IBM: automatizáltan integrálhatók a vállalat fő informatikai folyamatai

forrás Prim Online, 2005. május 23. 15:34
Az IBM bejelentette új szoftvereinek és szolgáltatásainak első darabjait, melyekkel automatizálható és szabványosítható az informatikai (IT) folyamatok tervezése és integrálása a megrendelő vállalat különböző osztályainál - a biztonsági programjavítások kibocsátásától kezdve a szerverek átalakításáig vagy új szerverek telepítéséig.

Az IBM szoftvere és az új IT szolgáltatásmenedzsment-megoldások az informatikai folyamatokat kezelhető részegységekre, illetve részszolgáltatásokra fordítják le, majd automatizálják azok integrálását - nagyon hasonlóan ahhoz, mint amikor az IBM a szolgáltatásközpontú architektúrák (SOA-k) útján integrálja ügyfelei üzleti folyamatait.

Ennek köszönhetően többé nem szükséges, hogy az ügyfelek manuálisan, egyenként tervezzék meg működési vertikumuk összes IT-folyamatát, majd azt kézi kódírással integrálják a vállalat különböző osztályainál. Ehelyett egyszer kell csak megtervezni az IT-folyamatokat, integrálásuk pedig automatikusan megtörténik valamennyi működési területen - időt és pénzt takarítva meg.

Az IT-folyamatok végponttól végpontig menedzselése hozzásegíti a vállalatot ahhoz, hogy embereit és informatikai erőforrásait az üzleti prioritásoknak megfelelően foglalkoztassa. Nagyon hasznos lehet ez például az értékesítők esetében, akik pontosabb információt kapnak a raktáron levő készletekről. Ez a szemlélet minimalizálja az IT-rendszerek módosítása esetén gyakran bekövetkező nehézségeket is, amilyen például a több tucat szerveren futó, komplex alkalmazások frissítése - mert általában ilyesmi okozza a rendszerkiesések 80%-át.

Az IBM az on demand jelleggel igénybe vehető IT-szolgáltatásmenedzsmenttel segítséget nyújt a vállalatoknak üzleti elképzeléseik, folyamataik és infrastruktúrájuk értékeléséhez, és ezáltal a reagálóképes, automatizált IT-környezet kialakításához.

Az IBM Egyesült Államokban, Kanadában és Európában található laboratóriumaiban az elmúlt évek során kifejlesztett megoldások az IT-folyamatirányítást a változás, a konfiguráció, a verzió, illetve az alkalmazás életciklus-kezelésre is kiterjesztik. Az IBM Tivoli, Rational, WebShpere és DB2 middleware termékeire épülő, és az önmenedzselő, autonóm technológiákra is kiterjesztett innovációs tevékenységet képviselő megoldások olyan "használati utasításokat" is tartalmaznak, amelyek segítséget nyújtanak az ITIL (IT Infrastructure Library) ajánlások között szereplő legjobb gyakorlatokat követő IT-folyamatok megvalósításában.

A Gartner Inc.1 jelentése szerint 2005 folyamán számos IT-szervezet tér majd át a hagyományos költségcsökkentő technikákról a folyamatjavításra: ez egy olyan intézkedés, amely nem csupán az IT költségeit csökkenti, de teljesítményét is növeli. A jelentés azt is megemlíti, hogy nagy valószínűséggel az IT-szervezetek 20 százaléka a folyamatjavításra támaszkodik majd, hogy 2005 végére 10 százalékkal csökkentse működési költségeit, de ez az arány a nagy IT-szervezetek esetében 2007 végére 40 százalékra emelkedik majd.

"A legkisebb rendszerleállás vagy a legegyszerűbb informatikai változtatás elindíthatja a dominóelvet, amely romlásba döntheti egy cég IT-környezetét, és ezzel egész üzleti tevékenységét" - nyilatkozta Paul Brooks, az Ahold hollandiai székhelyű, nemzetközi élelmiszer-forgalmazó cég vállalati rendszerszolgáltatási igazgatója. "Az IBM nemcsak hogy megérti ezt, hanem az informatikai folyamatok automatizálásához szükséges eszközöket és módszertant is a rendelkezésünkre bocsátotta, így elejét tudjuk venni egy ilyen helyzet bekövetkeztének. Az IBM automatizációs technológiájának használatával IT infrastruktúránk rekordszintű rendelkezésre állását sikerült elérnünk több mint ezer kiskereskedelmi egységünkben és két adatközpontunkban, továbbá 99%-os sikert ezernél is több havi szoftvereladással."

Kulcsszavak: vállalatirányítás IBM

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01