Nokia: 17 százalékkal emelkedett az értékesítés

Kovács Attila, 2005. április 24. 19:20
A Nokia szerint a vállalat 2005. évi első negyedéves nettó értékesítési bevétele 7,4 milliárd euró, a részvényenkénti nyereség értéke 0,19 euró volt. A negyedév során a Nokia értékesítésének növekedése kétszámjegyű, 17 százalékos volt; a cég 2005-re a globális mobil készülék piac 740 milliósra bővülésével számol.
Jorma Ollila, a Nokia elnök-vezérigazgatója az eredményeket a következőképpen értékelte.

„Kivételesen elégedett vagyok a Nokia első negyedéves általános teljesítményével, amelynek köszönhetően a növekedés üteme immár kétszámjegyű, és az értékesítés mind a négy üzleti csoportunk esetében évről évre bővül. A működő tőke első negyedéves áramlása igen erős volt, 1.3 milliárd euró, amit a jó általános profitabilitás támaszott alá.

A Nokia becslése szerint az első negyedév során a mobil készülékek piacának éves szintű növekedése 20 százalékkal felülmúlta a várakozásokat, miközben a Nokia növekedésének üteme megközelítőleg megegyezett a piac bővülésének rátájával. Néhány ipari szintű, a 3G-készülékekkel kapcsolatos elégtelenség dacára mindez igen erős évkezdetet jelentett és arra buzdított bennünket, hogy a 2005-ik évi éves piaci volumenre vonatkozó becslésünket felfelé módosítsuk, mégpedig körülbelül 740 millió készülékre.

A Nokia saját mobil készülék üzletágán belül a volumen éves növekedése a negyedév során Kínában volt a legjelentősebb, és az ország a Nokia első számú egységes piacává vált, melyet Ázsia Csendes óceáni térsége, valamint Európa / a Közép-Kelet / Afrika követ. Ezzel szemben a volumen csökkenése Észak- és Latin-Amerikában lehangoló volt. Ázsiában, különösen Kínában, a szállítások bővítésére és egy versenyképes, minőségi termék-portfolió kifejlesztésére összpontosítunk, míg Észak- és Latin-Amerikában folytatódik a kemény munka a termékkínálat megerősítése és szélesítése érdekében. Örömmel láttam a negyedév 110 euró körüli stabil átlagos értékesítési árát a mobil készülék üzleten belül, melyhez a Multimédia és a Vállalati Megoldások divízióknak a felső kategóriás készülékek értékesítésében kibontakozó nagyobb részaránya is hozzájárult. A negyedév a Nokia számára a mobil infrastruktúra tekintetében is nagyon kedvező volt, a profitabilitás a kitűnő márciusi teljesítmény hatására jóval meghaladta a várakozásokat. A Hálózatok üzletág jövedelmezőségére pozitívan hatott a felső kategóriás termékeket előnyben részesítő termékmix, az új, növekvő piacokon megvalósuló értékesítésnek a számításokat alulmúló aránya, és bizonyos vásárlók megelőző időszakból származó kinnlevőségének a megérkezése. Ezek együtt a várakozásokon túlmutató mértékben emelték meg az árréseket.

A Nokia 15,1 százalékos üzemi árrése tükrözi a kitűnő általános teljesítményt, valamint az egyes üzleti területek eredményességét is, és olyan stabil alapot teremt, amelyre az év során bizton építhetünk”.

Kulcsszavak: +céginfo Nokia

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

MyPhoneExplorer 2.2.0

Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.

2024. november 21. 17:11

Battery Monitor 10.4

A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.

2024. november 21. 17:09

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01