A Monster Worldwide felvásárolta a legnagyobb koreai online állásközvetítőt
MTI Sajtóadatbank, 2005. október 20. 09:30
A Monster Worldwide, a globális online állásközvetítői szolgáltatásokat kínáló Monster anyavállalata bejelentette, hogy felvásárolta a legnagyobb koreai online állásközvetítőt, a több mint 3 millió regisztrált ügyfelet kiszolgáló JobKorea céget. A teljes, készpénzben kifejezett vételár mintegy 94 millió dollár.
A legnagyobb dél-koreai állásközvetítő weblap stratégiai felvásárlása révén a Monster vezető szerephez jut Ázsia egyik legnagyobb online piacán, egyesítve két olyan internetes céget, amely elkötelezetten támogatja az online munkaerő-toborzás elterjedését a kontinensen. Az ügyletnek köszönhetően a Monster az egész ázsiai online állásközvetítői piacon megerősíti vezető pozícióit. A felvásárlás összhangban van a cég stratégiájával, hogy az egész világon hasznosítsa tapasztalatait és erőforrásait.
Az ügylet szerves részét képezi a Monster stratégiájának, hogy a világ munkaerőpiacán egyre jelentősebb szerepet betöltő, kulcsfontosságú ázsiai országokra is kiterjessze tevékenységét. Dél-Korea a világ hetedik legnagyobb internetes piaca, több mint 32 millió lakosa fér hozzá a világhálóhoz; a lakosság mintegy 70 százaléka gyakran használja az internetet, a koreai internetezők több mint 85 százalékának pedig szélessávú hozzáférése is van. A Monster eddig három ázsiai országban Indiában, Szingapúrban és Hongkongban jelent meg önállóan, és 40 százalékos tőkerészesedést szerzett a ChinaHR.com cégben, amely a térség legnagyobb és leggyorsabban bővülő internetes gazdaságát szolgálja ki.
Az 1996-ban alapított JobKorea 2005-ben 15 millió dolláros nyereségre számít. A Monster Worldwide jelenlegi számításai szerint a felvásárlás nyomán azonnal növekszik a szabad cash flow, 2006-ban pedig 6-7 millió dollárral nő a kamatok, az adók, az értékcsökkenés és az amortizáció levonása előtt számított eredmény (EBITDA).
Az ügylet szerves részét képezi a Monster stratégiájának, hogy a világ munkaerőpiacán egyre jelentősebb szerepet betöltő, kulcsfontosságú ázsiai országokra is kiterjessze tevékenységét. Dél-Korea a világ hetedik legnagyobb internetes piaca, több mint 32 millió lakosa fér hozzá a világhálóhoz; a lakosság mintegy 70 százaléka gyakran használja az internetet, a koreai internetezők több mint 85 százalékának pedig szélessávú hozzáférése is van. A Monster eddig három ázsiai országban Indiában, Szingapúrban és Hongkongban jelent meg önállóan, és 40 százalékos tőkerészesedést szerzett a ChinaHR.com cégben, amely a térség legnagyobb és leggyorsabban bővülő internetes gazdaságát szolgálja ki.
Az 1996-ban alapított JobKorea 2005-ben 15 millió dolláros nyereségre számít. A Monster Worldwide jelenlegi számításai szerint a felvásárlás nyomán azonnal növekszik a szabad cash flow, 2006-ban pedig 6-7 millió dollárral nő a kamatok, az adók, az értékcsökkenés és az amortizáció levonása előtt számított eredmény (EBITDA).
- A JobKorea Co., Ltd. az egyik első koreai cég volt, amely online állásközvetítői szolgáltatásokat kínált. A gyorsan fejlődő vállalat csakhamar piacvezetővé vált. Jelenleg több mint 3 millió regisztrált tagja van, a honlapján elhelyezett álláshirdetések száma pedig rendre meghaladja a százezret. Korszerű elektronikus kereskedelmi és hirdetési rendszere könnyen kezelhető, önkiszolgáláson alapul, és igen eredményesen működik.
- Az 1967-ben alapított Monster Worldwide, Inc. a globális online állásközvetítői szolgáltatásokat kínáló Monster anyavállalata. A cég tulajdonában van a TMP Worldwide, a világ egyik legnagyobb állásközvetítő ügynöksége. A vállalat, melynek központja New Yorkban működik, 26 országban mintegy 4600 alkalmazottat foglalkoztat. A Monster Worldwide szerepel az S&P 500-as indexében.
Kulcsszavak: munkaerő
Kapcsolódó cikkek
- A cégek nagy részének nincs hosszú távú mobilinformatikai stratégiája
- Online munka- és állásközvetítés: Vienna.hu
- Többnyelvű honlap az ExxonMobil dolgozói számára
- Gates több IT-szakembert engedne be az USA-ba
- Segítség a női álláskeresőknek technológiai készségek elsajátításához
- Ötmillió dollárt követel az IBM-től a kirúgott netfüggő alkalmazott
- Márciusban BMF Állásbörze 2007
- Eddig 6,3 millió bejelentést regisztrált az EMMA
- Állásokat és támogatásokat kínál a megújult ÁFSZ-portál
- A T-Mobile az ügyfélszolgálaton akar spórolni