A France Télécom harmadik negyedéve: csökkent az eredményráta
MTI Sajtóadatbank, 2005. október 28. 09:24
A nagyságra második teljes körű európai távközlési vállalat, France Télécom a harmadik negyedévben 4,86 milliárd eurós pénzforgalmi többletet (EBITDA) ért el, 2,1 százalékkal többet az egy évvel korábbi 4,76 milliárd helyett, de a rátája 39,6 százalékra csökkent 39,9 százalékhoz képest.
Az elemzők átlagosan 4,78 milliárd eurót vártak most.
Az eredmény növekedését a széles sávú ADSL-szolgáltatás és a hazai mobilszolgáltatás bővülésének tulajdonították. A France Télécomnak szeptember végén 2,9 millió ADSL-ügyfele volt Európában Franciaországon kívül, 74 százalékkal több, mint egy évvel azelőtt,
és 4 millió odahaza, 61,2 százalékkal több, mint tavaly szeptember végén. A csoporthoz tartozó Orange mobilszolgáltatónak 70 millió ügyfele volt szeptember végén, 17 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az Orange bevétele 2,5 milliárd euró volt Franciaországban, 15,5 százalékkal több, mint a tavalyi harmadik negyedben, és 1,49 milliárd euró Nagy-Britanniában, 1,5 százalékkal kevesebb, mint egy évvel azelőtt.
A harmadik negyedben a France Télécom bevétele 3,8 százalékkal, 12,26 milliárd euróra emelkedett a tavalyi harmadik negyedévi 11,8 milliárdhoz képest, jelentették a vállalatnál csütörtökön. Az elemzők 12,33 milliárd eurós bevételt vártak.
A France Télécom csütörtökön "közel 3 százalék"-ra csökkentette saját előrejelzését az egész évi bevétel-növekedésre, a korábban jósolt "3-5 százalék"-ról. Megerősítették viszont az EBITDA több mint 18,5 milliárd eurós ez évi előrejelzését.
Az első félévről a France Télécom 3,4 milliárd eurós adózott eredményt jelentett, az egy évvel korábbi 1 milliárd euró helyett. A tavalyi adatokat átszámolták IFRS-re GAAP-ról.
Az eredményt 1,2 milliárd eurónyi egyszeri eredmény is duzzasztotta, a telefonkönyv-üzletágban, a német Mobilcomban és egyebekben volt részesedések eladása miatt.
Az üzemi eredmény 6,5 milliárd euróra nőtt 4,3 milliárdhoz képest. A rátája 39,3 százalékra javult 38,6 százalékról.
A pénzforgalmi többlet (EBITDA) 6,2 százalékkal 9,3 milliárd euróra nőtt 8,8 milliárdhoz képest.
A tőkeberuházásokat 29,6 százalékkal 2,7 milliárd euróra növelték, így az adósság kissé nőtt, a félév végén 46,3 milliárd euró volt.
A bevétel szervesen 2,3 százalékkal, ténylegesen 4,5 százalékkal, 23,7 milliárd euróra gyarapodott a tavalyi első félévi 22,7 milliárdról. A növekedés gyorsult: az első negyedben 1 százalékos, a második negyedben 3,6 százalékos volt.
A mobilüzletág - a brit-francia Orange - adta most is a húzóerőt a folytatódó tevékenységekben: a második negyedben 8,6 százalékkal növelte a bevételét, és június végén 66,7 millió ügyfele volt világszerte, szervesen 16,3 százalékkal több, mint egy évvel azelőtt. Az első félévben a bevétele 10,6 százalékkal 10,98 milliárd euróra bővült a tavalyi első félévi 9,93 milliárdhoz képest. A növekedés főleg a felzárkózó piacokról származott.
A vezetékes szolgáltatás helyzete javult: a bevétele a második negyedévben 0,4 százalékkal csökkent szervesen, 0,7 százalékkal nőtt ténylegesen. A szélessávú szolgáltatást használó ügyfelek 6,4 millióan voltak június végén Európában, 80 százalékkal többen, mint egy éve.
A francia kormány májusban 8 százalékot értékesített a France Télécomból gyorsított eljárással, intézményi befektetőknek, 4,5 milliárd euróért.
Egy korábbi eladás nyomán a francia állam részesedése tavaly szeptemberben csökkent 50 százalék alá a France Télécomban, és most már csak 33,1 százalékos benne a közvetett és a közvetlen állami részesedés. Azonban a kormány továbbra is "jelentős részvényes" akar
maradni középtávon.
A France Télécom már két országban, Szlovákiában és Romániában is jelen van Kelet-Európában Orange mobilszolgáltató márkájával, ellenőrzi a Telekomunikacja Polskát, a fő lengyel távközlési szolgáltatót, amelynek máig szinte töretlen a monopóliuma a vezetékes szolgáltatásban, és működteti az Idea mobilszolgáltatót is.
