Új elektronikai rendszer a budapest-hegyeshalmi vasútvonalon
MTI Sajtóadatbank, 2005. szeptember 23. 09:21
Fokozza a vasúti közlekedés biztonságát az a magas színvonalú
elektronikai rendszer, amelyet a Budapest-Bécs közötti vasútvonalon
építettek ki - mondta Dióssy Gábor, a gazdasági tárca politikai
államtitkára a csütörtöki bemutató alkalmából Mosonmagyaróváron.
A Budapest-Hegyeshalom közötti szakaszon ennek eredményeként lehetőség nyílik a pályára vonatkozó adatok, a pálya menti jelzőberendezések információi eljussanak a mozdonyvezetőhöz. A mozdonyon felszerelt berendezések a pályáról veszik a jeleket, amelyek a mozdonyvezetőt "figyelmeztetik" egyebek között a lassításra, a fékezésre, "biztatják" a gyorsításra.
Az ETCS-rendszer - magyarul egységes európai vonatbefolyásoló rendszer - fő jellemzője, hogy komplexen kezeli a pálya és a jármű kapcsolatát, lehetővé teszi, hogy a szerelvények óránként 140-160 kilométeres sebességgel közlekedjenek.
Mosóczi László, a MÁV Rt. pályavasúti üzletágának főigazgatója az MTI érdeklődésére elmondta: a Budapest-Bécs közötti vasútvonal magyar szakaszán a 2003-ban megkezdett beruházás 12,5 millió euróba - 3,5 milliárd forintba - került. Az összeg 50 százalékát az unió ISPA forrásából fedezték, további 40 százalékot EIB-hitelből, a maradék 10 százalékot az állami költségvetésből finanszírozták. A MÁV által 2002-ben kiírt kivitelezési tendert az Alcatel Austria AG nyerte meg. A főigazgató hangoztatta: a bemutató bizonyította, hogy a rendszer működőképes. Üzembe helyezésére a megfelelő hatósági eljárásokat követően legkésőbb jövő tavasszal kerül sor.
A határon átnyúló ETCS típusú vonatbiztosítási rendszer avatásán részt vett Jacques Barrot, az Európai Bizottság közlekedési biztosa és Hubert Gorbach osztrák közlekedési miniszter.
Az ETCS-rendszer - magyarul egységes európai vonatbefolyásoló rendszer - fő jellemzője, hogy komplexen kezeli a pálya és a jármű kapcsolatát, lehetővé teszi, hogy a szerelvények óránként 140-160 kilométeres sebességgel közlekedjenek.
Mosóczi László, a MÁV Rt. pályavasúti üzletágának főigazgatója az MTI érdeklődésére elmondta: a Budapest-Bécs közötti vasútvonal magyar szakaszán a 2003-ban megkezdett beruházás 12,5 millió euróba - 3,5 milliárd forintba - került. Az összeg 50 százalékát az unió ISPA forrásából fedezték, további 40 százalékot EIB-hitelből, a maradék 10 százalékot az állami költségvetésből finanszírozták. A MÁV által 2002-ben kiírt kivitelezési tendert az Alcatel Austria AG nyerte meg. A főigazgató hangoztatta: a bemutató bizonyította, hogy a rendszer működőképes. Üzembe helyezésére a megfelelő hatósági eljárásokat követően legkésőbb jövő tavasszal kerül sor.
A határon átnyúló ETCS típusú vonatbiztosítási rendszer avatásán részt vett Jacques Barrot, az Európai Bizottság közlekedési biztosa és Hubert Gorbach osztrák közlekedési miniszter.
Kapcsolódó cikkek
- A cégvezetők 87 százaléka rosszul méri fel az IT-kockázatokat
- Biztonságos hangalapú online fizetés
- Microsoft Update-nek álcázott trójai
- Check Point: webalapú biztonságfelügyeleti megoldás
- Minden negyedik internetező elárulja a jelszavát
- Még drágább az adatod
- A legextrémebb vírusok toplistája
- Négy újabb javítás a windowsos Safarihoz
- Az internet biztonsága és a serdülők
- Sikeresen támadták a Pentagon levelezőrendszerét