A France Télécom 6-8 százalékát kínálják intézményi befektetőknek
MTI Sajtóadatbank, 2005. június 7. 09:20
A France Télécomból 6-8 százalékot értékesít az új francia kormány gyorsított eljárással, intézményi befektetőknek, közölték a francia pénzügyminisztériumban hétfőn. Ebből 4,5 milliárd euróig terjedő bevételt várnak. A pénzt a közadósság csökkentésére és egy újonnan alakított kormányügynökségre szánják, amelynek célja a munkahelyteremtés előmozdítása.
Egy korábbi eladás nyomán a francia állam részesedése tavaly szeptemberben csökkent 50 százalék alá a France Télécomban. Az akkor vállalt további eladási tilalom hétfőn lejárt.
A mostani eladást követően az állam közvetve és közvetlenül 33,1-34,9 százalék közötti részt birtokol majd a cégben az értékesítés sikerétől függően, és továbbra is "jelentős részvényes" akar maradni középtávon, áll a minisztérium közleményében.
Hétfőn a francia kormány 22,50-22,85 euró között kínálta egyenként a felajánlott 152,2 millió részvényt. Ha jó a kereslet, a kínálatot 197,86 millió részvényre növelik.
Az eladás hírére a France Télécom a pénteki záróhoz képest 2 százalékkal, 22,42 euróra olcsóbbodott a párizsi értéktőzsdén.
A France Télécom már két országban, Szlovákiában és Romániában is jelen van Kelet-Európában Orange mobilszolgáltató márkájával, ellenőrzi a Telekomunikacja Polskát, a fő lengyel távközlési szolgáltatót, amelynek máig szinte töretlen a monopóliuma a vezetékes szolgáltatásban, és működteti az Idea mobilszolgáltatót is. Március végén közölték, hogy a cseh kormány kizárta a céget a Cesky Telekom privatizálásából, mert az állami részvényekért olyan - nem rögzített - árat szeretett volna fizetni, amely a kisebbségi részvényeseknek kínált árat mindenképp meghaladja.
A nagyságra második teljeskörű európai távközlési vállalat, a France Télécom 4,38 milliárd eurós pénzforgalmi többletet (EBITDA) jelentett az első negyedévről, 3,3 százalékkal nagyobbat a tavalyi első negyedévinél. Forgalma 3,5 százalékkal 11,621 milliárd euróra nőtt az egy évvel korábbi 11,23 milliárdhoz képest.
Erre az évre 3-5 százalékos forgalomnövekedést jósolnak a France Télécomnál.
Tavaly a France Télécomnak 2,8 milliárd eurós csoportszintű adózott eredménye volt, 13,2 százalékkal kevesebb a 2003-as 3,2 milliárdnál. Tavaly az üzemi eredménye 13,3 százalékkal 10,8 milliárd euróra nőtt 9,6 milliárdról. A pénzforgalmi többlete (EBITDA) 5,5 százalékkal 18,3 milliárd euróra növekedett. Tavaly a forgalom 2,2 százalékkal 47,2 milliárd euróra emelkedett 46,1 milliárdról, szervesen 4,1 százalékos volt a fejlődés.
A France Télécomnak az év végén 125 millió ügyfele volt világszerte, egy évvel korábban 116,4 millió.
A tavalyi év végén a nettó adósság 43,9 milliárd euró volt, az egy évvel azelőtti 44,2 milliárd után. A Standard & Poor's hitelminősítő februárban "A mínusz" befektetői fokozatra javította a France Télécom hosszú lejáratú adósságának osztályzatát, pozitív kilátással, az eddigi "BBB plusz"-ról.
A mostani eladást követően az állam közvetve és közvetlenül 33,1-34,9 százalék közötti részt birtokol majd a cégben az értékesítés sikerétől függően, és továbbra is "jelentős részvényes" akar maradni középtávon, áll a minisztérium közleményében.
Hétfőn a francia kormány 22,50-22,85 euró között kínálta egyenként a felajánlott 152,2 millió részvényt. Ha jó a kereslet, a kínálatot 197,86 millió részvényre növelik.
Az eladás hírére a France Télécom a pénteki záróhoz képest 2 százalékkal, 22,42 euróra olcsóbbodott a párizsi értéktőzsdén.
A France Télécom már két országban, Szlovákiában és Romániában is jelen van Kelet-Európában Orange mobilszolgáltató márkájával, ellenőrzi a Telekomunikacja Polskát, a fő lengyel távközlési szolgáltatót, amelynek máig szinte töretlen a monopóliuma a vezetékes szolgáltatásban, és működteti az Idea mobilszolgáltatót is. Március végén közölték, hogy a cseh kormány kizárta a céget a Cesky Telekom privatizálásából, mert az állami részvényekért olyan - nem rögzített - árat szeretett volna fizetni, amely a kisebbségi részvényeseknek kínált árat mindenképp meghaladja.
A nagyságra második teljeskörű európai távközlési vállalat, a France Télécom 4,38 milliárd eurós pénzforgalmi többletet (EBITDA) jelentett az első negyedévről, 3,3 százalékkal nagyobbat a tavalyi első negyedévinél. Forgalma 3,5 százalékkal 11,621 milliárd euróra nőtt az egy évvel korábbi 11,23 milliárdhoz képest.
Erre az évre 3-5 százalékos forgalomnövekedést jósolnak a France Télécomnál.
Tavaly a France Télécomnak 2,8 milliárd eurós csoportszintű adózott eredménye volt, 13,2 százalékkal kevesebb a 2003-as 3,2 milliárdnál. Tavaly az üzemi eredménye 13,3 százalékkal 10,8 milliárd euróra nőtt 9,6 milliárdról. A pénzforgalmi többlete (EBITDA) 5,5 százalékkal 18,3 milliárd euróra növekedett. Tavaly a forgalom 2,2 százalékkal 47,2 milliárd euróra emelkedett 46,1 milliárdról, szervesen 4,1 százalékos volt a fejlődés.
A France Télécomnak az év végén 125 millió ügyfele volt világszerte, egy évvel korábban 116,4 millió.
A tavalyi év végén a nettó adósság 43,9 milliárd euró volt, az egy évvel azelőtti 44,2 milliárd után. A Standard & Poor's hitelminősítő februárban "A mínusz" befektetői fokozatra javította a France Télécom hosszú lejáratú adósságának osztályzatát, pozitív kilátással, az eddigi "BBB plusz"-ról.
Kulcsszavak: France Télécom
Kapcsolódó cikkek
- A Deutsche Telekom 1,4 milliárd eurót adna a holland Orange-ért
- A dolgozók jelentős része sztrájkolt a France Telecomnál a tervezett létszámcsökkentések miatt
- Sztrájk a France Telecomnál a tervezett létszámcsökkentések miatt
- A France Télécom tavalyi éve: 28 százalékkal csökkent a profit
- Mobilszolgáltatók szövetkeznek a Google ellen
- A France Télécom 22 ezres leépítést tervez
- France Télécom: csak 3,5 százalékkal nőtt a széles üzemi eredmény
- Teszt alatt 2,5 GBit-es internet
- Az EU bepereli Franciaországot a France Télécom támogatása miatt
- Nőtt a France Télécom eredménye az első negyedben
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
2024. november 5. 13:27