A Telekomunikacja Polska szerdán 9,042 milliárd zlotys forgalmat jelentett az első félévről, 1,5 százalékkal kisebbet az egy évvel korábbinál, de meghaladva az elemzők átlagosan 9,83 milliárdos előrejelzését. Az első negyedévben még 3 százalékkal csökkent a forgalma. Az üzemi eredménye 2,034 milliárd zlotyra nőtt az egy évvel korábbi 1,928 milliárdhoz képest.
Március végén közölték, hogy a cseh kormány kizárta a céget a Cesky Telekom privatizálásából, mert az állami részvényekért olyan - nem rögzített - árat szeretett volna fizetni, amely a kisebbségi részvényeseknek kínált árat mindenképp meghaladja.
Júliusban közölték a France Télécomnál, hogy 6,4 milliárd euróért felvásárolják a spanyol Amena mobilszolgáltató 80 százalékát. Ezzel a France Télécom mobilszolgáltatója, az Orange az ügyfelek számát tekintve Európában a második helyezetté vált a brit-amerikai Vodafone mögött.
Tavaly a France Télécomnak 2,8 milliárd eurós csoportszintű adózott eredménye volt, 13,2 százalékkal kevesebb a 2003-as 3,2 milliárdnál. Tavaly az üzemi eredménye 13,3 százalékkal 10,8 milliárd euróra nőtt 9,6 milliárdról. A pénzforgalmi többlete (EBITDA) 5,5 százalékkal 18,3 milliárd euróra növekedett. Tavaly a forgalom 2,2 százalékkal 47,2 milliárd euróra emelkedett 46,1 milliárdról, szervesen 4,1 százalékos volt a fejlődés.
A France Télécomnak az év végén 125 millió ügyfele volt világszerte, egy évvel korábban 116,4 millió.
A tavalyi év végén a nettó adósság 43,9 milliárd euró volt, az egy évvel azelőtti 44,2 milliárd után. A Standard & Poor's hitelminősítő februárban "A mínusz" befektetői fokozatra javította a France Télécom hosszú lejáratú adósságának osztályzatát, pozitív kilátással, az eddigi "BBB plusz"-ról.
Az eredmény növekedését a széles sávú ADSL-szolgáltatás és a hazai mobilszolgáltatás bővülésének tulajdonították. A France Télécomnak szeptember végén 2,9 millió ADSL-ügyfele volt Európában Franciaországon kívül, 74 százalékkal több, mint egy évvel azelőtt,
és 4 millió odahaza, 61,2 százalékkal több, mint tavaly szeptember végén. A csoporthoz tartozó Orange mobilszolgáltatónak 70 millió ügyfele volt szeptember végén, 17 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az Orange bevétele 2,5 milliárd euró volt Franciaországban, 15,5 százalékkal több, mint a tavalyi harmadik negyedben, és 1,49 milliárd euró Nagy-Britanniában, 1,5 százalékkal kevesebb, mint egy évvel azelőtt.
A harmadik negyedben a France Télécom bevétele 3,8 százalékkal, 12,26 milliárd euróra emelkedett a tavalyi harmadik negyedévi 11,8 milliárdhoz képest, jelentették a vállalatnál csütörtökön. Az elemzők 12,33 milliárd eurós bevételt vártak.
A France Télécom csütörtökön "közel 3 százalék"-ra csökkentette saját előrejelzését az egész évi bevétel-növekedésre, a korábban jósolt "3-5 százalék"-ról. Megerősítették viszont az EBITDA több mint 18,5 milliárd eurós ez évi előrejelzését.
Az első félévről a France Télécom 3,4 milliárd eurós adózott eredményt jelentett, az egy évvel korábbi 1 milliárd euró helyett. A tavalyi adatokat átszámolták IFRS-re GAAP-ról.
Az eredményt 1,2 milliárd eurónyi egyszeri eredmény is duzzasztotta, a telefonkönyv-üzletágban, a német Mobilcomban és egyebekben volt részesedések eladása miatt.
Az üzemi eredmény 6,5 milliárd euróra nőtt 4,3 milliárdhoz képest. A rátája 39,3 százalékra javult 38,6 százalékról.
A pénzforgalmi többlet (EBITDA) 6,2 százalékkal 9,3 milliárd euróra nőtt 8,8 milliárdhoz képest.
A tőkeberuházásokat 29,6 százalékkal 2,7 milliárd euróra növelték, így az adósság kissé nőtt, a félév végén 46,3 milliárd euró volt.
A bevétel szervesen 2,3 százalékkal, ténylegesen 4,5 százalékkal, 23,7 milliárd euróra gyarapodott a tavalyi első félévi 22,7 milliárdról. A növekedés gyorsult: az első negyedben 1 százalékos, a második negyedben 3,6 százalékos volt.
