Csak ki ne csússzon a potenciális megrendelő a kezeink közül…
Nagyon sokan abban a tévhitben élnek, hogy egy honlap akkor tud sok pénzt hozni, ha szép, csicsás, érdekes, sok funkciót felsorakoztat, azaz professzionális. Pedig nagyon sokszor ennek az ellenkezője az igaz. Mármint az, hogy ezek a professzionális honlapok inkább viszik a pénzt, mint hozzák, ha nem felelnek meg az internet-marketing alapvető szabályainak. Persze nem a tárhely szolgáltatás az, ami a pénzt igazán viszi (bár elegendő forgalom nélkül már ez a webhoszting költség is számottevő, különösen, ha nincs ingyen a domain regisztráció sem), hanem a fejlesztés drága folyamata.
Hadd magyarázzam meg, miért van ez így. Egy sok funkcióval felszerelt, bonyolult honlap (általában) nem irányítja az olvasó figyelmét egyértelműen a legfontosabb dologra: a megrendelésre. Ha például a témához illeszkedő érdekes cikkeket olvasgathat a látogató, ha ügyes programok futnak a honlapon, akkor ezek könnyen annyira elfoglalják az olvasót, hogy nem jut már ideje arra, hogy komolyan mérlegelje a honlapon feltüntetett üzleti ajánlatot. No és ha egyszer elmegy, 99%-ban nem jön vissza többet egyhamar… Mivégre hát akkor a drága weblap-programozás, a webhoszting szolgáltatás és a sok különböző domain regisztrációja, ha a látogatók túlnyomó többsége anélkül távozik, hogy az üzleti ajánlatot elölről-hátulról-oldalról megvizsgálná? Persze nem azt akarom ezzel mondani, hogy a tartalomnak és a funkcióknak nincs megfelelő szerepe, hanem azt, hogy ezeket az ÉRTÉKESÍTÉS szolgálatába kell állítani.
Mi az akkor, ami megfelelően szolgálja az értékesítést? Először is az üzleti ajánlat sokrétű, érdekes, lebilincselő, meggyőző bemutatása. Ez az, ami igazán fontos. Hiszen ennek az alapján dönthet úgy a látogató, hogy megrendel tőlünk valamit. vegyük sorra e szempontokat.
Sokrétű: egy terméknek vagy szolgáltatásnak sok-sok olyan arca van, ami miatt az vonzó lehet egy vásárlónak, ezekre mind ki kell térni. Érdekes: Hiábavaló próbálkozás egyszerű, hétköznapi dolgok felsorolásával hatékonyan értékesíteni bármit is. Itt van a szerepe az egyedi tartalomnak, ettől lesz érdekes az, amit kínálunk. Lebilincselő: Ott kell tartanunk a látogató figyelmét, amíg minden szükséges aspektust el nem mondtunk neki. Fel kell csigáznunk az érdeklődését annyira, hogy eszébe se jusson abbahagyni az olvasást. Például rámutatni a bevezetés után arra, hogy milyen nagyszerű, egyedülálló ajánlatunk van a számára, de nem megmondani pontosan, hogy mi is az. Mondjuk többször utalni rá, hogy milyen kedvező áron kaphatja meg most ezt a dolgot, újabb és újabb oldalról megvilágítva, hogy milyen nagy üzletet kínálunk neki, és feszíteni-feszíteni az érdeklődését, míg minden vonatkozást meg nem tud. Persze nemcsak az árral lehet fenntartani a növekvő érdeklődést, mindenki megtalálhatja a saját technikáját erre. De a lebilincselés fontos, mert az értékesítés e fázisának az egyetlen fontos eleme az, hogy a potenciális vásárlónak a döntéséhez kellő minden információt rövid idő alatt át tudjunk adni. Meggyőző: Mire végére érünk a bemutatásnak, az olvasót már meg kell győznünk arról, hogy neki is szüksége van a termékünkre. Ehhez minden lehetséges eszközt be kell vetnünk (és végigolvastatnunk): referenciákat, összehasonlításokat és más bizalomépítő technikákat, melyekről szó lesz a későbbiekben.
Remélem, így már világos, hogyan térítheti el egy bonyolult honlap-struktúra a látogatót a vásárlástól. Pusztán azzal is sok érdeklődőt veszíthetünk, ha nem olvassák el a referenciáinkat és a speciális ajánlatunkat, hiszen minden ilyen esetben hiányozni fog egy szem a meggyőzés láncolatából. Ha ezek a fontos részek külön menük alatt találhatók, sokan nem is fognak találkozni velük. Ha pedig az érdekességekre helyezi a hangsúlyt egy honlapterv, azok elvonhatják a figyelmet a lényegtől. Tehát érdemes minden fontosat egybegyúrni egy jól elkészített marketing anyaggá. Azaz lehet, hogy egy célirányos, egyoldalas domain több bevételt hoz, mint egy bonyolult, dinamikus webhoszting szolgáltatás alapú, drága megoldás.
Folytatjuk az internet-marketing témáját a Silihost ingyenes, 100 leckéből álló távoktatásában…
Bak János,
a Silihost tárhely-szolgáltató szakembere
Kapcsolódó cikkek
- 8 processzormagos SGI-Altix szerverrel gyorsít a Silihost
- Az Adobe bemutatta a Visual Communicator 3 e-learning szoftvert
- Reklámszakmai képzés indul októberben
- Tovább növekszik a magyarországi online reklámok piaca
- Az Onlinemarketing.hu Kft. Etarget Partner lett
- A Microsoft 6 milliárd dollárért megveszi az Aquantive online marketingcéget
- Pszichológiai profilok alapján reklámozna a Google
- Marketing 2.0: üzenetek helyett dialógus
- LinkHáz.hu - ingyenes linkcsere-rendszer!
- Vita a Vodafone marketingjéről
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.