Nagydíj
Öt évvel ezelőtt alig több mint tíz pályamunka érkezett a bírálóbizottsághoz, tavaly 21, idén pedig 22 terméket neveztek be a megmérettetésre. Mivel a kiállítók száma ennél alacsonyabb mértékben emelkedett, komolyabb matematikai számítgatások nélkül is belátható, hogy a részvevők egyre nagyobb arányban nyújtanak be pályázatot. Mindez azt jelenti, hogy - a közvélemény-kutatásokból kölcsönvett kifejezéssel élve - a szakmai körökben is emelkedett a Compfair Vásárdíj "népszerűségi mutatója". Láttam már ügyvezető igazgató szobájának falán a Compfair Vásárdíj oklevelét, a "dobozos termékek" (CD-ROM, szoftvercsomag) mindegyikén feltüntetik, ha az a korábbi években az őszi vásár egyik díjazottja volt, és ma már minden komolyabban megszerkesztett cégprofil szerves része, ha díjjal ismerték el a vállalkozás valamelyik hardverét, szoftverét vagy szolgáltatását.
A kiállításra készülődve úgy hozta a sors, hogy három olyan cég képviselőjével is szót ejtettünk a vásárdíjról, amely benyújtotta a pályázatot. Ha egyetlen szóval kellene jellemezni őket, azt mondanám: izgultak.
Egyikük elmondta, hogy kis híján lekésték a jelentkezési határidőt, a benyújtott termékhez csatolandó dokumentáció összeállításába ugyanis olyan sokan szóltak bele, hogy alig maradt idő a szempontok összedolgozására. Ismerve a cég korábbi munkáját, fel sem merülhet, hogy a dokumentáció hiányos volt, vagy alacsony színvonalú lett volna, marad tehát a másik magyarázat: sokan tartották fontosnak, hogy ne csak a pályamű, hanem a mellékelt dokumentáció is tükrözze a cég belső igényességét. A másik cég képviselője arra volt kíváncsi, mekkora nyilvánosságot kapnak a vásárdíjas termékek, s örömmel nyugtázta, hogy a szaksajtó minden évben részletesen foglalkozik a díjazott termékekkel - harmadszor pedig azt latolgattuk, mennyire javítja egy termék versenyképességét, ha a díjazottak közé kerül.
E három beszélgetés újabb bizonyítékként szolgált arra, hogy mostanra komoly rangot vívott ki magának az elismerés, mondhatni "forgalomnövelő" tényező, ha egy terméken feltüntethetik a "Compfair Vásárdíj" emblémát. És ma már a piac is visszaigazolja az effajta elismerést: egy évekkel ezelőtt díjat nyert termék eladási görbéje tökéletesen igazolja, hogy az embléma felér a legkomolyabb tesztlaboratóriumok minősítésével is.
Kapcsolódó cikkek
- Egyre kevésbé figyelünk a veszélyekre
- A román IT-piac 2010-ig évente várhatóan 12-13 százalékkal nő
- Önálló informatikai szakállamtitkárságot hoz létre a GKM
- Gates: több külföldi szakemberre van szükség az USA-ban
- 2008-ban is a noteszgépek hajtják előre a PC-piacot
- Magyar cégek: Négyszáz tárgyalás a CEBIT-en
- 11 millió mobil-előfizető
- Felvásárlási hullám kezdődik az internetszolgáltatók piacán
- Az amerikaiak többsége mozdulni sem tud mobiltelefon nélkül
- Az Acer megelőzte a Dellt a noteszgéppiacon
Június 11-én ismét megérkezik Magyarországra a Startup Safari Budapest
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Érkeznek az Arctis Nova termékcsalád legújabb tagjai
A SteelSeries, az úttörő Arctis Nova headsetsorozat megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, és a gaming- és esport-perifériák világelső gyártója kibővítette az Arctis Nova termékcsaládot az Arctis Nova 5 sorozatú headsetek és a Nova 5 Companion App bevezetésével.
Bővíti a napenergia-kapacitást üllői gyártóüzemében a Lenovo
Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.
Ezekkel a gumikkal télen is biztosan célba ér a fuvar!
A Bridgestone, a prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások globális vezetője bejelentette új prémium téli gumiabroncsát kisteherautók számára. A Bridgestone a Duravis Van Winter ENLITEN-nel a kisteherautó-flották tulajdonosait támogatja a mindennapi téli felhasználás közben, amellett, hogy segít csökkenteni a teljes tulajdonosi költségüket (azt, hogy a termék a teljes élettartama alatt mennyibe kerül a vállalkozásnak).