Az SAP a hazai felsőoktatás fejlődéséért
forrás Prim Online, 2005. március 22. 11:25
Az SAP Hungary Kft. és a felsőoktatási intézmények képviselői a 2005.
március 19-én megrendezett workshop keretében megvizsgálták, hogyan
segítheti az informatika a magyar felsőoktatás helytállását az egyre
erősödő oktatási versenyben.
A legújabb információs és kommunikációs technológiák fejlődésével az oktatás is megváltozott. A felsőoktatási intézmények előtt álló kihívások sokrétűek: folyamataik bonyolultsági foka vetekszik a legnagyobb multinacionális cégekével, ugyanakkor elsődleges szerepük mégsem a gazdaságos működés biztosítása, hanem a lehető legmagasabb színvonalon képzett szakemberek kibocsátása. E feladat teljesítésének azonban elengedhetetlen előfeltétele a gazdasági és tanulmányi folyamatok zökkenőmentes bonyolítása.
Ahhoz, hogy az Európai Unió a világ vezető tudásalapú gazdasága lehessen és az élethosszig tartó tanulás hazánkban is konkrét valósággá váljon, sürgősen növelni kell a humán erőforrásokra irányuló befektetések volumenét és hatékonyságát. Itthon helyi és kormányzati szinten is tesznek erőfeszítéseket az oktatási és képzési rendszereknek a tudás alapú társadalom és gazdaság igényei szerinti alakítása érdekében, mégis fontos erről beszélni, hiszen az SAP úgy látja, hogy ennek mértéke növelésre és jelenlegi üteme pedig gyorsításra szorul.
A workshop keretében a felsőoktatási intézmények rektorhelyettesei, gazdasági és informatikai vezetői az SAP szakértőinek segítségével megvitatták a pénzügyek, a HR, a tanulmányi rendszer, az e-learning, valamint az excellence centerek legfontosabb kérdéseit. Ezek után lehetőség nyílt arra, hogy a résztvevők kérdéseket tegyenek fel az SAP ajánlott megoldásaival kapcsolatban tapasztalatokkal rendelkező intézmények vezetőinek.
A workshop különös hangsúlyt helyezett a kormány által nemrégiben elfogadott új felsőoktatási törvényre, amely komoly előrelépést hozhat ezen a téren, hiszen feloldja az intézmények gazdasági kötöttségeit és szabadabb forrásgazdálkodást tesz lehetővé. A köztudottan nehéz pénzügyi helyzetben lévő intézmények működését ugyanis nem veszélyeztethetik anyagi okok.
Az SAP megoldáspalettája áttekinthető, világos architektúrában az alaptevékenységeket egységes platformra helyezve, a speciális rendszereket pedig egyértelműen definiált interfészeken keresztül illesztve egy hosszú távon fenntartható, finanszírozható, átlátható és könnyen kezelhető rendszer jön létre. Az SAP moduljai képesek a pénzügyi és ingatlangazdálkodási feladatok, a költségvetés, a kontrolling, a könyvelés, a beszerzések kezelésére, valamint jelentések készítésére. Az egyes felsőoktatási intézmények igényeinek megfelelően kialakított alkalmazás bevezetésénél alkalmazott projekt szemlélet átfogja a projekt előkészítését, a minőségbiztosítást, az értékelést, az oktatást, a karbantartást, valamint a bevezetést követő folyamatos értékelést és továbbfejlesztést is.
„Az SAP nagy hangsúlyt helyez a felsőoktatással kapcsolatos stratégiai együttműködésre” - nyilatkozta a Nagyszegi Péter, az SAP üzletágvezetője. „Ez az együttműködés azonban már nem csupán az intézmények folyamatainak racionalizálására korlátozódik, hiszen például a nemrégiben bejelentett SAP Labs szoftverfejlesztő központ révén az SAP komoly keresletet támaszt a magasan képzett, nyelveket beszélő friss diplomások iránt. Ennek a keresletnek a kielégítése, azaz a megfelelő minőségű és mennyiségű munkaerő biztosítása pedig az egyetemek-főiskolák feladata.” – tette hozzá.
