják üzleti gyakorlatukat a hitelkockázatok kezelése terén. A szervezetek felismerték, hogy a SAS Credit Risk Management megoldás lehetővé teszi a Basel II szerinti szabályozás teljesítését, sőt annál többet is.
A SAS Credit Risk Management új verziója
Mint a SAS Banking Intelligence Solutions megújult része, a SAS Credit Risk Management segíti a bankok tőkeallokációjának javítását, jövedelmezőségük növelését és a részvényesek számára biztosítja a hatékonyabb megtérülést. Az új verzió legfontosabb jellemzői:
Előre konfigurált kalkulációk a szabályozás szerinti tőketartalék kiszámítására, valamint a gazdasági tőke kiszámítására. Az intézmények eszközfajtánként eltérő számítási módszereket alkalmazhatnak, és egyetlen környezetben végezhetik el az összes szükséges számítást. A felhasználók tárolhatják a különböző szabályozási követelmények szerinti preferenciáikat.
Egyedülálló lehetőség a kockázatot csökkentő biztosítékok optimalizálására.
Zökkenőmentesen integrált rendszer, amelyben dinamikusan összekapcsolhatóak a PD és LGD modellek.
Webes kezelőfelület, amely eseti elemzéseket és a riportokban lefúrásokat tesz lehetővé, testre szabható adatokat kínál és közzéteszi a szabályozói jelentéseket.
A SAS Credit Risk Management megoldás része a SAS Risk Dimensions, amelynek új verziója szintén fontos új elemeket kínál. Továbbfejlesztett funkciók támogatják az ügyfelek definiálását és a különböző kockázatcsökkentő technikák kezelését. A Java alapú interfész jobban illeszkedik a kliens/szerver környezetbe, és integrált módon biztosítja a felhasználók és csoportok védelmét. Ezenfelül a megoldás új verziója a SAS Intelligence Platformon fut, amely lehetővé teszi az üzleti adatok elemzését és megosztását az egész vállalatot átfogóan.
"A Basel II megköveteli, hogy az intézmények a korábbinál pontosabban mérjék és kezeljék a hitelkockázatot" - fejtette ki Jeff Hasmann, a SAS nemzetközi hitelkockázati ügyekkel foglalkozó stratégiai tanácsadója. "A követelmény betartásához meg kell vizsgálni és át kell alakítani a hitelkockázati rendszerek adatkezelését, elemzési képességét és jelentéskészítését. A SAS az egyetlen olyan gyártó, amely end-to-end platformon kínál robusztus adatkezelési technológiát, korszerű analitikát és webes jelentéskészítést."
Egyre több pénzügyi intézmény a technológia-szállítók, például a SAS termékeivel elégíti ki az új szabályozási követelményeket és fejleszti üzleti gyakorlatát. Az adatok és a modellek konzisztens kezelése egyrészt szabályozási előírás, másrészt szükséges lépes a hitelkockázatok kezelésének javításához. A SAS kínálta gazdag funkcionalitással az intézmények javíthatják belső ellenőrzésüket, mérhetik és menedzselhetik kockázataikat, valamint audit lehetőséget biztosítanak az adatkezelési és a házon belüli modellezési folyamatokhoz. A SAS Credit Risk Management egyedülálló módon egyetlen megoldásban biztosítja a credit scoring és a fejlett elemzési képességek lehetőségét.
A SAS Credit Risk Management a SAS Risk Intelligence megoldás része, amely a vállalati kockázatkezelés valamennyi aspektusát támogatja. A SAS Risk Intelligence átfogó megoldásokból álló integrált platform, amely átláthatóságot biztosít, csökkenti a hitelek, a piac és a működés teljes kockázatát, valamint lehetővé teszi az előírások szerinti működést. A SAS elismert adatkezelési képességein alapuló SAS Risk Intelligence konszolidált és egymással összefüggő nézetben ábrázolja az összes kockázati és megfelelőségi információt, lehetővé téve a gyorsabb, pontosabb és hatékonyabb kockázatkezelést. Segítségével nemcsak költségmegtakarítás és kockázatcsökkentés érhető el, hanem az ügyfelek, piacok, értékesítési csatornák, külső cégek és földrajzi területek pontosabb ismerete révén az árbevétel és a tőkehatékonyság is növelhető.
Kapcsolódó cikkek
- Aktuális trendek a kockázatkezelési piacon
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
- Hurrikán-előrejelzés SAS-szoftverrel
- Pénzügyi bűncselekményeket kiszűrő automata rendszer Linz szövetkezeti adatbankjánál
- A kereskedelmi bankok nem felelnek meg saját elvárásaiknak
- Új világrekordot állított fel a SAS
- Aktív trójai elleni védelem bankoknak
- SAS: rekordárbevétellel ünnepelt
- Továbbra is dinamikusan emelkedik a mobilbanki szerződéssel rendelkezők száma
- Távolsági pénzátutalás mobiltelefonon
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.