A Yahoo egymilliárd dollárral szállt be a kínai internetes piacra
Az Alibaba.com 2004-ben a becslések szerint négymilliárd dollár értékben közvetített internetes kereskedelmi üzleteket. A portál vezető szerepet tölt be a kínai és nemzetközi vállalatok közötti kereskedelmi kapcsolatok közvetítésében. Emellett Taobao portálja 40 százalékos piaci részesedéssel közvetít kínai magánszemélyek között aukciós üzleti kapcsolatokat.
A kínai internetes aukciós kereskedelem 50 százalékát az eBay felügyeli. A Yahoo és az Alibaba összefogásával az eBay már komoly konkurenciával kell hogy számoljon az országban. Az Alibaba 15 millió regisztrált ügyféllel rendelkezik, közöttük 100 ezer vállalattal, amelyek évente 250 dollár és 10 ezer dollár között bonyolítanak internetes vásárlásokat.
Az Alibaba portálján külföldi vállalatoknak lehetősége nyílik üzletek megkötésére kínai vállalatokkal és fordítva, de kínai vállalatok is használják a portált egymás közötti üzleti kapcsolataik lebonyolításához.
Az angol nyelvű Alibaba International főként a nemzetközi kis- és középvállalati közösséget szolgálja ki. 1,5 milliós regisztrált előfizetői bázisa a világ kétszáz országát képviseli. Az Alibaba China a kínai vállalatok egymás közötti kereskedelmi kapcsolatait bonyolítja, illetve segíti elő. Ügyfélbázisa hatmillióra tehető. A Taobao aukciós portál több mint hétmillió regisztrált ügyféllel rendelkezik. A fizetések lebonyolításában az AliPay működik közre együttműködve a vezető kínai kereskedelmi bankokkal, ami különösen előnyös felállás a hitel- és fizetőkártyákkal gyengén ellátott országban.
Kínai befektetésével a Yahoo a japán piacon elsajátított és jól bevált üzleti modellt követi. Japánban a Softbank megnyerésével építette ki szilárd hídfőállását. A Softbank egyébként résztulajdonosa az Alibaba.com-nak és minden bizonnyal közbenjárt az ügylet nyélbe ütésében.
A kínai e-kereskedelmi végfelhasználói piac növekedési ütemét évi nyolcvan százalékosra jelzik előre az elkövetkező évekre. 2007-re már 2,5 milliárd dolláros forgalmat várnak tőle. Az 1,3 milliárd lakosú ország 100 milliós internetes felhasználói rétege még meglehetősen alacsony telítettséget, de egyúttal abszolút értelemben óriási piacot képvisel. A becslések szerint 2010-re Kína maga mögé utasítja az Egyesült Államokat az internetes kapcsolattal rendelkező polgárok számát tekintve.
Kapcsolódó cikkek
- Befejeződött a sztrájk a Deutsche Telekomnál
- A Western Digital 1 milliárd dollárért megveszi a Komag alkatrészgyártót
- A Magyar Telekom rendkívüli közgyűlése döntött a csoport további integrációjáról
- Fontos sportoldalt vett a Yahoo az új elnök vezetésével
- Változások várhatók a Yahoo igazgatótanácsában is
- Murdoch eladná a Myspace-t a Yahoonak: 12 milliárd dolláros üzlet
- Távozik a Yahoo elnöke
- A Microsoft mégsem akarja megvenni a Yahoo-t
- A Yahoo is online reklámcéget vesz
- A Google ráduplázott a Yahoora
Pályaorientációs nap volt a Széchenyi-egyetemen
Pályaorientációs nap keretében érkeztek általános iskolások a győri Széchenyi István Egyetemre, ahol laborlátogatásokon, előadásokon, kreatív foglalkozásokon, sőt kínai nyelvórán is részt vehettek. A jelentős érdeklődés miatt az intézmény komplex szolgáltatáscsomagot állított össze, amelyre iskolai csoportok jelentkezhetnek, akár egy osztálykirándulás tartalmas programjaként.
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.
Ezt tudja az OMODA autók gyártója, a Chery Group új akkumulátor-technológiája
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.
Felmérés: a hollandiai szervezetek negyede nincs felkészülve kibertámadásra
Hollandiában a közepes és nagyvállalatok negyede nincs felkészülve egy esetleges kibertámadásra – jelentette hétfőn az NLTimes című holland hírportál a KPN holland távközlési vállalat megrendelésére készült felmérésre hivatkozva, amelyben kiemelik az egészségügyi szektor veszélyeztetettségét is.