Ahhoz, hogy az Európai Unió a világ vezető tudásalapú gazdasága lehessen és az élethosszig tartó tanulás hazánkban is konkrét valósággá váljon, sürgősen növelni kell a humán erőforrásokra irányuló befektetések volumenét és hatékonyságát. Itthon helyi és kormányzati szinten is tesznek erőfeszítéseket az oktatási és képzési rendszereknek a tudás alapú társadalom és gazdaság igényei szerinti alakítása érdekében, mégis fontos erről beszélni, hiszen az SAP úgy látja, hogy ennek mértéke növelésre és jelenlegi üteme pedig gyorsításra szorul.
A workshop keretében a felsőoktatási intézmények rektorhelyettesei, gazdasági és informatikai vezetői az SAP szakértőinek segítségével megvitatták a pénzügyek, a HR, a tanulmányi rendszer, az e-learning, valamint az excellence centerek legfontosabb kérdéseit. Ezek után lehetőség nyílt arra, hogy a résztvevők kérdéseket tegyenek fel az SAP ajánlott megoldásaival kapcsolatban tapasztalatokkal rendelkező intézmények vezetőinek.
A workshop különös hangsúlyt helyezett a kormány által nemrégiben elfogadott új felsőoktatási törvényre, amely komoly előrelépést hozhat ezen a téren, hiszen feloldja az intézmények gazdasági kötöttségeit és szabadabb forrásgazdálkodást tesz lehetővé. A köztudottan nehéz pénzügyi helyzetben lévő intézmények működését ugyanis nem veszélyeztethetik anyagi okok.
Az SAP megoldáspalettája áttekinthető, világos architektúrában az alaptevékenységeket egységes platformra helyezve, a speciális rendszereket pedig egyértelműen definiált interfészeken keresztül illesztve egy hosszú távon fenntartható, finanszírozható, átlátható és könnyen kezelhető rendszer jön létre. Az SAP moduljai képesek a pénzügyi és ingatlangazdálkodási feladatok, a költségvetés, a kontrolling, a könyvelés, a beszerzések kezelésére, valamint jelentések készítésére. Az egyes felsőoktatási intézmények igényeinek megfelelően kialakított alkalmazás bevezetésénél alkalmazott projekt szemlélet átfogja a projekt előkészítését, a minőségbiztosítást, az értékelést, az oktatást, a karbantartást, valamint a bevezetést követő folyamatos értékelést és továbbfejlesztést is.
„Az SAP nagy hangsúlyt helyez a felsőoktatással kapcsolatos stratégiai együttműködésre” - nyilatkozta a Nagyszegi Péter, az SAP üzletágvezetője. „Ez az együttműködés azonban már nem csupán az intézmények folyamatainak racionalizálására korlátozódik, hiszen például a nemrégiben bejelentett SAP Labs szoftverfejlesztő központ révén az SAP komoly keresletet támaszt a magasan képzett, nyelveket beszélő friss diplomások iránt. Ennek a keresletnek a kielégítése, azaz a megfelelő minőségű és mennyiségű munkaerő biztosítása pedig az egyetemek-főiskolák feladata.” – tette hozzá.
Kapcsolódó cikkek
- Új kurzusokkal bővül a Cisco Hálózati Akadémia képzési portfóliója
- Megalakult az Észak-alföldi Informatikai Klaszter
- Három osztállyal indul ősztől az Első Magyar Webgazdasági Szakközépiskola
- SAP: kompetencia-központ a Debreceni Egyetemen
- EU: 3 milliárd eurós program a nanoelektronikára
- Megnyílt a Magyar Telekom k+f laborja, a Kitchen Budapest
- Reklámszakmai képzés indul októberben
- KÜRT: új biztonsági K+F intézet magyar központtal
- Nemzetközi díjat kapott a Csodafa és Sulinet Digitális Tudásbázis
- Kiemelkedően jó Grepton eredmények a Microsoft támogatási pályázatán