Baleset a világháló "szabad ege alatt"

Zsadányi Pál, 2005. május 23. 18:46
A segélyhívó szám nálunk 112, Amerikában a 911-es. A VoIP protokollal működtetett világhálós telefon forgalomban a segélyhívás többek szerint értelmetlen.
Nem jellemző, hogy valakit valahol a világháló "szabad ege alatt" valami baleset ér, és keresi a legközelebbi VoIP telefon készüléket, amin ingyenesen segítséget szeretne kérni. A telefonszámok nagy része ugyanis a nettelefonokon át e nélkül is ingyenesen elérhető. Az FCC (Federal Communication Commission - a Nemzeti Hírközlési Felügyelet) most bekeményített, 4:0 szavazati aránnyal. Vitának semmi helye, a VoIP szolgáltatók 120 nap türelmi időt kaptak!

911-es és E911-es


A 911-es segélyhívó szabályait már több műszaki fejlesztési eredmény is kikezdte, ezért nemrég jelent meg egy fejlettebb, kibővített megoldás szabályzata (E911). A mostani határozatban a nettelefonokra már ezt az E911-es szabályzatot írták elő.

Nemzetvédelmi érdek


A 911-es segélyhívó szám, amellett, hogy a lakosságnak is rendkívül fontos szolgáltatást jelent, egyben a nemzeti katasztrófák elleni védekezéshez is nélkülözhetetlenül szükséges - indokolja az FCC a határozatról kiadott kommünikéjében.

Hús-vér operátorokat igényel!


A fő probléma a 911-es és az E911-es megvalósításával, hogy a hálózatot üzemeltetőknek valódi személyzetet kell biztosítaniuk a VoIP rendszereiken is, hogy "felvehessék a kagylót" egy 911-es hívás esetén. Míg a VoIP szolgáltatás megvalósításához elég volna akár egy, a VoIP protokollt támogató operációs rendszer, vagy egy teljes automatizmust biztosító szoftvercsomag. Az FCC-határozat tehát rengeteget elvesz a VoIP eddigi kényelmeiből.

E911-es outsourcing?

Mi lehet a kiút? A cikkíró tippje, hogy a 911-es szolgáltatást kiadják albérletbe egy olyan szolgáltatónak, amely egyébként is fenntart egy 911-es ügyeleti személyzetet. Nos, néhány kisebb szolgáltató ebből most akár pénzt is csinálhat magának.

E911-es algoritmusok

Az FCC határozata szerint a következő funkcionalitást kell megvalósítani a VoIP alatt:

  • A VoIP szolgáltatóknál tárcsázott 911-es hívásnak kötelezően a VoIP üzemeltetőjéhez kell befutnia, és a helyi segélyoperátornak kell megválaszolnia;
  • A VoIP kapcsolaton jelentkező 911-es hívás adatait meg kell kapnia a segélyoperátornak, hogy az alapján akár vissza is tudja hívni a hívót, még ha az nem a szokásos otthoni vagy eredetileg bejelentett helyről hívta a 911-est (E911!);
  • Amint a 911-es szolgáltatást egy VoIP szolgáltató bevezeti, minden ügyfelét értesítenie kell a lehetőségekről;
  • A kapcsolatok útjába eső központok és útválasztók nem akadályozhatják a 911-es szolgáltatás működését. Ezt az FCC a közeljövőben szigorúan ellenőrizni (és szankcionálni?) fogja.
Kulcsszavak: VoIP FCC

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?

Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.

2024. november 20. 13:24

Karácsony korlátok nélkül

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek. 

2024. november 19. 20:46

A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association

A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.

2024. november 19. 19:27

A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai

A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.

2024. november 15. 19:13

Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot

A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták. 

2024. november 15. 18:00

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01