A Yahoo egymilliárd dollárral szállt be a kínai internetes piacra
Az Alibaba.com 2004-ben a becslések szerint négymilliárd dollár értékben közvetített internetes kereskedelmi üzleteket. A portál vezető szerepet tölt be a kínai és nemzetközi vállalatok közötti kereskedelmi kapcsolatok közvetítésében. Emellett Taobao portálja 40 százalékos piaci részesedéssel közvetít kínai magánszemélyek között aukciós üzleti kapcsolatokat.
A kínai internetes aukciós kereskedelem 50 százalékát az eBay felügyeli. A Yahoo és az Alibaba összefogásával az eBay már komoly konkurenciával kell hogy számoljon az országban. Az Alibaba 15 millió regisztrált ügyféllel rendelkezik, közöttük 100 ezer vállalattal, amelyek évente 250 dollár és 10 ezer dollár között bonyolítanak internetes vásárlásokat.
Az Alibaba portálján külföldi vállalatoknak lehetősége nyílik üzletek megkötésére kínai vállalatokkal és fordítva, de kínai vállalatok is használják a portált egymás közötti üzleti kapcsolataik lebonyolításához.
Az angol nyelvű Alibaba International főként a nemzetközi kis- és középvállalati közösséget szolgálja ki. 1,5 milliós regisztrált előfizetői bázisa a világ kétszáz országát képviseli. Az Alibaba China a kínai vállalatok egymás közötti kereskedelmi kapcsolatait bonyolítja, illetve segíti elő. Ügyfélbázisa hatmillióra tehető. A Taobao aukciós portál több mint hétmillió regisztrált ügyféllel rendelkezik. A fizetések lebonyolításában az AliPay működik közre együttműködve a vezető kínai kereskedelmi bankokkal, ami különösen előnyös felállás a hitel- és fizetőkártyákkal gyengén ellátott országban.
Kínai befektetésével a Yahoo a japán piacon elsajátított és jól bevált üzleti modellt követi. Japánban a Softbank megnyerésével építette ki szilárd hídfőállását. A Softbank egyébként résztulajdonosa az Alibaba.com-nak és minden bizonnyal közbenjárt az ügylet nyélbe ütésében.
A kínai e-kereskedelmi végfelhasználói piac növekedési ütemét évi nyolcvan százalékosra jelzik előre az elkövetkező évekre. 2007-re már 2,5 milliárd dolláros forgalmat várnak tőle. Az 1,3 milliárd lakosú ország 100 milliós internetes felhasználói rétege még meglehetősen alacsony telítettséget, de egyúttal abszolút értelemben óriási piacot képvisel. A becslések szerint 2010-re Kína maga mögé utasítja az Egyesült Államokat az internetes kapcsolattal rendelkező polgárok számát tekintve.
Kapcsolódó cikkek
- Befejeződött a sztrájk a Deutsche Telekomnál
- A Western Digital 1 milliárd dollárért megveszi a Komag alkatrészgyártót
- A Magyar Telekom rendkívüli közgyűlése döntött a csoport további integrációjáról
- Fontos sportoldalt vett a Yahoo az új elnök vezetésével
- Változások várhatók a Yahoo igazgatótanácsában is
- Murdoch eladná a Myspace-t a Yahoonak: 12 milliárd dolláros üzlet
- Távozik a Yahoo elnöke
- A Microsoft mégsem akarja megvenni a Yahoo-t
- A Yahoo is online reklámcéget vesz
- A Google ráduplázott a Yahoora
Megváltás lehetne, a bankok mégis hadilábon állnak a mesterséges intelligenciával
A bankok mindössze 6%-a készített ütemtervet a mesterséges intelligencia tömeges méretű kiaknázására. Míg a banki alkalmazottak tárt karokkal fogadják az MI beépítését, a bankok nehezen integrálják azt.
HR és munkavállalói oldalról is kihívás az anyák foglalkoztatása itthon
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az országban körülbelül 300 ezer főnyi potenciális munkaerő áll rendelkezésre, bár ez a szám régiónként változó. A jelenlegi gazdasági helyzetben kiemelt szükség van a kisgyermeket nevelő anyák munkaerőpiaci reintegrálásának fokozott támogatására.
K&H: Kate tiszta nyereség
Tavasztól a kis- és középvállalkozásokat is segíti Kate, a K&H digitális pénzügyi asszisztense. A mesterséges intelligencia-alapú megoldás egyetlenként az országban hangalapú utasításokat is megért és végrehajt, egyben felveszi a versenyt a legfejlett technológiákkal.
Nagy a magyar cégek lemaradása a kisgyermekes anyák foglalkoztatásában
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az országban körülbelül 300 ezer főnyi potenciális munkaerő áll rendelkezésre, bár ez a szám régiónként változó. A jelenlegi gazdasági helyzetben kiemelt szükség van a kisgyermeket nevelő anyák munkaerőpiaci reintegrálásának fokozott támogatására.
Az Év logisztikai fejlesztése Magyarországon a Prologis – Sziget II park
A Prologis Park Budapest-Sziget II beruházás nyerte idén a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) által életre hívott, „Év logisztikai fejlesztése” elismerést. A legkiemelkedőbb hazai logisztikai fejlesztéseket díjazó kitüntetést 2023 óta ítéli oda a szervezet 11 tagú testülete a közúti-, vasúti-, vízi-, légi- és intermodális fuvarozás, valamint a vámolási és raktározási területek meghatározó szereplői részére.