A mobilüzletág - a brit-francia Orange - adta most is a húzóerőt a folytatódó tevékenységekben: a második negyedben 8,6 százalékkal növelte a bevételét, és június végén 66,7 millió ügyfele volt világszerte, szervesen 16,3 százalékkal több, mint egy évvel azelőtt. Az első félévben a bevétele 10,6 százalékkal 10,98 milliárd euróra bővült a tavalyi első félévi 9,93 milliárdhoz képest. A növekedés főleg a felzárkózó piacokról származott.
A vezetékes szolgáltatás helyzete javult: a bevétele a második negyedévben 0,4 százalékkal csökkent szervesen, 0,7 százalékkal nőtt ténylegesen. A szélessávú szolgáltatást használó ügyfelek 6,4 millióan voltak június végén Európában, 80 százalékkal többen, mint egy éve.
A francia kormány májusban 8 százalékot értékesített a France Télécomból gyorsított eljárással, intézményi befektetőknek, 4,5 milliárd euróért.
Egy korábbi eladás nyomán a francia állam részesedése tavaly szeptemberben csökkent 50 százalék alá a France Télécomban, és most már csak 33,1 százalékos benne a közvetett és a közvetlen állami részesedés. Azonban a kormány továbbra is "jelentős részvényes" akar
maradni középtávon.
A France Télécom már két országban, Szlovákiában és Romániában is jelen van Kelet-Európában Orange mobilszolgáltató márkájával, ellenőrzi a Telekomunikacja Polskát, a fő lengyel távközlési szolgáltatót, amelynek máig szinte töretlen a monopóliuma a vezetékes szolgáltatásban, és működteti az Idea mobilszolgáltatót is.
A Telekomunikacja Polska szerdán 9,042 milliárd zlotys forgalmat jelentett az első félévről, 1,5 százalékkal kisebbet az egy évvel korábbinál, de meghaladva az elemzők átlagosan 9,83 milliárdos előrejelzését. Az első negyedévben még 3 százalékkal csökkent a forgalma. Az üzemi eredménye 2,034 milliárd zlotyra nőtt az egy évvel korábbi 1,928 milliárdhoz képest.
Március végén közölték, hogy a cseh kormány kizárta a céget a Cesky Telekom privatizálásából, mert az állami részvényekért olyan - nem rögzített - árat szeretett volna fizetni, amely a kisebbségi részvényeseknek kínált árat mindenképp meghaladja.
Júliusban közölték a France Télécomnál, hogy 6,4 milliárd euróért felvásárolják a spanyol Amena mobilszolgáltató 80 százalékát. Ezzel a France Télécom mobilszolgáltatója, az Orange az ügyfelek számát tekintve Európában a második helyezetté vált a brit-amerikai Vodafone mögött.
Tavaly a France Télécomnak 2,8 milliárd eurós csoportszintű adózott eredménye volt, 13,2 százalékkal kevesebb a 2003-as 3,2 milliárdnál. Tavaly az üzemi eredménye 13,3 százalékkal 10,8 milliárd euróra nőtt 9,6 milliárdról. A pénzforgalmi többlete (EBITDA) 5,5 százalékkal 18,3 milliárd euróra növekedett. Tavaly a forgalom 2,2 százalékkal 47,2 milliárd euróra emelkedett 46,1 milliárdról, szervesen 4,1 százalékos volt a fejlődés.
A France Télécomnak az év végén 125 millió ügyfele volt világszerte, egy évvel korábban 116,4 millió.
A tavalyi év végén a nettó adósság 43,9 milliárd euró volt, az egy évvel azelőtti 44,2 milliárd után. A Standard & Poor's hitelminősítő februárban "A mínusz" befektetői fokozatra javította a France Télécom hosszú lejáratú adósságának osztályzatát, pozitív kilátással, az eddigi "BBB plusz"-ról.
Kulcsszavak: France Télécom
Kapcsolódó cikkek
- A Deutsche Telekom 1,4 milliárd eurót adna a holland Orange-ért
- A dolgozók jelentős része sztrájkolt a France Telecomnál a tervezett létszámcsökkentések miatt
- Sztrájk a France Telecomnál a tervezett létszámcsökkentések miatt
- A France Télécom tavalyi éve: 28 százalékkal csökkent a profit
- Mobilszolgáltatók szövetkeznek a Google ellen
- A France Télécom 22 ezres leépítést tervez
- France Télécom: csak 3,5 százalékkal nőtt a széles üzemi eredmény
- Teszt alatt 2,5 GBit-es internet
- Az EU bepereli Franciaországot a France Télécom támogatása miatt
- Nőtt a France Télécom eredménye az első negyedben
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
2024. november 5. 13:27